یمن از حمله به یک کشتی عازم به سمت فلسطین اشغالی خبر داد

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که یک کشتی کانتینری عازم به سمت بنادر رژیم صهیونیستی هدف حمله در دریای سرخ قرار گرفته است.

به گزارش مشرق، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (چهارشنبه) از حمله به یک کشتی کانتنری در دریای سرخ به نام «سی‌ام‌ای سی‌جی‌ام» ( CMA CGM TAGE ) که عازم فلسطین اشغالی بود خبر داد.

او گفت که این حمله پس از آن رخ داد که کشتی مذکور به هشدارها توجهی نکرد.

یحیی سریع تأکید کرد تا زمانی که اجازه ورود غذا و دارو به مردم غزه داده نشود، نیروهای یمنی مانع عبور کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، خواهند شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه گفت که روند آزاد کشتیرانی در دریای سرخ و دریای مکران، به سمت تمامی نقاط جهان به استثنای فلسطین اشغالی ادامه دارد.

او همچنین به حملات و تهدیدات آمریکا اشاره کرد و گفت:‌ «هرگونه تجاوزی از سوی آمریکا بدون پاسخ و مجازات نخواهد ماند؛ به دشمن آمریکایی و دیگران در خصوص حمایت و پشتیبانی از کشتی‌هایی که به سمت فلسطین اشغالی حرکت می‌کنند، هشدار می‌دهیم».

در این راستا فرماندهی مرکزی آمریکا سنتکام اواخر سه‌شنبه ادعا کرد یمنی‌ها دو موشک بالستیک ضد کشتی را به سمت بخش جنوبی دریای سرخ شلیک کردند که هیچ خسارتی برجا نگذاشته است.

سنتکام افزود چند کشتی تجاری در منطقه برخورد موشک‌ها به آب‌های اطراف خود را گزارش دادند.

اداره عملیات تجارت دریایی بریتانیا پیش از بیانیه سنتکام از سه انفجار، یکی در پنج مایل دریایی یک کشتی تجاری در تنگه باب المندب در ۳۳ مایل دریایی شرق شهر عصب اریتره خبر داده و گفته بود خساراتی در پی نداشته است.

در هفته‌های اخیر و به موازات شدت گرفتن حملات اسرائیل در غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌هایی که مقصدشان اراضی اشغالی است و قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ را دارند، تنگ‌ کرده است.

حملات ارتش یمن در دریای سرخ از روز ۱۹ نوامبر آغاز شد و جنبش انصارالله اعلام کرده تا زمان توقف حملات اسرائیل در غزه تداوم خواهد داشت. نیروهای دریایی آمریکا، انگلیس و فرانسه هر کدام مدعی شده‌اند که پهپادها یا موشک‌های شلیک‌ شده از یمن را ساقط کرده‌اند.

آمریکا با تشکیل ائتلافی دریایی در حمایت از جنایات ارتش اسرائیل در غزه که از ابتدای شکل‌گیری با عدم پیوستن چند کشور عربی و غربی عملاً شکست خورده، مدعی است قصد حفظ امنیت کشتیرانی بین‌المللی را دارد.

در همین راستا، نماینده فرانسه در سازمان ملل بامداد چهارشنبه گفت که شورای امنیت احتمالا امروز برای بررسی وضعیت کشتیرانی در دریای سرخ تشکیل جلسه بدهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • عبدالعلی گل بابا نزاد عزیزی IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    4 2
    این مردم جانانه از غزه دفاع می کنند واقعا خاک بر سر سایر کشورهای اسلامی البته مردم مقصر نیستم دولت های وابسته به غرب مقصر و اصلا به فکر دردمندان غزه نبوده و نخواهند بود درود خدا بر ملت ایثار گر یمن واقعا شما افتخار هر چه بشر روی کره زمین می باشید .
  • سیاوش IR ۲۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    بعضی ازاظهارات راباهقل میسنجیم صحت انراتاییدهرچه یمن سرفرازموسک به سمت کشتیهای به مقصداسرائیل زده است طرف مقابل گفته خسارتی واردنشده واقعااین جوک خنده داری است. مرگ براسرائیل ومرگ برامریکا
  • سیاوش IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    کاملا اشکاراست که امریکابدلیل ترس ازیمن واینکه ممکن است براثرشلیک موشکهای یمنی ناوش غرق شود ازدریای سرخ خارج کردمرگ برامریکا
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    کشور مصر باید ورود کند به جنگ با مزدوران مهاجر صهیونیستی. اردن یک کشور تاثیر گذار است . از خود حرکتی نشان دهد. مزدوران مهاجر صهیونیستی به هیچ کشوری رحم نمی کند.
    • Hamid IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۴
      0 0
      جالبه حمله به کشورهای عراق ایران سوریه لبنان یمن میشه بعد ساختار دخالت مصر و اردنی کی میخواد دولت و مسئولین ترسشونو بذارن کنار و عین اول انقلاب واقعان جهادی باشن الان حرفاشون استفادی داخلیم نداره چه برسه به تهدید غرب و اسراییل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس