وال استریت ژورنال : حوثی‌ها ۲۴ حمله به کشتی‌های تجاری انجام دادند

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) گزارش داد: از اواسط نوامبر گذشته (اواخر مهرماه) حوثی‌ها ۲۴ حمله علیه کشتی‌های تجاری انجام دادند.

به گزارش مشرق، وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی افزود: ارتش آمریکا چندین گزینه برای برخورد علیه حوثی‌ها در اختیار دارد.

این روزنامه ادامه داد: حمله به اهداف حوثی‌ها به دلیل این که بسیاری از سامانه سلاح‌های آنها متحرک بوده و ثابت نیست، بسیار دشوار است.

در همین راستا، فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) صبح امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که ارتش یمن سه شنبه شب عملیات جدیدی را در دریای سرخ انجام داد.

سنتکام اعتراف کرده که ارتش یمن دو موشک بالستیک ضد کشتی در جنوب دریای سرخ شلیک کرد.

به ادعای سنتکام، در این عملیات به کشتی های تجاری آسیب نرسیده است.

ارتش یمن اعلام کرده که در حمایت از ملت فلسطین، کشتی های صهیونسیتی و کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را هدف قرار می‌دهد، اما کشتیرانی برای سایر کشتی ها آزاد است و آنها از امنیت برخوردار هستند

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی صهیونیستی یا عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمنی متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به غزه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

آمریکا مدعی است که ائتلافی دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریایی سرخ ایجاد کرده است اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از این ائتلاف، از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۳
    0 0
    خداقوت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس