به گزارش مشرق، علیرضا کمیلی، فعال رسانه در کانال تلگرامی خود نوشت:

فرصت های طوفان الاقصی برای جبهه مقاومت

چون رویکرد من در این کانال تحلیلی و تجربه نگاری است به نشر اخبار و اتفاقات روز نمی پردازم و تمایلی به گزارش آخرین تحولات هم ندارم چرا که دوستان دیگر انجام میدهند اما چند نکته درباره فرصت های منطقه ای طوفان الاقصی:

یمن با اقداماتی که انجام داده به یک چهره محبوب عربی بدل شده است تا جایی که هزینه برخورد با او بالا رفته است از همین رو باید بتواند مسایل داخلی خودش با جنوب‌ و حتی القاعده و نیز سعودی را هم ذیل همین محبوبیت تعدیل و حل‌ کند هر چند دولتهای سازشکار منطقه از این رفتار او دل خوشی ندارند.

اساسا جبهه مقاومت که بخاطر مسأله سوریه در این سالها صدمات جدی در حوزه تصویر خورده بود حالا با این مهمترین برند و ترند رسانه ای، در حال بهبود چهره است و باید در همین راستا ارتباطات خود را با همفکرانی که منتقدان جدی دیروز این جبهه در بحران سوریه بودند بهبود ببخشد که مهمترین آنها جریان اخوان المسلمین در کشورهای عربی است. سیاست صفر و یک با مصر نباید در پیش گرفت بلکه باید هر دو جریان را موازی جلو برد هم با دولت مصر هم با معارضه او یعنی اخوان!

حزب الله هم که بخاطر جنگ سوریه بشدت مورد نقد جهان اسلام قرار گرفته بود حالا فرصت دارد وارد گفتگو شود. لایه فکری این جریان باید به گفتگوی سازنده با جریانات اسلام‌گرای جهان اسلام همت بگمارد.

مقاومت عراق هم که نقش جذابی داشت باید عراق را به متن گفتگوهای عربی عربی بازگرداند و در لایه داخلی هم با اهل سنت خود وفاق ایجاد نماید.

لایه نظامی باید بتواند محبوبیتی را ایجاد کند که لایه فکری و فرهنگی را راه بیاندازند.
چیزی که جبهه مقاومت کلا در آن به شدت لنگ می زند همین فقدان گفتگوهای فکری و تحلیلی با بدنه اسلامگرایی است که حالا دارد ثمرات استقلال جریان مقاومت را بهتر می بیند.
ایران هم همین فرصت ها را دارد و تا حدی سوریه که البته بخاطر عدم نقش آفرینی جدی در این جنگ نتوانست آنطور که شایسته است ری برند شود.

پ ن: بعید نیست اولین اقدام پس از طوفان الاقصی طراحی درگیری داخلی در این کشورها برای نفرت افکنی از مقاومت باشد لذا باید همین حالا دست به کار گفتگو با رقبا و رفقا شد!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    1 3
    یکی از ثمرات جنگ اخیر فلسطین، بی اعتبار شدم حکومت‌های اسلامی بود بنابراین مقاومت نباید روی این دولت‌ها متمرکز بشه چون بنظر میاد بعد از نبرد الاقصی خیلی از اینها رفتنی باشن. مقاومت باید تمرکزش روی فلسطین باشه و از همین راهه که قلوب مردم دنیا را به خودش متوجه میکنه. البته دشمنی کردن با این دولتها لزومی نداره چون عمرشون کوتاهه اما بستن با دولت‌های خائن مثل مصر و اردن و سعودی باعث میشه تا دامن مقاومت آلوده بشه. بعد از نبرد الاقصی کشورهای عربی بهم میریزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس