هشدار نیروهای مسلح یمن: با گسترش ائتلاف دریایی، بانک اهداف ما نیز گسترده‌تر می شود

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن با تاکید بر تداوم حمایت‌ها از مردم فلسطین گفت که هر اندازه ائتلاف دریایی در منطقه دریای سرخ گسترده شود اهداف و دایره نیروهای مسلح ما نیز گسترده‌تر خواهد شد.

به گزارش مشرق، وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن در گفت‌ وگو با العربی‌الجدید تاکید کرد که موضع انصارالله در مورد تشکیل ائتلاف بین‌المللی در دریای سرخ شفاف، واضح، علنی و صریح است و هرگونه ائتلاف این چنینی در راستای حمایت از کشتی‌های صهیونیستی بوده و تشویق و پشتیبانی آشکار از رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت و کشتار علیه ملت فلسطین است.

وی تاکید کرد که موضع یمن علیه رژیم صهیونیستی ثابت بوده و از آن کوتاه نخواهیم آمد.

الشامی افزود: اگر تمام دنیا جمع شود تا ما را از حمایت برادران فلسطینی بازدارند، موفق نخواهند شد و این امر تنها باعث می‌شود که ما نسبت به اهمیت گام‌هایی که برمی‌داریم یقین بیشتری داشته باشیم و هر اندازه که دایره این ائتلاف گسترش پیدا کند دایره اهداف نیروهای مسلح نیز گسترش پیدا خواهد کرد.

این مقام یمنی همچنین با اشاره به راهپیمایی میلیونی و باشکوه جمعه گذشته مردم این کشور در حمایت از مردم غزه و مخالفت با ائتلاف دریایی تاکید کرد: حمایت از تصمیمات رهبری یمن و آمادگی برای مقابله با تمامی سناریوهای احتمالی را اعلام می کنیم.

وزیر اطلاع‌رسانی دولت نجات ملی یمن در عین حال عدم پیوستن عربستان به ائتلاف دریایی را امری مثبت دانست و گفت: مذاکرات سعودی-یمنی نیز پیشرفت خوبی داشته و عربستان برای خروج از باتلاقی که آمریکا برای آن ایجاد کرده و به یمن تجاوز کرده بود، گام برداشته و گمان نمی‌کنم که ریاض بار دیگر وارد این باتلاق شود.

نیروهای مسلح یمن با آغاز جنایات رژیم صهیونیستی (در ۱۵ مهرماه) در غزه و هدف قرار دادن و محاصره همه جانبه مردم آن، در طول چند هفته گذشته چندین کشتی باری و نفتکش مرتبط با رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ هدف قرار داده است.

اخیرا سرتیپ «یحیی سریع» اعلام کرد: نیروهای مسلح یمن دو کشتی (MSC Alanya و MSC PALATIUM III) را پس از خودداری آن‌ها از پاسخ به درخواست‌های نیروی دریایی یمن و شلیک‌های هشدار، هدف قرار دادند. به همه کشتی‌هایی که به بنادر جهان غیر از بنادر رژیم صهیونیستی رفت و آمد می‌کنند، اطمینان می‌دهیم که به آن‌ها آسیبی نخواهد رسید، آن‌ها باید دستگاه‌های ناوبری و شناسایی خود را روشن نگه دارند.

سریع گفت: در هدف قراردادن هر کشتی که مفاد بیانیه‌های پیشین ما را نادیده بگیرد، تردید نخواهیم کرد. تا زمانی که خواسته‌ها و نیازهای دارویی و غذایی ساکنان غزه تامین نشود، به جلوگیری از حرکت همه کشتی‌هایی که به سوی بنادر سرزمین‌های اشغالی فلسطین می‌روند، ادامه می‌دهیم. این عملیات در راستای یاری ملت مظلوم فلسطین و در اجرای فرامین رهبر انقلاب یمن و خواست ملت‌های آزاده جهان و ملت یمن و امت اسلامی انجام می‌شود.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • TR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۴
    0 0
    دیگه الان بهترین موقع برای استفاده از تسلیحات هسته ای و شروع جنگ جهانی سوه ، اگه خدا بخواد .. آمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس