«مرسک» برای ازسرگیری کشتیرانی در دریای سرخ آماده می‌شود

شرکت دانمارکی «مرسک» یکشنبه اعلام کرد که با توجه به تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا، برای ازسرگیری فعالیت‌های کشتیرانی خود در دریای سرخ آماده می‌شود.

به گزارش مشرق، مرسک در بیانیه‌ای گفت: با توجه به آغاز عملیات ائتلاف دریایی، ما آماده می‌شویم تا به کشتی‌ها اجازه دهیم ترانزیت به شرق و غرب در دریای سرخ را دوباره شروع کنند.

مرسک افزود که در روزهای آینده جزئیات بیشتری در این باره منتشر خواهد کرد اما این احتمال وجود دارد که با توجه به شرایط امنیتی بار دیگر مسیر حرکت کشتی‌های خود را تغییر دهد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی عازم رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب‌المندب هدف قرار داده است.

ستاد نیروهای مسلح یمن تاکید کرده است در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا بامداد سه‌شنبه مدعی شد که یک ائتلاف برای مقابله با عملیات‌ ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل شده است که علاوه بر آمریکا، شامل انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین و سیشل است.

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون نیز روز پنجشنبه به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۲۰ کشور برای محافظت از کشتی‌های تجاری در برابر حملات حوثی‌های یمن در دریای سرخ به ائتلاف دریایی جدید به رهبری آمریکا پیوسته‌اند.

اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تائید خروج خود از ائتلاف دریایی آمریکا در دریای سرخ از تحویل کشتی‌های جنگی خود به فرماندهی ایالات متحده خودداری کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس