بیانیه «سنتکام» درباره عملیات ارتش یمن در دریای سرخ

سازمان تروریستی سنتکام بامداد سه‌شنبه گفت که نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه دو حمله به دو کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ انجام دادند.

به گزارش مشرق، سازمان تروریستی سنتکام بامداد سه‌شنبه گفت که نیروهای مسلح یمن روز دوشنبه دو حمله به دو کشتی تجاری در جنوب دریای سرخ انجام دادند.

سنتکام طی بیانیه‌ای توضیح داد: «نفتکش سوان آتلانتیک مورد حمله پهپاد و موشک ضدکشتی پرتاب شده از مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن قرار گرفت».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، در ادامه این بیانیه آمده است: «کشتی باری کلارا نیز از انفجار در آب‌های نزدیک محل خود در جنوب دریای سرخ خبر داد».

سنتکام همچنین افزود: «گزارشی از تلفات جانی در این دو حادثه در جنوب دریای سرخ گزارش نشده است».

پیش از این نیز «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرده بود که ائتلافی متشکل از ۱۰ کشور برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی در دریای سرخ ایجاد شده است.

ارتش یمن بعد از حملات گسترده ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون توانسته در حمایت از مردم فلسطین چندین کشتی اسرائیلی یا کشتی‌هایی را که مقصد آن‌ها اراضی اشغالی است، هدف حمله قرار دهد.

در هفته‌های اخیر به موازات تشدید حملات رژیم اسرائیل علیه غزه، ارتش یمن عرصه را بر کشتی‌های اسرائیلی که قصد عبور از تنگه باب‌المندب در دریای سرخ دارند را تنگ‌تر کرده و پیش از این هم با پهپاد و موشک، اراضی اشغالی فلسطین و به طور مشخص بندر ایلات را هدف قرار داده است.

۴۰ درصد تجارت بین‌المللی جهان از طریق این تنگه که بین یمن، در منتهی الیه جنوب غربی شبه جزیره عربستان و قاره آفریقا می‌گذرد، انجام می‌شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    5 2
    عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .ــــ سنت الهی است ؛ مستکبران تاریخ ؛ توسط ضعیفترین مخلوقات نابود شوند. نمرود با کوچکترین موجود زنده شناخته شدن آنزمان یعنی پشه ـــ و فرعون که عربده می زد انا ربکم الاعلی توسط شلترین موجود دنیا یعنی آب ـــ آمریکا نیز توسط ضعیفترین کشورها (چه از لحاظ GDP ؛ چه از لحاظ نظامی) یعنی یمن و غزه ـــ عرصه شطرنج رندان را مجال شاه نیست .
    • ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
      0 0
      دمت گرم دوست عزیز🌹❤️
  • علیرضاتکاور ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    وقتی آمریکا و اسرائیل و متحدانش از پس کوچکترین کشور دنیا یعنی غزه.فلسطین.یمن.و با یه گروهک هایی که با تفنگ و نارنجک و ارپی جی و کوچکترین هواپیماهایی همچون پهپاد...حریف نمی‌شود مطمعن در برابر قدرتی همچون جمهوری اسلامی ایران دوام نخواهد اورد ماشالله ایران ماشالله قدرت ایران ماشالله قدرت ایرانی
  • اشنا ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    ادم کشهای امریکایی وغربی واسراییلی موثی هاازتان مگرچی می خواهندفقطکشتارکودکان غزه رامتوقف ومحاصره اب وغذاودارومردم غزه راپایان دهیدشیطان بزرگ دنیانظاره گرعوامفریبی شماست وحوثی هاقهرمان هستندوشمامنزوی!
  • ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    0 0
    والله غیرت و شجاعت در برابر انصارالله کم آورده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس