ادعای آمریکادرباره مشارکت مخفیانه چند کشور در عملیات«نگهبان رفاه»

یک مقام وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که چندین کشور موافقت کرده‌اند که به صورت مخفیانه در عملیات دریایی موسوم به «نگهبان رفاه» در دریای سرخ شرکت کنند.

به گزارش مشرق، یک مقام دفاعی آمریکایی در مصاحبه با نشریه پولیتیکو فاش کرد که چندین کشور موافقت کرده‌اند در نیروی چند ملیتی برای حفاظت از تجارت در دریای سرخ در پی حملات نیروهای یمنی شرکت کنند.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود که چندین کشور دیگر نیز با شرکت در این عملیات موافقت کرده‌اند، اما ترجیح می‌دهند که نام آنها به صورت علنی فاش نشود.

ادعاهای این مقام آمریکایی در حالی است که وزیر دفاع آمریکا روز گذشته در کنفرانس خبری مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی در تل آویو با اشاره به تعهد اصولی واشنگتن در حمایت از امنیت اسرائیل گفت: واشنگتن ائتلافی چندملیتی متشکل از انگلیس، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، نروژ، هلند، کانادا، بحرین برای مقابله با عملیات‌های ارتش یمن در دریای سرخ تشکیل داده است.

وی با بیان اینکه واشنگتن از «حق اسرائیل برای دفاع از خود» دفاع می‌کند. افزود: کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف به گشت‌زنی مشترک در جنوب دریای سرخ و خلیج عدن می‌پردازند.

«محمد البخیتی» از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هم در واکنش به تشکیل این ائتلاف گفت که آنها می‌توانند با هر ائتلافی که توسط آمریکا در دریای سرخ تشکیل شود، مقابله کنند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    5 0
    بحرین ببینید که چقدر پست و حقیر است دولت فاسدش که به جای مقابله با اسرائیل و دفاع از فلسطین, به کمک اسرائیل شتافته اونم آشکارا!!! جالب بقیه جرات نکردند اسمشون علنی بشه از ترس واکنش یمن و افکار عمومی ملت هاشون, اما قطعا این کشورها هستند؛ امارات متحده عربی, عربستان یهودی,مصر, اردن و احتمالا چنتا اروپایی حقیر دیگه و حتی آذربایجان
  • ایرانی ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۸
    2 0
    نامش نگهبان رفاه گذاشته باید نامش نگهبان صهیونیست بگدارد این شیطان ملعون آمریکای تروریست چون فشار آمده به چند جاش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس