نظرسنجی: گانتز می‌تواند کابینه ائتلافی تشکیل بدهد

نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان داد که در صورت برگزاری انتخابات سراسری در همین امروز، ائتلاف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی اکثریت پارلمانی را از دست داده و ائتلاف اپوزیسیون به قدرت می‌رسند.

به گزارش مشرق، باوجود تقلاهای «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی برای سوءاستفاده از جنگ علیه نوار غزه برای باقی‌ماندن در قدرت و فرار از ماه‌ها اعتراضات خیابانی علیه خود، نظرسنجی‌ها اما از واقعیت دیگری حکایت دارند.

نظرسنجی شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که اگر هم‌اکنون انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی برگزار شود، کرسی‌های حزب لیکود در پارلمان این رژیم (کنست) به ۱۸ کرسی کاهش می‌یابد.

رسانه‌های صهیونیستی بامداد سه‌شنبه گزارش دادند که از سوی دیگر، تعداد کرسی‌های حزب «بنی گانتز» وزیر جنگ پیشین این رژیم در کنست نیز به ۳۷ کرسی افزایش می‌یابد.

این شبکه گفت که ائتلاف احزاب کابینه کنونی تل‌آویو در انتخابات جدید، اکثریت کنست را از دست می‌دهند زیرا تعداد کرسی‌های آنها مجموعا از ۴۴ عدد بیشتر نمی‌شود.

در طرف مقابل، احزاب اپوزیسیون نتانیاهو اما با دستیابی به ۷۱ کرسی از ۱۲۰ کرسی کنست، به اکثریت پارلمان این رژیم دست پیدا می‌کنند.

پیش از این، نتانیاهو شامگاه شنبه برای بازگرداندن بخشی از آبروی ریخته‌شده خود در جنگ غزه، گفته بود از اینکه ۳۰ سال مانع تشکیل کشور مستقل فلسطین شده، احساس غرور می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس