کد خبر 1556300
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
پاسخ یمن به شبهات درباره یاری فلسطین

عضو شورای عالی سیاسی یمن، شب گذشته (۱۵ دسامبر)، به مجموعه شایعاتی در خصوص موضع صنعاء در حمایت از مردم فلسطین در نوار غزه و مقاومت آنها پاسخ داد. 

به گزارش مشرق، عضو شورای عالی سیاسی یمن محمد علی الحوثی، جمعه شب به چند شبهه که علیه نیروهای مسلح یمن برای یاری فلسطین وارد می‌شود، پاسخ داد و منتقدانی را که می‌توانند پاسخ بهتری به جنایت رژیم اسرائیل در غزه دهند، به چالش کشید.

این در حالی است که به اذعان تحلیلگران توقف کشتی‌های غربی،کشتی‌هایی که برخی از آنها حامل تسلیحات نظامی برای کشتار بیشتر مردم غزه، هستند و ایجاد مانع در برابر عبور این کشتی‌ها، علاوه بر زمینه‌ساز شدن برای ایجاد ضعف ساختاری در ارتش رژیم اشغالگر، خسارات اقتصادی زیادی را به دلیل هدف قرار دادن بندر ایلات در جنوب فلسطین اشغالی وارد آورده است.

الحوثی طی پستی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت سازشکاران و مزدوران آنها تلاش دارند شایعاتی را در خصوص موضع یمن در حمایت از غزه منتشر کنند.

۱- گفتند: عملیات هیچ تاثیری ندارد

گفتیم: ما را شرمنده کن!

هرکس که می‌تواند عملیات قوی‌تری انجام دهد، بفرماید، ما نیز از او تشکر می‌کنیم و هرکاری را که برای حمایت از مظلومان غزه انجام دهد، تحسین می‌کنیم.

۲- گفتند: این عملیات برای کسب محبوبیت داخلی است.

گفتیم: ما در انتخابات نیستیم...اگر این‌طور فکر می‌کنید، می توانید رقابت کنید.

اما موضع ما، این است. این اجرای وظیفه است که بیش از یک دهه پیش توسط رهبر سید عبدالملک بدر الدین الحوثی زمانی که این جملات معروف را بر زبان آورد، اعلام شد: «صمیمانه می‌گوییم و خدا می‌داند که ما شانه به شانه شما هستیم...» وی همچنین بارها گفت: «دشمن اسرائیلی باید یمن را در هر جنگی که در آینده علیه فلسطین انجام دهد، مد نظر قرار دهد». وی همچنین در پاسخ به معادله آن زمان سید حسن نصرالله این موضوع را تایید کرد و گفت: «هر کس می‌خواهد این را بداند باید سخنان رهبر ما - در سایت البینات و جاهای دیگر - از جمله آخرین سخنان وی درباره عملیات طوفان‌الاقصی را مرور کند.

۳- گفتند: این عملیات تهدیدی برای منافع یمن است.

گفتیم: نفع یمن رد تجاوزات و محاصره آمریکایی - سعودی - اماراتی و متحدانش بود که تا امروز ادامه دارد. امری که موجب ایجاد یک بحران انسانی شد و رنج شدیدی را بر مردم عزیز ما وارد کرد به طوری که سازمان ملل متحد آن را بزرگترین فاجعه انسانی در یمن دانست که جهان تا به امروز شاهد آن بوده است.

۴- گفتند: آنچه نیروهای مسلح یمن انجام می‌دهند نقض قوانین بین المللی است و ما را مسئول [عواقب] آن دانستند.

گفتیم: یورش کشورهای متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی به یمن این قانون را پاره کرد. اگر فعال بود، تجاوز و محاصره متوقف می‌شد، اگر این قانون فعال بود، اشغالگران تا این حد در نابودی غزه پیش نمی‌رفتند.

۵- گفتند: موضوع تروریسم و دزدی دریایی است.

گفتیم: بزرگترین تروریسم همان کاری است که آمریکا با جنگنده‌ها، موشک‌ها و ائتلاف‌های خود انجام می‌دهد و کودکان، زنان، غیرنظامیان و دیگران را می‌کشد و مناطق غیرنظامی را هدف قرار می‌دهد. آمریکا خود تروریسم است و این تروریسم است که جنگ می‌آورد و بدون مشروعیت وارد جنگ می‌شود. مردم عزیز ما دیدند که کشتی‌هایشان توسط ائتلاف متجاوز دزدیده شد و به #جده، #جیبوتی و جاهای دیگر برده شد. مردم ما از محاصره ظالمانه‌ای رنج برد که آن نیز مصداق بارز تروریسم است.

این مقام انصارالله یمن پس از اشاره به این پنج شایعه و شبهه، نوشت که آنچه جمهوری یمن خواسته و می‌خواهد، توقف تجاوزات و محاصره غزه است، زیرا ما کسانی هستیم که درد مردم فلسطین را به دلیل دردی که مردم ما تجربه کرده‌اند، احساس می‌کنیم. دردی که دلیل آن ائتلاف متجاوز آمریکایی، بریتانیایی، عربستانی و اماراتی و متحدان آن است.

وی تصریح کرد: شایعات زیادی وجود دارد که مردم عزیز ما با آگاهی کامل و همچنین برادران ما در کشورهای عربی و اسلامی که از آرمان فلسطین حمایت می‌کنند، می توانند آن را رد کنند.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که نیروهای مسلح یمن بر ضرورت توقف تجاوز آمریکایی - اسرائیلی به غزه و وارد کردن اقلام مورد نیاز غذایی و دارویی مردم این منطقه تاکید دارد و دلیل عملیاتهایش تنها انجام وظیفه‌ای است که سایر سازمانهای عربی و اسلامی به آن فرا می‌خوانند.

الحوثی با اشاره به بیانیه‌های اعلامی و اتخاذ مواضع یکپارچه از سوی نظام‌های عربی و اسلامی تاکید کرد که این مواضع و بیانیه‌ها فایده‌ای نداشته موجب توقف تجاوز و محاصره غزه نشده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    5 0
    سلام و درود بر برادران یمنی واقعا چقدر زیبا وبا استدلال پاسخ داده درود بر این همه غیرت وایمان شجاعت عقلانیت سربازان گمنام امام زمان (عج) خدای متعال پشت و پناهتان طلیعه داران ظهور امام زمان (عج)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس