توقف عملیات در دریای سرخ منوط به توقف تجاوز به غزه است

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یکشنبه شب گفت که توقف عملیات نیروهای مسلح یمن در دریای سرخ علیه کشتی‌های اسرائیلی منوط به توقف تجاوز به غزه است.

به گزارش مشرق، محمد عبدالسلام، گفت: عملیات یمن تأثیر اقتصادی بزرگی بر دشمن اسرائیلی دارد.

وی افزود: ما با کشورهای فعال و تأثیرگذار با هدف رفع محاصره غزه و توقف تجاوز به غزه در ارتباط هستیم.

سخنگوی انصارالله با تأکید براینکه دریای سرخ برای همه به جز کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی امن است، گفت: عملیات نیروهای مسلح یمن فقط کشتی‌های اسرائیلی مرتبط با بنادر رژیم اشغالگر را هدف قرار می‌دهد.

عبدالسلام همچنین افزود: ما مواضع شرکت چینی را برای توقف ارسال کشتی‌های خود به بنادر رژیم اشغالگر ستایش می‌کنیم.

وی گفت: یمن (رژیم) اسرائیل را خطری برای امت و کشورهای اسلامی می‌داند و تهدید واقعی برای وحدت امت اسلامی است. موضع یمن در قبال فلسطین ناشی از یک اصل دینی، ملی و اخلاقی است.

سخنگوی انصارالله اضافه کرد: موضوع فلسطین قابل مذاکره نیست و ما نمی توانیم آنچه را که بر سر مردم غزه می‌آید، بپذیریم.

عبدالسلام در پایان گفت: هرکس می‌خواهد عملیات دریایی علیه دشمن اسرائیلی متوقف شود، باید محاصره غزه را بردارد و غذا و دارو بیاورد.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی را در دریای سرخ و تنگه باب المندب هدف قرار داد.

نیروی دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

پیشتر «الیعزر ماروم» فرمانده سابق نیروی دریایی رژیم اشغالگر اعتراف کرد که این رژیم توسط نیروهای مسلح یمن محاصره دریایی شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس