1

کناره‌گیری آذر منصوری از ریاست جبهه اصلاحات علاوه بر مخالفانش در بیرون، موافقانی نیز در اندرونی حزب اتحاد ملت نیز دارد!

سرویس سیاست مشرق- تابستان سال ۱۳۷۷ روزنامه زن که توسط فائزه هاشمی راه‌اندازی شده بود دریکی از یادداشت‌های خود نوشت که باید جامعه را تطبیق بدهیم! اشاره این روزنامه اصلاح‌طلب به تطبیق اجتماعی آن بود که جامعه ایرانی هم‌زمان با رشد سیاسی جریان اصلاحات خودش را به‌روزرسانی کرده و پوست‌اندازی کند.

در بخشی از این مقاله آمده بود که دولت خاتمی باید اصلاحات را همه‌جانبه پیش برده و تنها به اقدامات سیاسی اکتفا نکند، همان‌قدر که رشد سیاسی در یک جامعه مهم است، ضریب گرفتن فرهنگی آن نیز اهمیت دارد ازاین‌رو دولت اصلاحات باید تکلیف حجاب اجباری را مشخص کند!

انتشار این یادداشت غوغایی در فضای سیاسی آن سال‌ها به پا کرده و منتقدان و مخالفان فراوانی پیدا کرد، اما نکته جالب‌توجه آن بود که طرح کشف حجاب با عنوان اصلاحات فرهنگی از سوی برخی دوم خردادی‌ها در میان خود جناح چپ نیز مخالفان جدی داشت، روزنامه ایران که آن روزها مواضع دولت اصلاحات را منتشر می‌کرد در سرمقاله خود نوشت که برخی تندروی‌ها ممکن است مانند یک قطار بدون ترمز کل جریان اصلاحات را به ته دره پرت کند، این جملات برای ناظران سیاسی معنای ویژه‌ای داشت و نشان می‌داد غربی کردن جامعه از سر تا نوک پا در میان چپ‌ها مخالفانی نیز دارد، در انتهای یادداشت روزنامه ایران به این موضوع اشاره‌شده بود که رومی روم یا زنگی زنگ در دوم خرداد خطراتی بس غیرقابل‌پیش‌بینی دارد.

چرا جبهه اصلاحات بی‌حجابی را تبلیغ می‌کند؟ / عضو جبهه اصلاحات: از بیانیه‌های منتشر شده بی‌خبریم! / یا آذر منصوری برود یا کار سیاسی تعطیل!

یک افشاگری: به نام اصلاح‌طلبان بیانیه صادر می‌شود!

انتشار یک بیانیه عجیب از سوی جبهه اصلاحات در روزهای گذشته درباره حجاب با واکنش‌های متفاوتی در میان اصلاح‌طلبان روبه‌رو شده است، این تشکیلات سیاسی که باهدف شکل‌دهی به سازوکارهای سیاسی احزاب اصلاح‌طلب متولدشده است نوشته است که پوشش هر جامعه برآیندی از هنجارهای مورد وفاق آحاد جامعه است، جبهه اصلاحات با تهدید درباره احتمال بروز یک «تنش اجتماعی جدید» خواستار پیشگیری از «تکرار سیاست‌های شکست‌خورده» درباره حجاب اجباری نیز شده است، جبهه اصلاحات همچنین با ابراز نگرانی درباره عواقب اعمال حجاب اجباری تصریح کرده که با ادامه روند موجود هیچ پایان خوشی بر این مناقشه مترتب نیست!

در آستانه انتخابات بسیاری از ناظران انتظار داشتند تا این جریان سیاسی نظر خود را درباره آینده به‌روشنی بیان کند، جبهه اصلاحات با انتشار یک بیانیه عجیب باهدف جلب‌توجه رسانه‌های ضدانقلاب به صحنه آمده است. گفته‌شده است که این بیانیه بدون هماهنگی با همه ارکان به سایر اعضا تحمیل‌شده است. تا پیش‌ازاین جبهه اصلاحات اعلام کرده بود که فاقد نظر درباره مسائل سیاسی بوده و انتشار این بیانیه نشان داد که امتداد رفتاری آن‌ها هم‌عرض با تحولاتی است که منشأ آن در خیابان است.

البته این بار اول نیست که اصلاح‌طلبان به‌جای تمسک به اقدامات قانونی تن به ائتلاف‌هایی می‌دهند که سویه‌های ضد قانونی دارد، سال ۱۳۸۴ پس از پایان بهار اصلاحات و عبور بسیاری از دوم خردادی‌ها از خاتمی، اصلاح‌طلبان (که آن روزها مدیریت آن بر عهده گروهک منحله مشارکت بود) در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به جای تلاش برای فعالبت سیاسی به دنبال راه انداختن جبهه دموکراسی خواهی همراه با برخی گروهک‌های ضدانقلاب چون نهضت آزادی و ملی- مذهبی‌ها رفته تا به تعبیر خودش نقطه جوش را بالا ببرد.

البته بعدها مصطفی معین اعلام کرد که می‌دانسته رأی ندارد و برای همین به جای رفتن به سراغ صندوق رأی با هسته سخت اصلاحات هم‌آوا شده است، به نظر می‌رسد که هم گامی اخیر جبهه اصلاحات با اغتشاشات پاییزی بازهم از سر آگاهی دقیق چپ‌ها از وضعیت اقبال اجتماعی نسبت به خود بوده تا جایی که نه‌تنها نامزدی برای رقابت انتخاباتی معرفی نکردند، بلکه خود را در قامت یک برانداز ظاهر شده‌اند.

البته این تغییر فاز و عبور از خیابان یک‌طرفه مخالفان جدی در میان اصلاح‌طلبان دارد، یکی از اعضای جبهه اصلاحات به «مشرق» می‌گوید که اعضای حزب اتحاد ملت به نام جبهه اصلاحات بیانیه داده و آن را منتشر می‌کنند بدون آنکه از بقیه نظرخواهی کرده باشند. این ادعا به آن معنا است که به دلیل مهندسی آراء در جلسات شورای اطلاع‌رسانی جبهه اصلاحات اتحاد ملتی‌ها به دلیل هژمونی سیاسی خواسته خود را به سایرین تحمیل می‌کنند!

چرا جبهه اصلاحات بی‌حجابی را تبلیغ می‌کند؟ / عضو جبهه اصلاحات: از بیانیه‌های منتشر شده بی‌خبریم! / یا آذر منصوری برود یا کار سیاسی تعطیل!

محمدقوچانی سردبیر تعدادی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در شرح این وضعیت می‌گوید:

نهادی که قرار است پرچم‌دار دموکراسی خواهی جامعه ایران باشد در غیاب شورای نگهبان در درون خود انتخاباتی غیررقابتی برپا می‌کند که حتی برای ظاهرسازی هم دو نامزد در آن رقابت نمی کردند حتی دو نامزد زن! اگر واقعاً قرار بود زنان در این دوره رهبری اصلاح‌طلبان را بر عهده بگیرند حتی وقتی اسماعیل گرامی مقدم عضو حزب اعتماد ملی نامزد می‌شود در همهمهٔ جلسه صدای او به گوش هیئت‌رئیسه نمی‌رسد و برای او رأی‌گیری نمی‌شود که این مسئله مورد اعتراض قانونی نماینده کارگزاران هم قرار می‌گیرد آن‌یک نامزد هم با این برنامه به ریاست جبهه اصلاح‌طلبان می‌رسد که نظر آقای خاتمی نامزدی یک زن آن‌هم همین بانوی محترم است؛ انتخابی که درواقع از سه جهت انتصاب است:

آذر منصوری برود!

چپ‌روی‌های بی‌محابا از سوی اصلاح‌طلبان رادیکال باعث شده است تا جبهه اصلاحات دو شقه شده و برخی خواهان عزل آذر منصوری از ریاست این سازوکار انتخاباتی شوند، البته کناره‌گیری منصوری از جبهه اصلاحات علاوه بر مخالفانش در بیرون، موافقانی نیز در اندرونی حزب اتحاد ملت نیز دارد!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که برخی از اعضای حزب اتحاد ملت ریاست آذر منصوری را به نفع این حزب ارزیابی نکرده و درعین‌حال به دلیل تکثر موجود در جبهه اصلاحات ادامه حیات آن را ضروری نمی‌دانند.

این بخش از اعضای حزب اتحاد ملت که شامل جوانان این طیف می‌باشند ریاست آذر منصوری بر جبهه اصلاحات را متأثر از آشوب‌های سال گذشته تعریف کرده و در عین حال تاکید می‌کنند انتخاب وی موجب شده که ریاست منصوری بر جبهه اصلاحات او را در ملاحظاتی قرار داده که گاهی آنگونه که باید نمی‌تواند مثل قبل اعلام موضع کند، لذا اگر این مسئولیت به او واگذار نمی‌شد، به نفع حزب اتحاد ملت بود!

این طیف از اعضای حزب اتحاد ملت همچنین با اشاره به شکاف‌های ایجاد شده در جبهه اصلاحات تاکیدو تصریح می‌کنند، ادامه حیات جبهه اصلاحات با وجود تکثر گفتمانی و مرامی و نگاه‌های مختلف و گاه متضاد آن‌ها به اقتصاد سیاسی، ضرورتی ندارد.

گفتنی است این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که حزب اتحاد ملت با پیگیری راهبرد فراکسیونیسم در جبهه اصلاحات و شکل‌دهی به احزاب اقماری نزدیک به خود عملاً در این جبهه هژمونی یافته اما علی‌رغم این مسئله، شکاف میان این حزب کارگزاران به نزاع در جبهه اصلاحات و آشکار شدن آن در فضای رسانه‌ای منجر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 58
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    10 2
    اصلاحطلب ناموس فروش
  • عمیر ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 13
    رئیس جمهور فقط بانو مریم رجوی ❤️
    • ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      6 0
      منظور همون بانو شیاطین و ابلیس صفتها
    • هادی ذالکی ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      5 0
      شیاطن صفت حقیری است خودش و پیروانش
  • ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    29 3
    این ذخایر اسرائيل بریزین بيرون تامردم از شرشون خلاص بشوند
    • ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      15 1
      اصلاح طلبان تهوع آور از کدام عمل خلاف شرع حمایت نکره اند که اکنون در باره حمایتشان از بی حجابی می پرسید! لز آزاد کردن شرب خمر گرفته تا کمک خواستن از کدخدا به جای تمسک به قرآن خدا و از زیر سؤال بردن حدود در مجازات شرعی تا دست دادن با زنان نامحرم !!!!!
    • ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      12 0
      چرا باید جماعتی که در اقلیت کوچکی هستند، بتوانند خواسته خود (حجاب اختیاری) را به زور چاقو کشی به اکثریت تحمیل کنند؟ این رفتار سلطنتی است، نه مردم سالاری.
    • ۱۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      26 2
      اصلاح طلب = افساد طلب
  • اس ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    15 26
    شما که بی حرمتی به حساب و کتاب اخرت رو به جوانان با کشف حجاب تبلیغ میکنید بیاید اول حجاب از کار های زشت خود کنار بزنید انوقت اگه مردم بخشیدن و تجمل‌گرایی هاتون را نادیده گرفتن باشه ......
    • ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      18 0
      بسیار خوب و عالی. شما هم محبت کنید علیه انقلاب فحشا موضع گیری کنید و دست از تبلیغ فحشا بردارید.
    • ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      16 0
      تا اسم حجاب میاد سر کله شما اسلام شناس و مدعی درد مردم پیدا میشه حالا خداروشکر معلومه اینایی که بیحجابن از چه قماش و چه طبقه اقتصادی هستن !!
  • ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    15 2
    اگر این کار رو نکنند تعجب داره این بی همه چیزها باز طبق معمول همیشگیشون می خوان از روبرو قرار دادن نوجوانان وجوانان با شئونات اسلام بهره برادری سیاسی کنند واز این نمد کلاهی پوسیده وبوگندو سرخودشون بذارن اف به این همه رذالت ،محسن هاشمی مثل اینکه از علاقه ی مردم به پدر مرحومشون وایضا خانواده منفورشون خبر ندارند
    • ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      16 2
      آیا محسن هاشمی لیاقت و شایستگی غیر از آقازاده بودن هم دارد؟
    • ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      13 2
      این اصحالاتیها دارند اصلاحات مورد نظرشان را علنی میکنند
  • ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    9 2
    اگر این کار رو نکنند تعجب داره
  • عمیر ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 32
    نظرم رو منتشر کن اگه جرات داری ما حامی بانو مریم رجوی هستیم❤️
    • ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      3 0
      ما ؟!!!! تجمع نیم نفره !!!!!!!!!!
    • امیر ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      8 0
      لطفا این نظر را هم منتشر کنید: هنوز در آلبانی هستید یا بالاخره به کاندا رسیدید؟ راستی چرا برای مبارزه با امپریالیسم آمریکا، چهره های سیاسی - امنیتی، مثل بالتون، پومپئو ، پنس و مانند آنها را در گردهمایی هاتون دعوت و تکریم می کنید؟ قراره که این حضرات به شما مارکسیسزم (علم مبارزه) تدریس کنند تا علمی با امپریالیزم آمریکا مبارزه کنید؟ 😊
    • ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      12 0
      شناسنامه منافقین درپیش ملت ایران محفوظست شایدشما سن تان نمی‌رسد از بزرگان عاقلت اگر داری بپرس تابفهمی.
    • ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      13 0
      مریم بعد از هلاکت مسعود چه می کند؟ شوهر کرده؟ دچار افسردگی نشده؟ مواظبش باش ممکن است خودکشی کند
    • ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
      3 0
      فکر کنم خود ترکی الفیصله! بانو؟!
    • ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      4 0
      مریم قجر عضدانلوی ابریشمچی رجوی ....
    • ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      3 0
      ما ملت ایران هم منتظر تو گونی کردن و اعدام کردنش هستیم
    • رضا V ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      2 0
      البته باید سالخورده های کمپی 👹 راستی رفتید کانادا یا همون آلبانی موندین؟ 🤔
  • حمدالله ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 1
    سلام علیکم تحلیل خوبی بود
  • ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    13 3
    مگر از سرمایه های رژیم کودک کش اسرائیل در ایران توقع چیز دیگری داشتید
  • ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    13 2
    خود نتانیاهو گفت اینها بزرگترین سرمایه اسرائیل در ایران هستند
  • ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 0
    وقتی به قیافه اصلاح طلبان نگاه می‌کنیم بخوبی مشخصه که از درگاه خدواند بیرون رانده شدند و راه ظلالت رو میرن
  • ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    نزدیک انتخاباته و شگرد جدید دوگانه سازی با کلیدواژه حجاب و با هماهنگی اصلاحات و اصولگرایی. ببینیم باز هم مرد فریب میخورند؟
  • ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 0
    چشم می آییم می گوییم که ما سرمایه های رژیم کوک کش جعلی نژاد پرست در ایران هستیم و از آنها پول و دستور می گیریم تا در ایران نا امنی ایجاد کنیم. ان شاء الله که مردم ما را می بخشند و حجاب اختیاری می شود و بزودی مشروب الکلی و زنا و لواط را هم به همین روش به اکثریت مردم زورچپون می کنیم و ان شاء الله که مردم ما را می بخشند.
  • ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 10
    والله لبنان همه بی حجابن سوریه همه بی حجابن . وزیر امور خارجه با خبرنگاران بی حجاب مصاحبه می کنه . خبرنگاران بی حجاب کشته شده به دست اسرائیل رو میگین شهید . فیلمهای خارجی که پخش میشه همه یی حجابن حالا دقیقا منظورتون از این حرفها چیه؟؟!!
  • مرصاد ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    11 1
    جماعت مذبذب !!
  • مرصاد ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 0
    جماعت لیبرال اصلاح طلب ؛ از روش ماکیاولی " هدف وسیله را توجیه میکند " ، استفاده میکنند ! لذا برای برنده شدن ، از هر وسیله کثیفی ، بهره میبرند !!
  • سید ابوالفضل موسوی ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 0
    آقایون فکر کردند واقعا می‌توانند با تکرار فجایعی مانند فتنه سبز ۱۳۸۸ با واسطه‌گری عواملی مانند حسن روحانی به قدرت بازگردند. نه آقا از این خبرها نیست. باور کنید الان به بسیجی پا در رکاب ولایت و همقدم و همنفس رهبر می‌گویند ضدولایت فقیه. الان محمود احمدی‌نژاد از رهبران اپوزسیون به شمار می‌رود. این‌قدر خط‌کشی‌ها دقیق و ریز شده که جریان روشنفکر مذهبی که در ادامه‌ی شریعتی و طالقانی تعريف می‌شود باید به انتخاب عواملی چون قالیباف و یا نمایندگان سیاسی منتسب چشم بدوزد تا اصولگرایی محض در کشور حاکم نشود. کافی است آقای بسیجی یک افتضاحی در پشت پستو به بار بیاورد و کلیپی از ناهنجاری ایجاد شده تهیه شود فردایش مجبور است استعفایش را نوشته و به اتاق فکر اپوزسیون ملحق شود. با سخنرانی اخیر رئیسی بعيد می‌دانم به اموال اصلاح‌طلبان و اعتدالیون رحم شود. هر کس پولی از بیت‌المال برداشته و عوایدی تحصیل کرده چه پیش از انقلاب و چه پس از آن توسط دستگاه‌های نظارتی مورد پیگیرد قضایی قرار گرفته و ماحصل گردآوری شده به خزانه بازمی‌گردد. همین که به جانتان تعرضی نشود باید خدا را شکر کنید. بالاخره براندازی هزینه‌های حقوقی سنگینی دارد. با حمله به ارزش‌های فرهنگی مانند غیرت و حجاب و عفاف و ناموس فقط پرونده‌ی جرایم شما سنگین‌تر می‌شود. از من گفتن و از شما نشنیدن. امکان بازگشت جریان‌های برانداز به رأس قدرت زیرصفر است. برادرانه نصیحت کردم خواه پند گیرید خواه ملال...
  • ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 0
    معدن جاسوس
  • ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 1
    اصلاحات ، سرمایه ی موش های کثیف صهیونیست ها در ایران هستند و هیچ تعجبی ندارد که طرفدار بی حجابی باشند .
  • ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 1
    اکثر روزنامه ها و بوقچی های افساد طلبان شعبه دوم بی بی سی هستند جاسوسخانه شرق که لو رفت ولی متاسفانه همچنان به کارهای نحس خودش ادامه می دهد. اگر معاویه لعنت الله عليه زنده بود یکی از خبرنگاران روزنامه های افساد طلبان بود
  • ۱۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 8
    خوب با مغز و فکر ملت بازی میکنید تا به چیز دیگر فکر نکنند
    • ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      1 1
      افرادی که مغز و فکر دارند بازی نمی خورند. ولی آنهایی که بی فکرند و فقط از شبکه های ماهواره ای خط می گیرند بازی خورده ی غربی ها شده و نوکری آنها را می کنند. نوکر های بی جیره و مواجب.
  • ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 0
    درسته اینجا انتقاد میکنیم که با حجابی با روشهای گذشته اشتباه است و نتیجه عکس دارد و اصلاح طلب نباید برای رای بی حجابی ترویج کند بهترین حالت این است همه حجاب داشته باشند
  • ۲۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    7 2
    بوی فتنه جدید میاد نیروهای امنیتی باید فتنه در نطفه خفه کنند
  • ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    1 23
    مسائل اساسى و ريشه اى مملکت رو ول کردين چسبيديد به مسائل حاشيه اى مثل حجاب
    • ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      14 1
      اتفاقا حجاب بسیار ریشه ای است نباشد دین و مذهبی هم نیست افراد بی حجاب فقط ولنگاری میخوان و لاقیدن به فساد اقتصادی همین احزاب و حتی ظلم صهیونها و غرب بر دنیا را می‌پسندند و میخواهند غربی و تسلیم مطلق آمریکا بشوند اما اینها نهایت از عملگی غرب به گاوها شیرده تبدیل میشوند
  • ۲۳:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    8 0
    اگه این جمع زمان مشروطه بودن طناب دار رو با شور و شعف دور گردن شیخ فضل‌الله نوری میانداختن و هورا میکشیدند. اگه تقی‌زاده امروز زنده بود تو همین جمع درست بغل خاتمی نشسته بود. و البته رضا خان هم که سال 1314 شمسی طرح استعماری حذف حجاب را به تصویب رساند جاش بین همین اصلاحطلبهای غربگرا میبود که شعارشون همان شعار معروف تقی زاده است « باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم».
  • adel ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 15
    به این اسهال طلب ها باید گفت که شما خائنین به کشور هستید مگر رهبر مملکت نفرمودند که « این ها دختران خودمان هستند و برای این موضوع اینقدر سخت نگیرید » و توطعه آشوب این موجودات بی وطن را خنثی نکردند ٫ باز این موجودات اسهال طلب تفرقه انداز شرم ندارند و دوباره و چند باره این مسئله عنوان میکنند . اربابانشان در غرب به بن بست رسیده اند بهتر نیست عاقل شده و از نوکری های خودشان استعفا دهند؟
  • عمو ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    3 1
    به فکر مملکت باشید .
  • ناشناس ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    11 0
    این دو حزب مخرب و هزینه ساز کشور در عین حال بسیار قدرتمند و با نفوذ که اکثر کرسی های مهم و تصمیم ساز رو اشغال کردند و بعبارتی سرنوشت مردم و مملکت رو رقم میزنند در صورتیکه متوقف نشند معلوم نیست چه عاقبتی بدتر از این رو برامون بسازند.نتیجه عملکردهاشون و تضادهاشون با همدیگه فقط و فقط مردم رو داره به قعر گرفتاری و فقر بیشتر فرو میبره و خودشون در کمال رفاه و آسایش بی هیچ نگرانی و عذاب وجدان بر گرده کشور می تازند و مینوازند و ایام خوش سپری میکنند و خودشون رو خادمین واقعی ملت میدونند و انقدر این دروغ رو تکرار کردند که باور هم دارند.
  • ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    2 0
    همیشه سوار شدن بر موج، کسی را به جلو حرکت نمی‌دهد ، اصلاح طلبان همانند کسی هستند که میخواهند برای نجات از غرق شدن در دریای نارضایتی مردم بر تخته چوبی مثل موضوع حجاب و ترویج بی حجابی و مخالفت با حجاب اجباری سوار شوند تا به ساحلی مثل مجلس برسند و آبروی و اعتبار از دست رفته خودشان را بازیابند و به قدرت برگردند / کسی که شنا بلد نیست و بر تکه چوبی تکیه کرده و خود را بر موج و جهت حرکت آب میسپارد آن موج یا او را به سخره ای خواهد کوبید یا از پرتگاه و آبشاری بلند به پایین پرتاب خواهد کرد / سرنوشت چنین افرادی حتی در صورت نجات و رسیدن به ساحل مجلس آنگونه که انتظار دارند نخواهد بود و نخواهد شد
  • ۰۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 0
    چرا جبهه اصلاحات بی‌حجابی را تبلیغ می‌کند؟ چون ۴ تا رای هم برای این طرد شدگان از طرف ملت خود ۴ تا رای میشه مگه کل اصلاحات دنبال زن بردگی ه...زه گی نبود برای ۴ تا رای./ / یا آذر منصوری برود یا کار سیاسی تعطیل!/ آذر منصوری همان جایزه هاشمیسی حزب اشرافیست کجا برود؟
    • ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      2 0
      آذر منصوری برود و این احزاب تعطیل شوند بهتر نیست کار سیاسی را از قاطبه ملت بخواهید با شفافیت کارنامه افراد کاندیدا از همه لحاظ حتی کن و کیف چگونگی تبلیغات نمایندگی شان
  • ۰۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    شما ببینید ما با چه زامبی هایی طرف هستیم که حتی شئونات عادی شهروندی را نمی خواهند اجرا کنند
  • عبدالله ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    نگو جبهه اصلاحات بگو لجن و فاضلاب ، بگو فساد از هر نوعی که بخوای. یک کلام بگو سربازان شیطان.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 1
    ترویج فساد و جنایت پیشه گی از نشانه های حزب شیطان است ، حزب شیطان بقای خود را در جنایت و تکرار آن میداند ( مثل رژیم صهیونیستی ) تا جایی که مشخص شده افسادطلبان غربگدا موجودیت خود را حمایت از فساد و ترویج فرهنگ منحط غرب میدانند بهمین دلیل فرقه های منحط و جاسوس همیشه وصل به این جریان هستند .
  • باران ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 1
    چون همسر و ناموس خودشون جزو بی حجاب ها هستن اکثر اصلاح طلبان ب نام اصلاح بدترین فساد اخلاقی تو جامعه دارند خیلی قربانیان از ترس شکایت نمیکنن علیه شون
  • ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    4 0
    چون بخش قابل توجه عناصر و افسران برجسته ناتوی فرهنگی در جبهه غربگرای اصلاحات تعهد دینی و اخلاقی و ملی و انقلابی ندارند از این جهت بی حجابی و دیگر ناهنجاری هاو بزهکاری های اخلاقی و ضد دینی را تبلیغ و توصیه میکنند . از طرفی نیز میخواهند با تبلیغ و همراهی با بی حجابان و دیگر بزهکاران اجتماعی دو کار مهم به زعم خودشان انجام دهند : 1- ایجاد عقبه اجتماعی و یار گیری برای انتخابات و فتنه های سیاسی و امنیتی اینده 2- تضعیف و مقابله با مبانی دینی و اخلاقی نظام اسلامی و انقلاب . توصیه به اندسته از افراد متدین به اسلام وامام و انقلاب که با رودربایستی و عدم اطلاع و تعصب حزبی و سیاسی و یا ساده لوحی ویا به هر دلیل دیگر به اصلاحات پیوسته اند این است که راهشان را از غربزده ها و بی دین های لیبرال جبهه اصلاحات جدا کنند و اخرت خود را به دنیای انان نفروشند . فرماندهان و ژنرال ها و افسران بلند پایه اصلاحات بارها در مقالات و مصاحبه ها و گفتار و نوشتارهای خود عدم تعهد دینی خود را علنا اعلام کرده اند و حتی مبانی دینی و مذهبی را به چالش کشیده و نعوذ با لله مسخره کرده اند و از طرفی تعهد و وفاداری خود به مبانی الحادی لیبرالیسم و فلسفه سیاسی و اجتماعی غرب را اعلام نموده اند . سران اصلاحات یقینا از این دسته افراد بی اطلاع و ساده بصورت ابزاری برخورد میکنند و به ریش انان میخندند !!
  • احسان معتمدی ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    دلیل مهم که افراد اشراف زاده در جناح ها در مورد حجاب سهل می گویند چند دلیل دارد که مهمتررین انها این است ابتدا انها زیاد پول حرام می خورند و اهل کلک و حقه بازی و خیانت هستند و با ان پول های حرام با زنان ارتباط می گیرند و این ارتباطات حرام عقیده اسلامی افراد را کم کم ضعیف و سپس انها را کاملا کافر و بی دین می کند
  • ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    هرکس که ازطرف انقلاب واسلام رانده شود شیطان دم دربااغوش باز ازاواستقبال میکنه وبرای عقب نماندن ازهمه مظاهر شیطانی حمایت میکند
  • ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    1 0
    پس این سرمایههای مفت خور ماکههم ازاخور میخورند هم ازتوبره درایران درحال جنگ باما .چه غلطی میکنند منتظر مابرایشان شعار بفرستیم ازهمان قدیمیها استفاده کنند غیر از کامنت گذاشتن .کمی شعار نه غزه نه لبنان......زن زندگی هرزگی .وترویج اسلام امریکایی ...کاری بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس