کد خبر 1548912
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۱
حسن رشوند

امام عزیز ما در آخرین پیام خود به مناسبت آغاز هفته بسیج، دستور تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام را دادند و حاصل این نگاه آن حضرت امروز در حزب الله لبنان، حماس و ذله کردن رژیم صهیونیستی می‌بینیم.

به گزارش مشرق، حسن رشوند طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: حضرت امام خمینی (ره) آن پیر فرزانه در دی ۱۳۵۸ با تشکیل سازمانی از نیروهای مردمی توانست سنگ بنای تشکیلاتی را بگذارد که نه تنها برای یک کشور اسلامی، بلکه در مقابل امت اسلامی خود را مکلف می‏دانست و ازاین‏رو، تشکیلات بسیج سال‏ها بعد در سایر کشورهای اسلامی بومی‏سازی و الگوبرداری شد. تردیدی نیست که همه رفتارها، سخنان و امر و نهی‌های امام عزیز ما در یک منظومه منسجم قابل تحلیل است، اما همه اذعان دارند که چکیده نگاه امام و یک عمر عمل سیاسی آن حضرت در دو سال پایانی عمر سراسر برکتشان تبلور پیدا کرده است. پیام برائت از مشرکین امام در ششم مرداد ۶۶، آخرین پیام به مناسبت هفته بسیج در آذر ۶۷، نامه مشهور امام به گورباچف در ۱۱ دی ۶۷ و منشور روحانیت در سوم اسفند ۶۷ همگی نشان از دغدغه‌هایی داشت که امام راحل به دنبال طرح و حل آن بودند.

امام راحل ما در آذر سال ۶۷ در بیان کارویژه‌های بسیج، یکی از ارکان و وظایف بسیج را در ایجاد نمونه‌هایی از هسته‌های مقاومت در جغرافیای جهان دانسته و بر این اساس، استراتژی امنیت‏ساز آینده انقلاب اسلامی و شیوه‏ کنش سیاسی امنیتی کشورهای اسلامی را بنا نهادند. امام (ره) در بیانی می‏فرمایند: «باید بسیجیان جهان اسلام در فکر ایجاد حکومت بزرگ اسلامی باشند و این شدنی است، چراکه بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست، باید هسته‌های مقاومت را در تمامی جهان به‏وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد. شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است، انقلاب اسلامی در جهان نیازمند فداکاری‏های شماست و مسئولان تنها با پشتوانه شماست که می‏توانند به تمامی تشنگان حقیقت و صداقت اثبات کنند که بدون امریکا و شوروی می‏شود به زندگی مسالمت‏آمیز توأم با صلح و آزادی رسید. حضور شما در صحنه‌ها موجب می‏شود که ریشه ضد انقلاب در تمامی ابعاد از بیخ و بن قطع گردد. من دست یکایک شما پیشگامان رهایی را می‏بوسم و می‏دانم که اگر مسئولان نظام اسلامی از شما غافل شوند، به آتش دوزخ الهی خواهند سوخت.»

مبتنی بر همین بیانات، استقلال و عزت ملی، امنیت پایدار و تمدن نوین اسلامی در گرو ایجاد بسیج مردمی و هسته‌های مقاومت در جهان اسلام و در درجه‏ بعد در جهان است. از سویی با درنظرگرفتن قواعدی، چون «نفی سبیل» که نسبت به مسلمین تعریف می‏شود و نیز آیاتی مانند «محمد رسول‏الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم»، حمایت و دست‏گیری از مستضعفین کاملاً معنادارمی شود. اما جدای از این مبانی، با پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام اسلامی، امام راحل با یکسری واقعیات میدانی مواجه بودند که چنین پیامی را در واپسین ماه‌های حیات خویش صادر کردند و امروز که صحنه میدانی در غزه و فلسطین اشغالی، عراق، سوریه، لبنان، یمن و اقصی نقاط سرزمین‌های اسلامی را که در زیر چکمه‌های دشمنان قرارداشته یا دارند می‌بینیم بر عمق نگاه این پیر فرزانه در تشکیل هسته‌های مقاومت و بسیج مردمی بیشتر واقف شده و ضرورت وجود هسته‌های مقاومت را غیرقابل انکار می‌دانیم.

با نگاهی به وضعیت جبهه‏ مقاومت از دیروز تا امروز، شاهد افزایش خارق‏العاده‏ توان جبهه‏ مقاومت هم از حیث عده و عده و هم جغرافیای اقدامات تأثیرگذار آن از یمن تا عراق، سوریه، لبنان و فلسطین درگیر جنگ با دشمن خصم در این روزها هستیم. اگر پیش از این، برخی از همین کشورهای اسلامی تصور می‏کردند که برای حفظ تمامیت ارضی خود ناچارند دست به دامان امریکا و انگلیس یا طرح‌های سازشکارانه با دشمن صهیونیستی شوند، با الگوبرداری از حرکت ناب وبی‏نظیر بسیج به این نتیجه رسیدند که اکنون که دشمن مستکبر به جان و مال و شرافتشان حمله کرده‏است، راهی جز الگوگیری از بسیج حضرت روح‌الله (ره) ندارند.

۳۵ سال پیش امام عزیز ما در آخرین پیام خود به مناسبت آغاز هفته بسیج، دستور تشکیل هسته‌های مقاومت در جهان اسلام را دادند و حاصل این نگاه آن حضرت امروز در حزب الله لبنان و حماس و جهاد اسلامی و ذله کردن رژیم صهیونیستی را که همه غرب به حمایت او در جنگ غزه برخاسته‌اند می‌بینیم. حاصل نگاه امام راحل در تشکیل هسته‌های مقاومت در حشدالشعبی عراق که هیچ پایگاه امریکایی امروز در عراق در امان نیست، دیده می‌شود. حاصل اندیشه مقاومت امام (ره) این شده که انصارالله یمن با موشک قلب رژیم صهیونیستی را در ایلات نشانه می‌رود و کشتی تجاری صهیونیست‌ها را به حمایت از مردم مظلوم و جبهه مقاومت غزه توقیف می‌کند و هشدار می‌دهد که در صورت نزدیک شدن به آب‌های سرزمینی یمن مورد هدف موشکی قرار خواهند گرفت.

امروز ایده هسته‌های مقاومت امام عزیز ما تبدیل به نظریه‌ای شده است که رهبر عظیم الشأن انقلاب، آن را در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان در آبان ۹۷ در قالب «نظریه مقاومت» تبیین کردند. نظریه مقاومت تکمیل کننده راهبرد هسته‌های مقاومتی است که امام راحل در آخرین پیامشان به بسیج داشتند. امروز کارآمدی این نظریه در صحنه نبرد و در جغرافیای جهان اسلام به روشنی دیده می‌شود و جبهه مقاومت با نیروهای آماده وسازمان یافته، نه در یک محیط جغرافیایی، بلکه در همه جغرافیای پرتلاطم منطقه و جهان اسلام و فراتر از آن در قلب اروپا و امریکادر حال کنش است. این موضوع علاوه بر ثمرات مادی، چون افزایش امنیت در منطقه و کاهش خطر قدرت‏های استکباری متجاوز، موجبات ایجاد تمدن نوین اسلامی را تسریع می‏بخشد و از سویی با کاربست «نظریه‏ مقاومت» علاوه بر بعد نظامی، در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی، می‏توان ثمرات این جبهه و هسته‌های مقاومت را بیش از پیش شاهد بود. آن روز که امام عزیز ما خطاب به فرزندان بسیجی خویش فرمودند: «شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت صحیح و خوب می‏توان اسلام را فاتح جهان نمود. شما باید بدانید که کارتان به پایان نرسیده است»، پیام آن روز امام را گروه‌های مقاومت امروز در فلسطین، لبنان، یمن، عراق و سوریه دریافت کردند. از همین رو است که دشمن صهیونیستی با وجود حمایت مادی و معنوی امریکا و همه دنیای غرب در مقابل یک گروه کوچک ولی مبارز و با انگیزه همچون حماس و جهاد اسلامی آن هم در یک محیط جغرافیایی ۳۶۰ کیلومترمربعی غزه بیش از ۴۵ روز است که زمینگیر شده و برای آتش بس با کمترین هزینه دست و پا می‌زند. پیام آن روز امام در تک تک سلول‌های هسته‌های مقاومت امروز ریشه دوانیده و یقیناً در آینده‌ای نزدیک همان گونه که امام وعده آن را داده بودند، می‌تواند اسلام را فاتح جهان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    14 1
    بله این تحقق رو فقط تو ديدی؟! حتما ديدی که در حمایت از غزه چقدر اعراب زحمت کشیدند و قطع رابطه کردند و قطع تجارت و...مرد نیمه حسابی تو آمریکا راهپیمایی کردند علیه اسرائیل!در عربستان و بحرین و کویت ندیدیم؟!
  • ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 5
    خجالت بکش ! این بود اون وعده ی امام؟ .بسیج حرمت داره بسیج امت اسلامی رو در حد یک حمله ی ایذایی در فلسطین اشغالی پایین نیار
  • ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 8
    درود بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    4 1
    صلح با صدام کار ضعفاست شعاری که به طول ۲۰متر در دوران جنگ رو دیوار نوشته بودن بعد آتش بس شبانه رنگ کشیدن روش
  • ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    3 0
    مثلا تو کله این آدم قراره به جا مغز چی باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس