واکنش مقام سازمان ملل به بمباران مدرسه الفاخوره

معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه گفت: کشته شدن کودکان، زنان و مردان در حالی که در مدرسه الفاخوره در شمال غزه پناه گرفته بودند، خبری دردناک است.

به گزارش مشرق، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در بیانیه‌ای که در وب‌سایت سازمان ملل منتشر شد، افزود: پناهگاه‌ها مکان‌های امن و مدارس مکان‌های یادگیری هستند.

در حالی که ارتش رژیم اسرائیل ۴۴ روز است که جنگی ویرانگر و حملات وحشیانه ای را علیه مردم بیگناه غزه به راه انداخته است این مقام سازمان ملل تاکید کرد که شهروندان غیرنظامی دیگر نمی توانند و نباید این موضوع را تحمل کنند.

وی پایان بیانیه خود آورده است که «انسانیت باید پیروز شود».

به گفته منابع پزشکی در غزه، روز شنبه ده‌ها فلسطینی در بمباران مدرسه «الفاخوره» در اردوگاه آوارگان «جبالیا» در شمال غزه توسط رژیم صهیونیستی شهید یا زخمی شدند.

به گفته این منابع، ارتش رژیم صهیونیستی همچنین مدرسه «تل الزعتر» در شهر «بیت لاهیا» در شمال نوار غزه را بمباران کرد که ده ها نفر دیگر شهید یا زخمی برجای گذاشت.

ارتش رژیم اسرائیل ۴۴ روز است که جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که بر اساس آخرین گزارش، بیش از ۱۲ هزار و ۳۰۰ کشته از جمله پنج هزار کودک و سه هزار و ۳۰۰ زن و بیش از ۳۰ هزار مجروح که ۷۵ درصد آنها را کودکان و زنان تشکیل می دهند، برجای گذاشته است.

کارشناسان سازمان ملل متحد هشدار دادند که جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه ممکن است به نسل‌کشی علیه فلسطینی‌ها تبدیل شود.

آنها تاکید کرده اند که جامعه بین‌المللی باید اقدامات فوری برای تضمین آتش‌بس اتخاذ کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ... ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    افرین سازمان ملل وازه های تازه ای بجای ابراز تاسف یاد گرفتین نه باریکلا نه سازمان ابلیس و یاران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس