صدراعظم آلمان خواستار بهبود فوری اوضاع بشردوستانه در غزه شد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان در تماسی تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی بر بهبود فوری اوضاع بشردوستانه ساکنان نوار غزه تاکید کرد.

به گزارش مشرق، دفتر صدراعظم آلمان شنبه شب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که شولتش گفت: آتش‌بس‌های بشردوستانه می‌تواند به بهبود قابل توجه شرایط برای مردم غزه کمک کند.

پس از حملات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی، شولتس جزو اولین رهبران غربی بود که به سرزمین‌های اشغالی رفت و بر «همبستگی کامل آلمان با مردم اسرائیل» و «حمایت تزلزل‌ناپذیر» برلین از این رژیم تاکید کرد.

شولتس شنبه در حالی از آتش‌بس بشردوستانه سخن گفت که وی هفته گذشته به روزنامه آلمانی «هایلبرونر اشتیمه» تصریح کرد : آزادانه اعلام می‌کنم که فکر نمی‌کنم درخواست آتش‌بس فوری یا وقفه طولانی در جنگ، درست باشد زیرا این مساله در نهایت بدان معناست که اسرائیل به حماس امکان احیا و دستیابی به موشک‌های جدید داده است.

صدراعظم آلمان پیشتر نسبت به گسترش درگیری‌های مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی هشدار داده و گفته بود: این درگیری نباید به آتشی در منطقه تبدیل شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه اعلام کرد که بر اثر تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به شهادت رسیده‌اند که در بین آنها پنج هزار کودک و ۳۳۰۰ زن وجود دارد.

تعداد زخمی‌های تجاوز اخیر رژیم اشغالگر، به ۳۰ هزار نفر رسیده است که بیشر آنها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

این مرکز تصریح کرد که بر اثر جنایت اخیر اشغالگران در مدرسه الفاخوره جبالیا واقع در شمال نوار غزه، بیش از ۲۰۰ فلسطینی به شهادت رسیدند.

دفتر اطلاع رسانی دولتی فلسطین در نوار غزه همچنین اعلام کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی، صبح روز شنبه ۵۰۰ بیمار را از بیمارستان الشفا اخراج کرده است. این در حالی است که بیماران مذکور به شدت نیازمند دریافت خدمات درمانی و مداوا و بستری در مراکز بیمارستانی هستند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    فشار بسیج آلمان نتیجه داد
  • ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۸
    0 0
    بدبخت ترین صدر اعظم آلمان از همه لحاظ در طول تاریخ جدید این کشور

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس