لاوروف: حکم بازداشت فرانسه علیه اسد، مظهر خشک‌اندیشی قضائی است

وزیر خارجه روسیه روز پنجشنبه ضمن محکوم کردن شورای امنیت به‌دلیل عدم تصویب قطعنامه‌ای برای آتش‌بس دائمی در غزه، گفت بعد از جنگ باید پشت میز مذاکره نشست و درباره تشکیل کشور فلسطین توافق کرد.

به گزارش مشرق، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه امروز (پنجشنبه) شورای امنیت سازمان ملل را به دلیل ناتوانی در تصویب قطعنامه‌ای که خواستار آتش‌بس بشردوستانه دائمی در جنگ غزه شود، محکوم کرد.

لاوروف طی نشست خبری با وزیر خارجه ونزوئلا در مسکو، گفت: «بلافاصله پس از توقف درگیری‌ها در نوار غزه، ما باید پشت میز مذاکره بنشینیم و بر سر تشکیل کشور فلسطینی به توافق برسیم».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره وضعیت نوار غزه نیز توضیح داد: «روسیه تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کند، اما با روش‌های بی‌ملاحظه جنگ با آن نیز قاطعانه مخالف است».

وزیر خارجه روسیه در بخش دیگری از صحبت‌هایش، صدور حکم بازداشت بین‌المللی علیه «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه توسط فرانسه، مظهر خشک‌اندیشی و سوگیری قضائی است.

لاوروف درباره کرانه باختری نیز تصریح کرد: «در حال حاضر چندان درباره کرانه باختری گفته یا نوشته نمی‌شود، زیرا تمام توجهات معطوف به نوار غزه است، اما ده‌ها قربانی نیز در آنجا وجود دارد، حملاتی نیز در آنجا انجام می‌شود که مسکو را نگران می‌کند».

بر این اساس، وی همچنین افزود: «ما بر پایان فوری خون‌ریزی و حل فوری مشکلات انسانی که به معنای واقعی کلمه در نوار غزه و اکنون در کرانه باختری نمایان هستند، اصرار داریم».

بامداد امروز همچنین «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل تاکید کرد:‌ «وقفه بشردوستانه را نمی‌توان جایگزینی برای آتش‌بس کامل در نوار غزه دانست».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 2
    جنگ جنگ تا پیروزی حماس و حزب الله بر آمریکا و اسراییل انشاءالله ...جنگ جنگ تا پیروزی حماس و حزب الله بر آمریکا و اسراییل انشاءالله ...جنگ جنگ تا پیروزی حماس و حزب الله بر آمریکا و اسراییل انشاءالله ...
  • ۱۸:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    فرانسه کشور یه وجبی بهتره پاش رو به اندازه گلیمش دراز کنه
  • جوادی ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    چرا رهبران فرانسه به خاطر جنایات شان در افریقا تحت پیگرد قرار نمی گیرند چون سازمان ملل و شورای امنیت دست خودشان است و فقط برای کشورهای مخالف خودشان خط نشان میکشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس