کد خبر 1544676
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵

به گزارش مشرق، داود مدرسیان، فعال رسانه در کانال ایتای خود نوشت:

شاید کسی فکر می‌کند که فلسطینیان هم می‌توانستند همچون سعودی‌، اردن، مصر و امارات، موجودیت اسرائیل را بپذیرند و حالا زندگی راحتی داشته و دنیایشان آباد بود. برخی هم ژست عاقل گرفته و می‌گویند: "راه‌حل مردم فلسطین پذیرفتن اسرائیل است و تمام! ولی رهبران فلسطین دنبال منافع خود هستند و اجازه نمی‌دهند این راه‌حل پیش برود و ...".

اما واقعیت این است که دو عامل به این مردم اجازه نمی‌دهد که مبارزه را کنار بگذارند.

یکی، موجودیت و ادامه حیات اسرائیل فقط با از بین رفتن و آواره شدن فلسطین عجین است. یعنی شرط بقای اسرائیل، عدم فلسطین است. طی ۷۰، ۸۰ سال اخیر برای بقا، تمام سرزمین این مردم را گرفتند و آنها را آواره و کشتند. لذا مانع اصلی همین راه‌حل به ظاهر عاقلانه، اسرائیل است. تجربه این چنددهه گویای این مسئله است.

عامل دیگری که اجازه نداده آنها همچون سعودی و امارات و اردن و مصر، مبارزه را رها کند شرف است. اینجا برخی ادای دلسوزی برای این مردم را در می‌آورند که لعنت به جنگ و نفرین به رهبران دوطرف و ...!

اما این مردم خودشان آزادانه و با اختیار کامل، راه شرف را برگزیدند؛ کشته می‌دهند و کشته می‌شوند اما با افتخار از مبارزه می‌گویند. با دست خود، فرزندان و کودکان و زنان و مردان خود را تشییع می‌کنند اما خم به ابرو نمی‌آورند.

شرف و انسانیت از مفاهیم مشترک بشری و فطرت انسان‌هاست؛ به جغرافیا و ظاهر و رنگ پوست ارتباطی ندارد. برای برخی حتی حرف زدن از شرف و انسانیت سخت است. حق دارند البته؛ چون شرف‌داشتن هزینه دارد.


*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    سازشکاران در فلسطین گول رهبران منافق سعودی، اردن ، امارات و مصر را خورده اند، مردم مظلوم فلسطین می دانن تنها راه نجات از دست اشغالگران صهیونیست اتحاد تمام گروههای فلسطینی و پیوستن به رزمندگان مقاومته
  • KURD ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    1 1
    اسراییل مظلوم😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭😭
  • ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    لعنت ابدی بر رژیم آپارتاید کودکش اسرائیل
  • ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    دودولتی افتخارامیزه ودینی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس