کد خبر 1543028
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۴

به گزارش مشرق، وصال، در کانال ایتای خود نوشت:

آیا سخنرانی سید حسن نصرالله با انتظارات تطبیق داشت؟

بعد از حدود دو روز تبلیغات گسترده و رجز خوانی های رسانه ای، تقریبا تمام رسانه های دنیا منتظر فرارسیدن این زمان بودند.

از شروع این لحظه ی حساس، بعد از هر جمله ی سید، انتظار شنیدن جمله ای با کلید واژه های حماسی و صدور دستور عملیات، حمله، یا فتوایی برای نیروهای مقاومت خصوصا حزب الله کمتر برآورده می شد.

اینجا باید از چند منظر این سخنان مورد توجه قرار بگیره:

۱. لحن کلام: ترکیب به جا و دقیقی از صلابت برای تهدید دشمن، قاطعیت برای تبیین موضوع، صمیمیت برای همدردی با احساسات جریحه دار شده و تاثیر گذاری بر افکار عمومی از جهت جلب اعتماد کسانی که برای اولین بار شنونده صحبت های چنین شخصیتی هستند، بود.

۲. تبیین و روشنگری از چند جهت: حمایت کامل از زمان و نحوه شروع عملیات طوفان الاقصی برای رفع این شبهه که حماس فقط برای شروع برنامه داشته است. ایشان تاکید بر اینکه انتخاب این راه منطقی ترین، بلکه تنها راه موجود برای برون رفت از فشار های مداوم رژیم اشغالگر بوده، این نوید و دلگرمی را هم دادند که آن عملیات فقط پله و قدم اول برای اقدامات بعدی بوده است. همچنین برای مخاطبان قابل توجهی که قطعا بسیاری از آن ها طی این مدت برای اولین بار نام محور مقاومت را شنیده بودند، از خونخواری ها و جنایات صهیونیست ها پرده برداشت و عملا به عنوان یک تریبون با مخاطب گسترده، به مظلومیت نمایی همیشگی اسرائیل پایان داد و امپراطوری رسانه ای صهیونیسم را در هم کوبید.

۳. استفاده از ابزار تهدید: ایشان عملا در این سخنرانی موجودیت اسرائیل را نادیده گرفت و کاملا از رسمیت ساقط کرد و تصریح کرد که پدرخواندگی امریکا تا کنون باعث حفظ این شجره منحوسه شده و امتی که ریشه در این سرزمین دارند با خون هایشان و بعد با تجهیزاتشان در مقابل دشمن خواهند ایستاد. ایشان با بیان اینکه حزب الله از روز دوم جنگ وارد عمل شده؛ در حالی که تاکید کردند زمان شروع عملیات با هیچکدام گروه های مقاومت هماهنگ نشده بود، علاوه بر اینکه هویت مستقل و قوی حماس را به رخ کشید، نشان از آمادگی همیشگی و توان پاسخگویی سریع حزب الله داشت. از طرفی، تهدید امریکا مبنی بر اینکه ارسال ناوها و تجهیزات مارا نخواهد ترساند، عملا بیان کردند که در مقابل تحرکات تهدید آمیز پدرخوانده، برای پاسخگویی آمادگی لازم را دارند.

۴. تلنگر همراه با گله از دولت های منفعل عربی: "با شرف" خواندن حامیان فلسطین و تکرار چندباره ی اینکه تنها داشتن شرافت برای قطع ارتباطات دیپلماتیک و تجاری با رژیم سفاک کافی است، هم با دولتمردان مرزبندی تعیین کرد، هم با استفاده از کلمه ای که مردم عرب روی آن حساس هستند، جرقه ی مطالبه مردم این کشورها از حاکمیتشان را روشن کرد.

در پایان همانطور که از رهبر یک جنبش قدرتمند انتظار می رفت، جنگ ترکیبی روانی، کلامی، رسانه ای، سیاسی، همراه با برانگیختن احساسات افکار عمومی جهان در کنار لحن مقتدر و تهدید کننده ی دشمن ترکیبی برنده و موثر ایجاد کرد. طی روزهای آینده از تحلیل گران بیشتر در این مورد خواهیم شنید.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    2 1
    از هر چیزی نمیشه دفاع کرد
  • ۰۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    درود بر آقای نصرالله . برخی زیر پتو فکر میکنند از آقای نصرالله به اصول جنگی مسلط تر هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس