80 درصد صهیونیست‌ها نتانیاهو را مسئول شکست در برابر طوفان الاقصی می‌دانند

طبق یک نظرسنجی، ۸۰ درصد ساکنان فلسطین اشغالی، بنیامین نتانیاهو را مسئول اصلی شکست اطلاعاتی و نظامی در روز ۱۵ مهر می‌دانند.

به گزارش مشرق، طبق یک نظرسنجی که از سوی اندیشکده «لازار» و به سفارش روزنامه عبری‌زبان معاریو صورت گرفته است، ۸۰ درصد صهیونیست‌ها، بنیامین نتانیاهو را مسئول اصلی شکست اطلاعاتی و نظامی در قبال حمله روز هفت اکتبر نیروهای حماس به شهرک‌های صهیونیست‌نشین می‌دانند.

به نوشته معاریو، در این نظرسنجی ۵۱۰ نفر به شک تصادفی مورد سؤال قرار گرفته‌اند و نسبت خطای آن نیز ۴.۳ درصد است. طبق این نظرسنجی فقط هشت درصد معتقدند که نتانیاهو مسئول آن شکست نیست و ۱۲ درصد نیز گفته‌اند که نمی‌دانند.

نیروهای عزالدین القسام در تاریخ هفت اکتبر (۱۵ مهر) در عملیاتی بی سابقه وارد حداقل ۱۰ شهرک صهیونیست‌نشین در اطراف غزه شدند که این حمله تاکنون طبق گزارش وزارت بهداشت اسرائیل ۱۴۰۰ کشته و ۴۸۳۴ زخمی در پی داشته است.

طی چند روز گذشته، مقامات اسرائیلی از جمله «یوآو گالانت»، وزیر جنگ، «رونن بار»، رئیس شین بت، «آهارون هالوا»، رئیس اطلاعات نظامی ارتش، «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد مشترک، «تزاحی هنگبی» رئیس شورای امنیت داخلی، «تامر بار» فرمانده نیروی هوایی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی و «راوی میلو» فرمانده جبهه داخلی ارتش اسرائیل، اعلام کرده‌اند که مسئولیت «شکست امنیتی» در جلوگیری از حوادث هفت اکتبر در اطراف نوار غزه را بر عهده می‌گیرند.

با این حال «بنیامین نتانیاهو» تاکنون حاضر به پذیرش این شکست بی سابقه امنیتی نشده است.

این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۶۵ درصد از اسرائیلی‌ها از «عملیات زمینی در مقیاس بزرگ» در نوار غزه حمایت می‌کنند، در حالی که ۲۱ درصد مخالف آن هستند و ۱۴ درصد نظر خاصی ندارند.

اما در خصوص لبنان نیز، ۵۱ درصد از سؤال شوندگان معتقد بودند که در حال حاضر رژیم اسرائیل فقط با حزب‌الله درگیر شود، در حالی که ۳۰ درصد گفتند که باید اقدامات گسترده‌ای در لبنان انجام شود و ۱۹ درصد از اظهار نظر در این مورد خودداری کردند.

طبق این نظرسنجی، در صورتی که هم اکنون انتخابات پارلمانی (کنست) برگزار شود، احزاب حاکم ۴۳ کرسی از ۱۲۰ کرسی پارلمان را به دست خواهند آورد که نشانه شکست آن‌ها است. احزاب مخالف نتانیاهو از جمله احزاب عربی نیز ۷۷ کرسی به دست خواهند آورد. طبق قانون رژیم صهیونیستی کسب ۶۵ کرسی برای تشکیل کابینه کفایت می‌کند؛ با این حال هنوز هیچ بحثی در خصوص برگزاری انتخابات زودهنگام وجود ندارد.

در ادامه گزارش روزنامه معاریو آمده است: «۲۸ درصد از اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مناسب‌ترین گزینه برای ریاست دولت می‌دانند، در حالی که ۴۸ درصد گفته‌اند که «بنی گانتز» رهبر حزب "وحدت ملی" و وزیر سابق دفاع، مناسب‌ترین گزینه برای این سمت است و ۲۳ درصد نیز اعلام کرده‌اند که نظری در این رابطه ندارند».

تزلزل جایگاه سیاسی بنیامین نتانیاهو در حالی است که وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی نیز امروز (۲۸ مهر) از افزایش شمار تلفات این رژیم به ۱۴۰۰ نفر از آغاز نبرد طوفان الاقصی طی ۱۴ روز گذشته خبر داد. طبق اطلاعیه این وزارتخانه، ۴۸۳۴ نفر نیز زخمی شده‌اند که ۳۰۱ نفر همچنان در بیمارستان بستری هستند و شرایط ۴۸ نفر نیز وخیم و ۱۷۳ نفر دیگر نیز متوسط توصیف شده است.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی همچنین گفت که حداقل ۲۰۳ نفر نیز به اسارت نیروهای مقاومت حماس در آمده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • گل افشان IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    با سلام نتانیاهو فکر می کنید با جنایت می توان بر جهان حکومت کرد شما هم مثل صدام حسین و باقی جنایتکاران روزی محاکمه می شوید و مرگت می رسد و اشتباه می کنید که اشغالگری را حق خودتان می دانید.نتانیاهو او همفکرهایش از حیوان هم پست تر هستند.
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    اگر یکی از دو طرف ترجیحا کشور غاصب به طور کامل نابود نشود یا قرارداد به نفع غزه نبندند که مساحتش دو برابر شود یا غرامت بگیرند و غاصب ده سال حق حرف زدن نداشته باشد یعنی غزه شکست خورده و غاصب تکرار خواهد کرد و بار مالی به گردن مردم ایران است و ملل عربی نباید بترسند بعد از دو بار شکست و ترکاندن نیر.گاه اتمی انها و نباید صلح کنند و اگر چنین کردند یعنی راضی اند و لازمه غزه نابود شود تا به ثبات برسد منطقه و ایران رشد بتواند کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس