«طوفان‌الاقصی» هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها را درهم کوبید

رهبر شیعیان نیجریه گفت: «طوفان‌الاقصی» پوسته ظاهری ارتش رژیم صهیونیستی و هیمنه دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم پوشالی را در هم کوبید.

به گزارش مشرق، شیخ ابراهیم یعقوب زکزاکی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که ظهر امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد در تشریح شرایط فعلی کشور نیجریه اظهار کرد: بسیاری از مردم از من سوال می‌کنند که وضعیت کنونی نیجریه چگونه است و در سال‌های اخیر چه اتفاقاتی افتاده است. این را به شما بگویم که هنوز هم بر بسیاری پوشیده است که دقیقاً چه اتفاقی افتاد که بیش از ۲۰ میلیون نفر در کشور ما، شیعه امیرالمؤمنین (ع) شدند و در این باره، حتی مطالعات جامعه‌شناختی صورت گرفته است.

وی افزود: با همه این تفاسیر، حقیقت این است که اکنون ما از پیروان مرام و مکتب اهل‌بیت (ع) هستیم و در حال حاضر، روند شیعه شدن ملت نیجریه هم نسبت به گذشته بسیار سرعت گرفته، زیرا نگاه مردم به این مکتب و اندیشه تغییر کرده است.

زاکزاکی خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات این روزها، من ترجیح می‌دهم آن‌چه در فلسطین و غزه نسبت به برادرانمان در آن دیار می‌گذرد، صحبت کنم. نمی‌توانیم به همه ابعاد آن‌چه گذشته اشاره کنیم. در آن‌جا ملتی هستند که از سوی دشمن وحشی در خطر قتل‌عام جمعی و نسل‌کشی قرار گرفته‌اند. بیش از ۷۵ سال است که آن‌ها در ارض اقدس فلسطین مشغول جنگ هستند و هر روز موردحمله و تجاوز دشمن قرار گرفته و ظلم مستمری را تجربه کرده‌اند.

رهبر شیعیان نیجریه ادامه داد: شاهد بوده‌ایم که در این ایام، حتی هفته‌ای دو یا سه مرتبه به مراکز مقدس مسلمانان همچون مسجدالاقصی جسارت شده و البته بارزترین تعدی و جنایت صهیونیست‌ها، شهادت جمع کثیری از بی‌گناهان در بیمارستان المعمدانی بود که خشم فراگیر ملت‌های مسلمان و حتی آزادگان اقصی نقاط عالم را درپی داشت.

وی تصریح کرد: همان‌طور که از ما در سه روز بیش از هزار نفر را به شهادت رسانده‌اند، قبلاً هم در دوره‌هایی جنایت‌های مشابه انجام داده بودند. این یک واقعیت است که با وجود نگهداری شمار زیادی از برادران فلسطینی در زندان، صهیونیست‌ها امروزه غزه را به زندان بزرگ مؤمنان تبدیل کرده‌اند و آنچه از شنبه دو هفته قبل رخ داد و عملیاتی که به طوفان‌الاقصی موسوم شد، چیزی بود که از اعماق قلب مجاهدان برخواست.

زکزاکی تأکید کرد: آن‌ها کوچک‌ترین اطلاعاتی درباره آغاز عملیات طوفان‌الاقصی نداشتند و نتوانستند از بروز آن جلوگیری کنند که این یک شکست بزرگ است. این عملیات نشان داد که پوسته ظاهری ارتش رژیم صهیونیستی و هیمنه دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم تا چه حد پوشالی و قابل شکست است. با این حال، این تروریست‌ها پس از آن‌چه رزمندگان در سرزمین‌های اشغالی انجام دادند و از مقابله با آن‌ها ناتوان ماندند، با جنگنده‌های خود به ملت غزه یورش بردند و جنایاتی را رقم می‌زنند که در تاریخ کم‌سابقه است.

رهبر شیعیان نیجریه گفت: همه این‌ها نشانه فتح و نصر قطعی رزمندگان در آینده است و مسائلی که امروز در حال وقوع است، بر تجربیات امت اسلام افزون خواهد کرد. همان‌طور که خداوند متعال در قرآن کریم وعده داده است، ما نیز از ذات اقدس پروردگار خواهانیم که با هر قدم، ما را به پیروزی نزدیک و نزدیک‌تر بگرداند.

گفتنی است؛ در انتهای سخنرانی شیخ ابراهیم زکزاکی، نمازگزاران مشهدی با پیکر شهید مدافع حرم مجتبی علیزاده که پس از هفت سال در منطقه خان‌طومان شناسایی شده است، وداع کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۸
    0 0
    خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون .... خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد ص قادمون ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس