کد خبر 1537004
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۴
‌

پس از شروع جنگ رژیم صهیونیستی با نیروهای مقاومت، پوشش تحولات منطقه، محور اصلی رسانه‌های معاند در ۱۰ روز گذشته قرار گرفته است.

سرویس سیاست مشرق، از روز پانزدهم مهرماه که رژیم صهیونیستی با عملیات طوفان‌ الاقصی رزمندگان حماس مواجه شد، شبکه‌های فارسی‌ زبان خارجی پوشش تحولات منطقه را محور اصلی رسانه‌ای خود قرار دادند. این شبکه‌ها دوشادوش رسانه‌های خارجی حامی صهیونیست‌ها، عملیات روانی علیه نیروهای حماس و جبهه مقاومت را در فضای فارسی شبکه‌های اجتماعی ادامه دادند.

شبکه‌های معاند ابتدا در صبح عملیات، تصاویر به هلاکت رسیدن ساکنین سرزمین‌های اشغالی را بازنشر دادند. این شبکه‌ها اشغالگران را غیرنظامی بی‌گناه معرفی کرده و عملیات طوفان الاقصی را تروریستی خواندند. در این حمله که ضربه «غیرقابل ترمیمی» به سیستم اطلاعاتی، نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی وارد شد، تلفات بی‌سابقه‌ای را هم بر جای گذاشت. اما صهیونیست ها تلاش کردند برای توجیه تلفات و ضعف امنیتی خود، اخبار و تصاویر دروغ از تلفات خود منتشر کنند. روزهای ابتدایی با انتشار تصاویر و ویدیوهای جعلی و یا قدیمی از تلفات صهیونیست‌ها سپری شد که هم در رسانه‌های خارجی و هم در شبکه‌های معاند بازتاب داده شد.

ابتدا گفته شد که نیروهای حماس کودکانی که به اسارت گرفته را در قفس نگه‌داری کرده و با آنها تحقیرآمیز رفتار میکنند. اما با بررسی های صورت گرفته توسط کاربران فضای مجازی و همچنین تلوزیون فرانسه، مشخص شد که ویدیو مربوط به جنایات داعش در سال ۲۰۱۵ در سوریه بود.

پس از حمله هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و بمباران بی‌سابقه این مناطق، جو سنگینی علیه صهیونیست‌ها در فضای مجازی راه‌اندازی شده بود. فضای رسانه‌ها به این صورت بود که صهیونیست‌ها شکست بی‌سابقه خود از محور مقاومت را با بمباران زنان و کودکان غزه تلافی می‌کند. به همین منظور صهیونیست‌ها تلاش کردند تا بمباران مناطق مسکونی و غیرنظامی را توجیه کنند. اول گفتند که این مناطق، محل سکونت نیروهای نظامی و یا جایگاه تسلیحات حماس بوده است. پس‌ازاینکه این توجیه کافی نبود، تصاویری جعلی از اجساد سوخته منتشر کردند و تلاش کردند این‌گونه القا کنند که رزمندگان حماس پس از نفوذ به شهرک‌های صهیونیستی، غیرنظامیان به‌ویژه کودکان را دست‌بسته آتش زده‌اند.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

اما با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که تصاویر کودکان سوخته در واقع تصویر یک سگ کوچک‌جثه بوده که به‌وسیله هوش مصنوعی به شکل پیکر سوخته به نمایش درآمده است.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

پس از این رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند که نیروهای حماس پس از ورود به شهرک‌ها، کودکان اسیرشده را سر بریدند. رسانه‌های معاند نیز این ادعا را ریپورتاژ کردند.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

این دروغ هم در روزهای آینده مشخص شد و سارا سیدنر، خبرنگار CNN بابت خبر دروغ سربریدن نوزادان توسط حماس عذرخواهی کرد. سیدنر در صفحه توئیتری خود نوشت: خبر سربریدن نوزادان توسط حماس کذب بوده و دولت اسرائیل امروز اعلام کرده نمی‌تواند اخبار دفتر نتانیاهو را تایید کند.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

ادعای دیگری هم که مطرح شد این بود که نظامیان حماس در عملیات خود، به اسرای صهیونیست اعم از کودک، پیر، زن و مرد تجاوز کرده و سپس آن‌ها را کشته‌اند. درباره این ادعا هم هیچ سند معتبر و قانع‌کننده‌ای از سوی رسانه‌های خارجی و شبکه‌های معاند فارسی‌زبان منتشر نشد.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

نه‌تنها سندی منتشر نشد بلکه در روزهای آینده ویدیوهایی از اسرای صهیونیست منتشر شد که نشان می‌داد در حفاظت کامل و به دور از تعرض اخلاقی نگهداری می‌شوند. یکی از این ویدیوها را خود حماس از وضعیت نگهداری یکی از اسرای زن صهیونیست منتشر کرد. او میا شم، ۲۱ ساله، ساکن شوهام با تابعیت فرانسه بود که در جریان عملیات طوفان الاقصی، اسیر شده بود.

دیگری هم مربوط به اسیری بود که نیروهای مقاومت او را آزاد کرده بودند. وی پس از آزادی با شبکه‌های خارجی مصاحبه کرد و اعتراف کرد: «نیروهای فلسطینی یکی از کودکان همراه من را بر دوش گرفتند تا به من کمک کنند؛ آن‌ها مرا از اتاق امن بیرون آوردند و از باب احترام به من لباس دادند تا خود را بپوشانم»

مجموعه این دروغ‌ها موجب شد تا نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و رسانه‌های وابسته به او تلاش کنند نیروهای حماس و جبهه مقاومت را گروه‌های تروریستی معرفی کنند. حتی نتانیاهو حماس را داعش دوم می‌نامد. از هیمن رو رسانه‌های معاند فارسی‌زبان نیز عمیلات رسانه‌ای خود را آغاز می‌کنند. آنها ابتدا با بازتاب دروغ‌های مطرح شده در فضای فارسی شبکه‌های اجتماعی، پروژه دخالت ایران در عملیات طوفان الاقصی را کلید زدند. این رسانه‌ها اصرار داشتند تا با بازنشر سخنان قدیمی رهبر انقلاب، فرماندهان نظامی و حتی سخنوران برجسته کشور، دخالت ایران در این عملیات را ثابت کنند.

از سوی دیگر رسانه‌های معاند در یک پروژه ادعای همبستگی مردم ایران با رژیم صهیونیستی را مطرح کردند. این پروژه با هشتگ‌های «IraniansStandWithIsreal» راه‌اندازی شد. پربازدیدترین پست‌های توئیتری مربوط به این هشتگ نیز مربوط به کاربران خارجی و صهیونیست بوده است. این هشتگ توسط اکانت‌های سایبری معاند ترند شد.

براساس داده‌های به دست آمده از سامانه پایشگر شبکه‌های اجتماعی در بازه زمانی ۱۵ تا ۲۲ مهرماه در ارتباط با هشتگ IraniansStandWithIsrael، نزدیک به ۴۵۲ هزار توئیت از سوی ۱۸ هزار کاربر منتشر شده که نرخ مشارکت ۲۴ را برای این هشتگ نتیجه می‌دهد. (نرخ مشارکت از تقسیم تعداد توئیت به تعداد کاربر به دست می‌آید). نرخ مشارکت بالای این موج که به طور میانگین هر کاربر می‌تواند ۲۴ توئیت زده باشد، نشان از حضور ربات‌ها و کاربران ریت‌کننده فراوان این هشتگ دارد به گونه‌ای که بیشتر محتوای این موج، مربوط به محتوای بازنشری و مرتبط با کاربران ناشناس و ربات‌ها بوده و عمومیت کمتری می‌توان برای آن قائل بود.

پس‌ازاین تجمع‌های کوچکی توسط براندازان ساکن خارج از کشور برگزار شد و پرچم‌های شیروخورشید و رژیم صهیونیستی را در کنار یکدیگر به نشانه همبستگی قراردادند. این رویکرد در راستای پروژه دروغین همبستگی مردم ایران با صهیونیست‌ها صورت گرفته بود.

شبکه اینترنشنال از روزهای ابتدایی جنگ، تیم رسانه‌ای و جمعی از خبرنگاران خود را که در لندن فعالیت میکردند، به سرزمین‌های اشغالی منتقل کرد. این خبرنگاران از ابتدای درگیری، به‌طور زنده و فوری، تحولات منطقه را پوشش داده و با تحلیلگران ضدایرانی مصاحبه می‌کنند. پیش از این انتقال بخش قابل توجهی از اعضا و امکانات اینترنشنال به فلسطین اشغالی صورت گرفته بود که نشان از وابستگی مستقیم این شبکه ضدایرانی به رژیم صهیونیستی بود.

اینترنشنال در اروپا و آمریکا نیز تلاش می‌کند با ترفندهای رسانه‌ای، علیه حماس و جبهه مقاومت فعالیت کند. این شبکه ضمن پوشش تجمعات ضد مقاومت، عناصر خود را به اجلاس و همایش‌های بین‌المللی منتقل می‌کند تا علیه جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت جو رسانه‌ای ایجاد کنند. عنصری که این پروژه را به دست گرفته، وحید بهشتی هست. بهشتی با ۷۰ روز اعتصاب دروغین مقابل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن به شهرت رسید. بهشتی سابقه پس از پایان دادن به اعتصاب خود، در یک سال اخیر حضور سیاسی خود را پررنگ‌تر کرده است. به خصوص در این هفته های گذشته او از سوی اینترنشنال به اوکراین و مصاحبه با نیروهای نظامی اوکیرانی در نبرد با روسیه اعزام شده است.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

وحید بهشتی، سمت راست

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

وحید بهشتی در اوکراین(چند روز قبل از عملیات طوفان الاقصی)

ارتباط اینترنشنال با سرویس‌های جاسوسی اینترنشنال پس از اغتشاشات ۱۴۰۱ عمیق‌تر شده بود. این شبکه پس از تعطیلی دفتر خود در لندن و فرار به واشنگتن، مستقیماً با مقامات صهیونیستی دیدار و مصاحبه کرد. معروف‌ترین این دیدار مصاحبه پوریا زراعتی، خبرنگاران اینترنشنال با بنیامین نتانیاهو در دفترش در تل‌آویو بود.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

ارتباط عمیق و نزدیک اینترنشنال با این رژیم پس از دیداره ای مختلف وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی، گیلا گاملی‌اِل، با عناصر شبکه های معاند به ویژه اینترنشنال بود. او ابتدا در خردادماه سال جاری با وحید بهشتی به صورت اختصاصی دیدار و گفتگو کرد. او وحید بهشتی را از رهبران تغییر در ایران نامید.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

پس از این وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در شهریورماه سال جاری به لندن سفر کرده و با جمعی از خبرنگاران و مدیران رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور دیدار میکند. در این دیدار هم وحید بهشتی که هیچ سابقه خبرنگاری حضور پیدا میکند. پیش از این فاش شده بود که برخی جنایتکاران ساواک چون پرویز ثایتی که پس از انقلاب از کشور متواری شده‌اند در تل‌آویو حضور داشته و هدایت عملیات روانی بخش فارسی موساد را در دست دارند، این دیدار توسط همین هسته برنامه ریزی شده بود.

ساواک در خدمت بخش رسانه‌ای موساد+عکس و فیلم

اکنون با توجه به این تفاسیر، وحید بهشتی پروژه جوسازی علیه مقاومت و جمهوری اسلامی و مظلوم‌نمایی از رژیم صهیونیستی در اجلاس‌های بین‌المللی را به دست گرفته است. او در حمایت از صهیونیست‌ها، در اجتماعات حضور پیدا کرده و پرچم جعلی این رژیم را حمل می‌کند. البته با توجه به حجم جنایات صهیونیست‌ها در غزه و نفرت گسترده مردم اروپا از این رژیم، این‌گونه در خیابان‌های اروپا از او استقبال می‌شود:

او پس از این درگیری که به نظر تحریک عامدانه از سوی خود بهشتی صورت گرفته بوده، مظلوم‌نمایی می‌کند و تلاش می‌کند تا علیه حامیان حماس در اروپا، سیاه‌نمایی کند. در ادامه هم در مصاحبه‌های خود با شبکه اینترنشنال، از رژیم صهیونیستی کورکورانه حمایت کرده و عملیات طوفان الاقصی را بزرگ‌ترین جنایت بشری پس از هولوکاست می‌خواند.

البته درکنار این جوسازی‌ها علیه جبهه مقاومت، برخلاف روند همیشگی، شبکه‌های معاند نتوانستند تبهر و عظمت این عملیات را پنهان کنند. این شبکه ها به شکست و تحقیر رژیم صهیونیستی ازجمله شکست بزرگ اطلاعاتی - امنیتی، ریزش ابهت ارتش اسرائیل، گنبد آهنین، پهپادها و سیستم‌های پیشرفته نظامی عملیاتی و دفاعی اعتراف کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    0 0
    ساواک را موساد در ایران ایجاد کرد و وابستگی اعضای ساواک به موساد امری طبعی است
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۱
      0 0
      اصلا ساواک و موساد یکی هستند.
  • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 6
    اینجوریاهم نیست
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
      0 0
      هست
  • زن سفارت ایران در کانادا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۶
    1 7
    سفارت ما استخر روباز ندارد ولی مثلاً فلسطین بیاد کانادا که نمیشه سرده..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس