رهبر سناتورهای دموکرات: چین در کنار اسرائیل بایستد

«چاک شومر» رهبر اکثریت سنای آمریکا در دیدار با وزیر خارجه چین در پکن، حمایت این کشور از رژیم صهیونیستی و محکوم کردن عملیات طوفان الاقصی را خواستار شد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که اظهارنظرهای بین‌المللی درباره عملیات طوفان الاقصی ادامه دارد، یک قانونگذار ارشد کنگره آمریکا در سفر به پکن کمک چین به رژیم صهیونیستی را خواستار شد.

منابع رسانه‌ای آمریکایی خبر دادند که یک هیات عالی رتبه کنگره آمریکا به ریاست چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا به پکن سفر و با مقام‌های چین دیدار کردند.

به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان»، چاک شومر در دیدار با «وانگ یی» وزیر خارجه چین از پکن خواست که عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را محکوم کند.

رهبر اکثریت دموکرات سناتورهای دموکرات در دیدار با وانگ یی گفت: «من از شما و مردم چین می‌خواهم که در کنار مردم اسرائیل بایستید و این حملات بزدلانه و وحشیانه را محکوم کنید».

شومر که در صدر یک هیات دو حزبی (دموکرات و جمهوری‌خواه) به پکن رفته، روز دوشنبه (امروز) از بیانیه وزارت خارجه چین درباره عملیات طوفان الاقصی انتقاد کرد و ادعا کرد که از این بیانیه «ناامید» شده است. قانونگذار ارشد کنگره مدعی شد چین «در این دوران سخت و پر دردسر هیچ همدردی یا حمایتی از اسرائیل نشان نداد».

وزارت امور خارجه چین روز یکشنبه (دیروز) درباره عملیات طوفان الاقصی بیانیه صادر و نسبت به تشدید تنش‌ها و خشونت‌ها در فلسطین و اراضی اشغالی عمیقا ابراز نگرانی کرد.

«وانگ‌ ون‌بین» سخنگوی این وزارتخانه گفته بود: ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که آرامش خود را حفظ کنند و با خویشتنداری به خشونت‌ها پایان بدهند و از غیرنظامیان حمایت کنند.

وی تاکید کرده که راهکار اساسی خروج از بحران اجرای راه حل دو دولتی و استقرار یک دولت مستقل فلسطینی است. وانگ ون بین افزود: چین به کار بی وقفه با جامعه بین‌المللی در راستای این هدف ادامه خواهد داد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 1
    باز بگین چین لامذهب بی دین اینجوریه اونجوریه- حالا امارات عربی متحده تازه به دوران رسیده را بگیم مسلمونه - یکی اونجوری یکی هم اینجوری
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    4 0
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و در ضمن تاییدی بر صحت نادرستی منش و مذهب و شخصیت دشمن است ولی عقل نفسانی و شیطانی نمیفهمد و هیجان زده با فقط احساسات ظاهری و از روی ترحم غیر عقلانی و به خاطر ترس از جان خود و هم کیشانش آن را محکوم میکند و یا اصلا از ترس خفه میشود و هیچ چیزی نمی گوید و کار حزب الله و نیروهای مقاومت و حماس و جهاد و سرایا و غیره و ... عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....مشرق از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن بی انصافی نکن ...
    • IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
      0 0
      در جواب تو : هیچ گروگان گیری نتونسته به خواستش برسه که حماس برسه
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    1 5
    چین مدتها است کنار اسرائیل ایستاده است. دستور به ایران برای صلح با عربستان هم در راستای همکاری استراتزیک چین، عربستان و اسرائیل است.
  • مهدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    4 0
    رژیم منحوس صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس