کد خبر 1534206
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
آمریکا ناوگروه تهاجمی به مدیترانه شرقی می‌فرستد

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد دستور داده ناوگروه تهاجمی «جرالد فورد» جهت آمادگی برای کمک به رژیم صهیونیستی به سمت مدیترانه شرقی حرکت کند.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه عنوان کرد که دستور داده ناوگروه تهاجمی فورد جهت آمادگی برای کمک به رژیم صهیونیستی پس از آغاز حملات حماس علیه این رژیم به سمت مدیترانه شرقی حرکت کند.

به گزارش آسوشیتد پرس، ناوگروه تهاجمی «جرالد فورد» جدیدترین و پیشرفته ترین ناو هواپیمابر آمریکایی محسوب می‌شود و با حدود پنج هزار ملوان و عرشه هواپیماهای جنگی به همراه رزمناوها و ناوشکن‌ها آماده هر گونه پاسخگویی به تهدیداتی است که متوجه رژیم صهیونیستی خواهد شد.

ادعا شده مهم‌ترین ماموریت این ناوهواپیمابر ممانعت از ارسال سلاح‌های اضافی برای حماس و انجام نظارت کامل بر همه چیز در منطقه است. به نوشته آسوشیتدپرس، این اقدام ایالات متحده آمریکا جهت جلوگیری از هر گونه درگیری منطقه‌ای صورت می‌گیرد، با این حال رژیم صهیونیستی یکشنبه به طور رسمی اعلام جنگ کرد و آنطور که مقامات این رژیم ادعا کرده‌اند برای برداشتن «گام‌های نظامی بسیار مهم» برای مقابله به مثل با حماس چراغ سبز نشان داد.

به گفته مقامات آمریکایی، تاکنون تحت تاثیر حملات صورت گرفته، حداقل چهار شهروند آمریکایی کشته شده‌اند و هفت شهروند دیگر همچنان مفقود هستند. یک مقام رسمی ناشناس عنوان کرده که این اعداد در نوسان بوده و هنوز آمار دقیقی از کشته‌شدگان و مفقودی‌های آمریکایی وجود ندارد. این مقام رسمی همچنین ادعا کرده که اکثر افراد کشته شده و مفقودی در شهرک‌های رژیم صهیونیستی، شهروندان آمریکایی-اسرائیلی بوده‌اند.

علاوه بر این ناوهواپیمابر، ایالات متحده قرار است کشتی "یواس‌اس نرماندی"، ناوشکن "یو اس‌اس هادنر"، ناوشکن "یواس‌اس رامیج"، ناوشکن "یواس‌اس کارنی"، ناو هواپیمابر "روزولت" و هواپیماهای جنگی "اف-۳۵"، "اف ۱۶" و "اف ۱۵ " را به همراه هواپیمای نظامی "فیرچایلد ریپابلیک ای ۱۰" را روانه منطقه کند.

آستین در بیانیه‌ای عنوان کرده که ایالات متحده در صورت لزوم نیروهای آماده‌ و مجهزی را در سطح جهانی برای تقویت بیشتر وضعیت بازدارندگی به منطقه می‌فرستد. وی افزود: علاوه بر تمام این موارد، دولت بایدن به سرعت تجهیزات و منابع اضافی دیگری را نیز در اختیار نیروهای اسرائیل قرار خواهد داد.

مقامات ارشد پنتاگون به همراه وزارت امور خارجه آمریکا یکشنبه شب به سناتورها اطلاع دادند که ایالات متحده «هر آنچه که مورد نیاز باشد» به رژیم صهیونیستی ارائه می‌دهد.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا یکشنبه در تماسی تلفنی با «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اسارت ساکنان سرزمین‌های اشغالی توسط حماس گفت‌وگو کرد و خواستار آن شد که همه کشورها برای مقابله با اقدام حماس متحد باشند.

به گفته کاخ سفید، بایدن، نتانیاهو را در جریان کمک‌های دیپلماتیک ایالات متحده قرار داده و به وی قول داده که طی روزهای آینده، کمک‌های بیشتری را جهت حمایت از نظامیان رژیم صهیونیستی به منطقه ارسال کند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 6
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند و هر کس تسلیم بشود نظامی و غیرنظامی کشته نمیشود و امثال آن در این موضوع در همه چزز مطالب و اینکه جنازه دشمن را با لگدمالی و عکس و فیلم تحقیر میکنند از تاکتیکها و تکنیکهای جنگ برای تسلیم طرف مقابل است و در ضمن تاییدی بر صحت نادرستی منش و مذهب و شخصیت دشمن است ولی عقل نفسانی و شیطانی نمیفهمد و هیجان زده با فقط احساسات ظاهری و از روی ترحم غیر عقلانی و به خاطر ترس از جان خود و هم کیشانش آن را محکوم میکند و یا اصلا از ترس خفه میشود و هیچ چیزی نمی گوید و کار حزب الله و نیروهای مقاومت و حماس و جهاد و سرایا و غیره و ... عقلانی و شرعی و قانونی و درست است و امثال آن در همه چیز مطالب شما زمانی که طرف کشته میشود اعتراضی نمیکنی و نداری ولی با عکس مشکل داری قلبت منافق است مشکلت این است و اسراییل بینهایت برابر فلسطین در این هشتاد سال در مکانهای مختلف از غیرنظامیان ملتهای منطقه را قتل عام کرده است از جمله زنان و کودکان را بینهایتی توطئه گر اااابببلللهههه ناتوان زپرتی ابتر معنوی و مادی و غیره ....مشرق از دشمن ما چاپ کردی از ما هم چاپ کن بی انصافی نکن ...
  • IR ۱۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۷
    0 0
    در جواب کسی یا کسانی که میگویند چرا غیرنظامیان صهیون را میکشید اولا هیچ کس غیرنظامی نیست ثانیا اگر کسی توان جنگ کردن و اسلحه گرفتن نداشته باشد مثل نوزادان و بعضی کودکان و پیرمردها و زنها که تسلیم بشوند کشته نمیشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس