ورود موساد به تحقیقات درباره عملیات‌های ضداسرائیلی در کرانه باختری

برای نخستین‌بار، سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در روند تحقیقات در خصوص عملیات‌های ضداسرائیلی در کرانه باختری شرکت می‌کند.

به گزارش مشرق، رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که قرار است، برای نخستین‌بار سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) -که دامنه کاری آن خارج از فلسطین اشغالی است- در تحقیقات درباره برخی عملیات‌های مقاومت فلسطینی‌ها در کرانه باختری و تلاش برای قاچاق اسلحه به این منطقه از مرزهای اردن شرکت داشته باشد.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه این گزارش ادعا کرد: «دلیل دخالت موساد در این پرونده، دخالت فزاینده ایران در تلاش برای قاچاق سلاح از مرز اردن و همچنین هدایت حملات زمینی از کرانه باختری است».

در ادامه این ادعا آمده است که اخیرا دو عملیات قاچاق بی‌سابقه مواد منفجره قوی خنثی شده و هنوز تحقیقات در خصوص آن، ادامه دارد.

این در حالی است که مسؤولیت تحقیق در خصوص چنین پرونده‌هایی بر عهده سازمان اطلاعات داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) است.

رژیم صهیونیستی پنجشنبه پیش (۱۴ سپتامبر) مدعی شد که در بندر اشدود، یک عملیات بزرگ برای قاچاق ۱۶ تن مواد برای ساخت موشک به نوار غزه را خنثی کرده است.

سازمان بنادر رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد که طی ماه جولای، اداره بازرسی کالا در گمرک اشدود برای بازرسی دو کانتینر به وزن ۵۴ تن که قرار بود، حاوی کیسه‌های گچ باشد که از ترکیه در مسیر نوار غزه بود، توقیف کرد زیرا بازرسان به مواد موجود در این کیسه‌ها مشکوک شده بودند. ماده موجود در برخی از این کیسه‌ها مورد آزمایش قرار گرفت و مشخص شد که ماده مشکوک کشف شده، آمونیوم کلراید به وزن ۱۶ تن است که تحت پوشش کیسه‌های گچ در حال انتقال به نوار غزه بود.

وبگاه صهیونیستی «واللا» نیز هفته پیش ادعا کرد که ارتش رژیم موقت یک عملیات قاچاق مواد منفجره در دره رود اردن را که شامل یک کیسه حاوی سه بمب خاص بوده، خنثی کرده است. این بمب‌ها برای بررسی و تحقیق به مراجع ذی‌صلاح تحویل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس