کد خبر 1528158
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۱
پلیس رژیم صهیونیستی خواستار مسلح شدن شهرک‌نشینان شد

پلیس رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان خواست تا برای مقابله با حملات احتمالی فلسطینی‌ها سلاح حمل کنند.

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت احارانوت، امروز (سه شنبه) نوشت که پلیس رژیم صهیونیستی با افزایش سطح هشدار، از تمامی ساکنان سرزمین اشغالی خواست تا سلاح‌های خود را در معابر و اماکن عمومی در دست داشته باشند.

به نوشته روزنامه الشرق‌الاوسط، طبق گزارش یدیعوت احارانوت، پلیس رژیم اسرائیل هشدار داده است که حملات فلسطینی‌ها در خلال روزهای سال نوی یهودیان افزایش خواهد یافت.

مراسمات سال نو یهودیان موسوم به «روش هشانا» از روز شنبه آغاز شده و پلیس اسرائیل گفته است که هشدارها و گزارش‌ها در خصوص حملات فلسطینی‌ها ۱۵ درصد افزایش یافته است.

در همین راستا هزاران نیروی پلیس، نیروهای امنیتی و گارد مرزی در مناطق مختلف فلسطین اشغالی به خصوص در کنیسه‌ها و اماکن تفریحی مستقر شده‌اند.

در گزارش روزنامه یدیعوت آحارانوت به نقل از رئیس شعبه عملیات در پلیس رژیم صهیونیستی آمده است: «پلیس اسرائیل از کسانی که سلاح مجوزدار دارند می‌خواهد که در روزهای عید با خود حمل کنند تا در صورت لزوم از آن استفاده کنند، با توجه به جمعیت زیادی که در این روزها به کنیسه‌ها و مراکز دیگر برای ادای مراسم تلمودی می‌روند، به خصوص در عید کیپور، بهتر است که مردم بدون سلاح حضور پیدا نکنند و احتیاط لازم داشته باشند».

«سیگل برزوی» رئیس اداره عملیات پلیس رژیم اسرائیل نیز گفت که فلسطینی‌ها انگیزه بالایی برای انجام حملات در روزهای تعطیل دارند. او گفت: «کسانی که در شب سال نو موفق به انجام عملیات نشوند، دوباره تلاش خواهند کرد».

او افزود: «تحریک‌ها برای انجام حملات در شبکه‌های اجتماعی افزایش یافته است و سازمان‌های فلسطینی تلاش دارند جوانان را برای اجرای عملیات در اسرائیل تشویق کنند».

در این را پلیس رژیم صهیونیستی روز گذشته (دوشنبه) از انجام سه عملیات از سوی فلسطینی‌ها از جمله دو مورد تیراندازی و یک مورد تلاش برای حمله با چاقو، خبر داد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تعدادی افراد مسلح به سمت یک گشتی این رژیم در مجاورت کیبوتس «میراف» (مزارع اشتراکی) تیراندازی کردند. وی در ادامه اشاره کرد در پی این عملیات، به یک جیپ نظامی خسارت وارد شد، اما آسیبی به نیروهای این رژیم وارد نشد. این عملیات در حالی انجام شد که چند ساعت قبل از آن نیروهای مقاومت، نظامیان صهیونیست را در مجاورت ایست‌بازرسی دیرشرف در غرب شهر نابلس هدف قرار داده بودند.

طبق گزارش نهادهای امنیتی صهیونیستی از ابتدای سال ۲۰۲۳ تاکنون فلسطینی‌ها دست به ۱۳۰ مورد حمله زده‌اند که طی آن ۳۶ نظامی و شهرک‌نشینان به هلاکت رسیده‌اند که دو برابر مدت مشابه سال گذشته است.

در این میان به گفته رئیس اداره عملیات پلیس رژیم اسرائیل شهر قدس اشغالی و حومه آن کانون اصلی حملات فلسطینی‌هاست.

در فروردین ماه گذشته نیز همزمان با عید «پسح» پلیس رژیم صهیونیستی از تمامی کسانی که مجوز سلاح داشتند خواسته بود تا سلاح‌های خود را به همراه داشته باشند.

اما در بحبوحه آماده باش حداکثری رژیم اشغالگر قدس، شبکه ۱۴ این رژیم امروز خبر داد که یک افسر صهیونیستی روز جمعه گذشته در اطراف قدس اشغالی با پرتاب سنگ زخمی و روانه بیمارستان شده است.

به گفته این شبکه، نظامیان اشغالگر برای دستگیری یک جوان فلسطینی وارد روستای «ابودیس» شده بودند که به یکباره فردی از درون یکی از خانه‌ها به سوی آن‌ها سنگ پرتاب کرد که به یکی از نظامیان برخورد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس