کد خبر 1526986
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۰
رئیس کره شمالی از سلاح های راهبردی روسیه دیدن کرد

رئیس کره شمالی در ادامه سفر جاری به روسیه، از موشک های و جنگنده های راهبردی نیروی هوایی روسیه قادر به حمل کلاهک ها و بمب های اتمی در پایگاه هوایی کنویچی نزدیک شهر ولادیوستوک دیدن کرد.

به گزارش مشرق و به نقل از اسپوتنیک، رئیس کره شمالی از بمب افکن های روسی مدل های Tu-۱۶۰، Tu-۹۵MS و Tu-۲۲M۳ طی سفر خود به ولادیوستوک دیدن کرد. این بمب افکن ها از اجزای هوایی نیروهای هسته ای استراتژیک روسیه هستند.

به علاوه کیم جونگ اون و سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از هواپیماهای مدرن نیروی هوایی روسیه نیز دیدن کردند. وزیر دفاع روسیه سیستم موشکی فراصوتی " کینژل " روسیه را به رئیس کره شمالی نشان داد.

ژنرال سرگئی کبیلش فرمانده نیروی هوایی روسیه در بخش دوربرد درباره ظرفیت های فنی و پروازهای این سیستم به رئیس کره شمالی توضیح داد. سیستم فراصوتی موشکی روسیه مشابهی در جهان ندارد و کارآمدی بالای جنگی خود را نشان داده است.

در ادامه کیم جونگ اون از ناوچه نیروی دریایی پسیفیک به نام مارشال شاپوشنیکوف نیز دیدن کرد که اواسط دهه ۱۹۸۰ ساخته شده و اخیرا به روزرسانی و تجهیز شده است.

در پایان این سفر نیز رئیس کره شمالی فرصت دیدار از شهر کومسومولسک -آن- آمور را بدست آورد و از جنگنده های روسی از جمله Su-۳۵ و Su-۵۷ دیدن کرد.

دنیس مانتوروف معاون نخست وزیر روسیه گفت کشورش پتانسیل همکاری میان با کره شمالی در زمینه های مختلف از جمله تولید هواپیما و جنگنده را دیده است.

پوتین رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه هفته گذشته در پایگاه فضایی وستوچنی روسیه با رهبر کره شمالی دیدار و از وی استقبال کرد.

رهبر کره شمالی از پوتین به خاطر دعوت از وی به روسیه برای بازدید از این کشور علیرغم مشغله کاری تشکر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۵
    1 0
    بارک الله
  • US ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    پوتین با این همه سلاح فعلاً که در اوکراین زائیده!
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • RU ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    0 0
    مردم نجات پیدا خواهند کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس