نگرانی غرب از احتمال دستیابی کره شمالی به فناوری تسلیحات پیشرفته روسی

همکاری نظامی رو به رشد بین کره شمالی و روسیه، نگرانی‌هایی را در مورد انتقال احتمالی فناوری های تسلیحات هسته ای از مسکو به «پیونگ یانگ» بین غربی ها برانگیخته است.

به گزارش مشرق، کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز سفر شش روزه خود به روسیه را به پایان رساند که طی آن دو کشور متعهد شدند مشارکت خود را با تمرکز بر همکاری نظامی تقویت کنند.

به گزارش تاس خبرگزاری دولتی روسیه، سفر سه شنبه گذشته کیم جونگ اون به روسیه اولین سفر خارجی وی طی چهار سال گذشته محسوب می شد. وی در این سفر با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ملاقات و از سایت های کلیدی نظامی و فناوری بازدید کرد.

بنا به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA) نیز کیم جونگ اون روز شنبه در فرودگاه کنویچی ولادی‌ووستوک از تسلیحات هسته‌ای کلیدی روسیه از جمله بمب‌افکن‌های دارای قابلیت هسته‌ای، موشک‌های مافوق صوت و کشتی‌های جنگی این کشور بازدید کرد.

ترنس روهریگ، مقام نظامی نیروی دریایی آمریکا در این خصوص اظهار نظر کرد: "من فکر می کنم ممکن است در برنامه های فضایی و انواع مبادلات و کمک های نظامی سطح پایین تر همکاری وجود داشته باشد. با این حال، نمی دانم پوتین تا چه حد ممکن است فناوری حساسی را به کره شمالی ارائه می کند.»

وی اذعان داشت اگرچه نشست چهارشنبه سران روسیه و کره شمالی حائز اهمیت بود، اما کره شمالی همچنان برای روسیه یک علامت سوال است.

روهریگ افزود: این یک نوع رابطه کوتاه مدت است که ممکن است آنقدرها عمیق توسعه پیدا نکند، زیرا کره شمالی چیز خاصی برای ارائه به روس ها ندارد.

این نظامی آمریکایی پیش‌بینی کرد برخی همکاری‌های فن‌آورانه در رابطه با مدرن‌سازی نیروی دریایی و نیروی هوایی کره شمالی تا حدودی قابل پیش بینی است و در درجه اول همکاری دو کشور در حال حاضر بر بهبود کره شمالی تمرکز کرد.

وزارت اتحاد کره جنوبی نیز تحلیل مشابهی را به اشتراک گذاشت. یک مقام ارشد این وزارتخانه روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: "سوال این است که روسیه به جز دستیابی به گلوله های توپخانه چه انتظار دیگری از کره شمالی می تواند داشته باشد؟ در این زمینه، ممکن است محدودیت هایی برای حمایت روسیه از فناوری پیشرفته نظامی کره شمالی وجود داشته باشد. "

این مقام مسئول با بیان اینکه روسیه روابط خود با کره جنوبی را مهمتر از روابط بلندمدت با کره شمالی می داند، تاکید کرد: دولت کره جنوبی به نظارت بر تحولات روابط کره شمالی و روسیه ادامه خواهد داد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • RU ۱۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۶
    1 0
    وظیفه تک تک شما روسگدایان وطنی به عنوان سگهای کاخ دربار کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود پریگوژین رهبر واگنر به جبهه های جنگ اوکراین و روسیه بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید و به درک واصل شوید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس