کد خبر 1519201
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷
وقوع درگیری‌های سنگین در ام‌درمان و خارطوم در سودان

درگیری‌های سنگینی میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، در ام‌درمان و جنوب خارطوم جریان یافته است.

به گزارش مشرق، درگیری میان نظامیان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که از صبح امروز درگیری‌های شدیدی میان نظامیان ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در مرکز ام‌درمان به وقوع پیوسته و دو طرف در جریان این درگیری‌ها انواع سلاح را علیه یکدیگر به کار گرفته‌اند.

ارتش سودان در این درگیری‌ها با توپخانه خود مواضع نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در ام‌درمان را بمباران کرد. علاوه بر این ارتش سودان اعلام کرد که پهپادهای ارتش، مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در مرکز خارطوم را هدف قرار داده‌اند.

منابع وابسته به ارتش سودان اعلام کردند از جمله مواضعی که هدف قرار گرفته، ساختمانی بوده که به عنوان انبار مهمات استفاده می‌شده است.

خبرنگار الجزیره گزارش داد که در اطراف شهرک ورزشی واقع در جنوب خارطوم نیز صدای انفجارهای پیاپی به گوش رسیده است.

سخنگوی رسمی ارتش سودان اعلام کرد که شامگاه گذشته نیروهای ویژه ارتش توانسته‌اند ۴۵ تن از آن‌چه عناصر شورشی خواند را در منطقه الشجره واقع در جنوب خارطوم بکشند و ۵ خودرو نظامی را نیز مصادره کنند.

بر اساس آخرین آمار اعلامی از سوی کمیساریای عالی امور پناهجویان سازمان ملل متحد، در نتیجه درگیری میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان، نزدیک به ۲.۳ میلیون نفر در داخل سودان آواره شده‌اند و قریب به ۱.۱ میلیون نفر دیگر نیز به خارج از این کشور گریخته‌اند.

بنا بر آخرین آمار اعلامی از سوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز در نتیجه این درگیری‌ها تاکنون بیش از ۴ هزار سودانی جان خود را از دست داده‌اند که صدها تن از آنان غیرنظامی بوده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس