کد خبر 1515145
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۹
تداوم درگیری‌ها در خارطوم

درگیری‌ها میان نظامیان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی همچنان در جریان است.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، درگیری‌های جاری در سودان همچنان ادامه دارد و امروز یکشنبه، توپخانه ارتش سودان، مواضع نیروهای پشتیبانی سریع این کشور در محله‌های ارکویت، المعموره و الجریف در جنوب‌شرق خارطوم، پایتخت سودان را هدف قرار داد.

جنگنده‌های ارتش سودان، مناطقی از «سوبا» که گمان می‌رود در اختیار نیروهای پشتیبانی سریع باشد را بمباران کردند و ستونی عظیم از دود غلیظ به هوا برخاسته است.

علاوه بر این جنگنده‌های ارتش سودان، ۳ موضع نیروهای پشتیبانی سریع در پادگان‌های زرهی ارتش واقع در جنوب خارطوم را بمباران کردند. این منطقه که با مناطق مسکونی احاطه شده به میدان جنگ روزانه میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع مبدل شده است.

در جریان پرواز هواپیماهای شناسایی ارتش سودان نیز، صدای انفجارهای پراکنده‌ای به گوش رسیده که احتمال داده می‌شود ناشی از فعالیت سامانه‌های ضدهوایی نیروهای پشتیبانی سریع جهت مقابله با جنگنده‌های ارتش باشد.

از سوی دیگر نشست همسایگان سودان در انجامنا، پایتخت چاد برگزار خواهد شد و در این نشست جوانب مختلف بحران سودان از جمله جوانب امنیتی، سیاسی و انسانی و تأثیرات آن بر مردم سودان، منطقه و جهان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

از نیمه آوریل گذشته درگیری‌ها میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به رهبری ژنرال حمیدتی آغاز شده و تلاش‌های متعدد برای برقراری آتش‌بس میان طرف‌های درگیری با شکست روبرو شده است.

در نتیجه این درگیری‌ها بیش از ۳ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنان غیرنظامی بوده‌اند و نزدیک به ۳ میلیون سودانی نیز ناچار به ترک خانه و کاشانه خود شده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس