۲۰ نیروی پشتیبانی سریع در سودان کشته شدند

با ادامه درگیریهای نظامی در سودان، ارتش این کشور از کشته شدن بیش از ۲۰ نفر از نیروهای پشتیبانی سریع و زخمی شدن تعدادی دیگری از آنها خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان اعلام کرد که در یک عملیات نظامی ارتش در شهر خارطوم پایتخت سودان ۲۰ نفر از نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به (حمیدتی) کشته شدند.

ارتش سودان در بیانیه خود تاکید کرد که نیروهای ویژه ارتش به فعالیت خود در مناطق مختلف پایتخت ادامه خواهند داد و به دشمن (نیروهای پشتیبانی سریع) تلفات و خسارت وارد می کنند.

در این بیانیه آمده است که روز گذشته در شهرهای ام‌درمان، بحری و خارطوم بیش از ۲۰ عنصر از پشتیبانی سریع کشته و تعدادی زخمی شدند.

این ارتش همچنین اعلام کرد که دو عنصر از نیروهای پشتیبانی سریع در منطقه نظامی بحری را دستگیر کرده است.

در بخش از این بیانیه آمده است که تمام مناطق، تحت سیطره عملیاتی ارتش است.

ارتش سودان همچنین اعلام کرد که نیروهایش محل تجمع و تمرکز نیروهای پشتیبانی سریع در برخی مناطق در داخل و خارج پایتخت را بمباران کرده است و تحرکات آن ها با دقت رصد می شود.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین ماه) میان نیروهای ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع بر سر قدرت آغاز شده و میانجیگری‌های بین‌المللی برای پایان دادن به آن و نشستن طرف‌های درگیر بر سر میز گفت‌ وگوها ثمری نداشته است.

تاکنون چندین بار در سودان با وساطت بین‌المللی آتش‌بس اعلام شده است اما طرف‌های درگیر به طور مداوم آن را نقض کرده‌اند.

صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» از بروز فاجعه انسانی برای کودکان سودانی در پی درگیری ها در این کشور خبر داده و اعلام کرده است که هر ساعت یک کودک در سودان کشته یا زخمی می شود.

«تید شیبان» معاون مدیر اجرایی سازمان یونیسف در اظهاراتی گفت که اوضاع انسانی سودان به ویژه کودکان بسیار وخیم است و از زمان شروع درگیری ها در این کشور، در هر ساعت یک کودک کشته یا زخمی می شود.

وی افزود: وقتی می گویم اوضاع کودکان سودانی بی سابقه است، مبالغه نکرده ام، قبل از آغاز درگیری ها، سودان از بحران انسانی رنج می برد و اکنون با گذشت ۱۱۰ روز از درگیری ها، این بحران به فاجعه تبدیل شده است؛ فاجعه ای که زندگی و آینده یک نسل از کودکان و جوانان را تهدید می کند و این نسل ۷۰ درصد از جمعیت کشور سودان را تشکیل می دهد.

بر اساس این گزارش، این مسئول سازمان ملل بعد از سفر به سودان به همراه چند مسئول دیگر برای ارزیابی وضعیت این کشور در یک نشست خبری در مقر سازمان ملل این اظهارات را مطرح کرد.

شیبان اضافه کرد که ۱۴ میلیون کودک سودانی نیاز مبرم به حمایت های انسانی دارند، به عبارتی، نصف کودکان سودانی با چالش های غیرقابل تصوری مواجه هستند.

بر اساس آماری که سازمان یونیسف منتشر کرده است، از زمان آغاز درگیری ها در سودان بیش از ۱.۷ میلیون کودک سودانی از خانه های خود طرد و آواره شده اند و قبل از بحران اخیر نیز ۱.۹ کودک در این کشور آواره بودند.

شیبان همچنین تاکید کرد که بیشتر این کودکان اکنون در داخل سودان هستند و یا از مرزها عبور کرده اند و در معرض گرسنگی، بیماری، خشونت و دوری از خانواده هستند.

پیش از این «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ کننده امداد اضطراری با بیان اینکه بیش از سه میلیون نفر در سودان که نیمی از آنها کودکان هستند، فرار کرده اند و ۱۳ میلیون و ۶۰۰ هزار کودک در این کشور نیاز فوری به کمک های بشردوستانه دارند، گفت: هر روز رنج و سختی غیرنظامیان عمیق تر می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس