جزئیات استعلام مدارک فارغ‌التحصیلی برای نامزدهای انتخابات مجلس

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد ضمن تشریح جزئیات استعلام مدارک فارغ‌التحصیلان دارای دانشنامه گفت: دانشنامه فارغ التحصیلان طی دو روز کاری برای ثبت نام در انتخابات صادر می شود.

به گزارش مشرق، معصومه طباطبایی با بیان اینکه انتخابات یک آزمون ملی است و سازمان‌ها و نهادها باید نهایت همکاری را برای برگزاری انتخابات پرشور داشته باشند، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان یکی از دانشگاه‌های بزرگ که بسیاری از متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه هستند، برای انجام انتخابات پرشور برنامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای صحت‌سنجی و تأییدیه مدارک نهایت همکاری را برای برگزاری انتخابات پرشور خواهد داشت، اضافه کرد: سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری سامانه‌ای را با داشتن کد استعلام برای مدارک دانشگاه‌ها ترتیب داده، اما دانشگاه آزاد اسلامی تأییدیه مدارک استعلام را با آدرس iau.ir مدنظر قرار داده و لینک این سامانه در سامانه امور دانشجویان قابل مشاهده است.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی یادآور شد: به طوری که هر فردی که فارغ‌التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی است، در لینک estelam.iau.ir کد ۲۴ رقمی استعلام را اخذ می‌کند.

طباطبایی یاداور شد: این کد ۲۴ رقمی در سازمان امور دانشجویان قابل مشاهده خواهد بود و در نهایت کد صحت صادر خواهد شد، بنابراین متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید از طریق لینک موجود در سامانه سازمان امور دانشجویان وارد شده و مراحل ثبت‌نام را نهایی کرده و کد ۲۴ رقمی را دریافت

وی درباره اینکه دانشگاه آزاد اسلامی چه تمهیداتی اندیشیده تا بازه استعلام مدارک طی شود و اطلاعات را در اختیار نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار دهد؟ چنین پاسخ داد: فارغ‌التحصیلانی که دارای دانشنامه دانشگاه آزاد اسلامی هستند در سامانه estelam.iau.ir با وارد کردن شماره دانشنامه می‌توانند کد ۲۴ رقمی را دریافت کنند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی تشریح کرد: کسانی که فارغ‌التحصیل شده‌اند، اما به‌ هردلیل دانشنامه این دسته از دانشجویان صادر نشده (حال یا خودشان مراجعه نکرده‌اند یا مراحل صدور دانشنامه به طول انجامیده) در راستای ثبت‌نام اولیه در انتخابات مجلس شورای اسلامی باید به واحد دانشگاهی که در آن فارغ‌التحصیل شده، مراجعه کنند واگر نیاز به تسویه دارند طی دو روز کاری اقدامات لازم را برای ثبت‌نام انجام دهند.

طباطبایی تصریح کرد: دانشنامه در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی مورد تأیید قرار می‌گیرد و در محموله‌های جداگانه ذکر می‌شود که دانشنامه صادر شده متعلق به انتخابات مجلس شورای اسلامی است و دانشنامه بعد از تأیید در مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی و ارسال به اداره‌کل فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد در یک یا حداکثر دو روز کاری تأییدیه دانشنامه را انجام خواهیم داد.

وی تشریح کرد: متقاضیان ثبت‌نام در انتخابات مجلس شورای اسلامی بدانند اگر دانشنامه‌شان هنوز صادر نشده، هرچه سریع‌تر به واحدهای دانشگاهی مراجعه کنند و مراحل صدور دانشنامه را انجام دهند.

رئیس مرکز سنجش، پذیرش و فارغ‌التحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: فارغ‌التحصیلان متقاضی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای تأیید و دریافت کد صحت چاره‌ای ندارند، جز اینکه کد و شماره روی دانشنامه را وارد و در نهایت کد صحت سازمان امور دانشجویان را دریافت کنند.

طباطبایی تأکید کرد که متقاضیان دانشگاه آزاد اسلامی باید به سازمان امور دانشجویان این دانشگاه مراجعه کنند، متقاضیانی که دارای دانشنامه هستند نیازی به مراجعه مستقیم به دانشگاه آزاد ندارند و تنها از سامانه estelam.iau.ir استعلام و کد نأییدیه مدرک را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: دانشجویان دارای مدرک موقت دانشگاهی که به‌تازگی فارغ‌التحصیل شده‌اند و مراجعه‌ای برای صدور دانشنامه نداشتند در دو روز کاری تمامی مراحل صدور دانشنامه را انجام می‌دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    ماشالا همه تائید صلاحیتها ارشد و دکتر هستند ولی در عمل میبینیم خبری نیست احتمالا شبیه ایرانخودرو و سایپا هستند که خودشونو خودروساز بزرگ میدونند
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 0
    دانشنامه من شماره نداره و درسایت این خانم زده برای بررسی پول واریز کنید یعنی چی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس