1

انتقادات سازمان یافته اصلاح‌طلبان نسبت به لایحه حجاب در مجلس همچنان ادامه دارد، جنس این هجه سازمان‌یافته سیاسی است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید

************

روزنامه‌های امروز چهارشنبه ۱۸ مردادماه در حالی چاپ و منتشر شد که هیاهوی امارات علیه فعالیت اتمی ایران، کارت زرد دیگر بهارستان به پاستور، ایده‌های ژاپن برای رفع تحریم‌ها و آخرین وضعیت تولید و قدرت خرید در کنار بازتاب سخنان رئیس جمهور در رور خبرنگار در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

سخنان رئیس‌جمهور درباره آینده برجام در روز خبرنگار مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه هم‌میهن درباره توافق نوشته است:

در مورد برجام مقام‌های دولت سیزدهم و هواداران این دولت مدام می‌گویند که این دولت هرگز میز مذاکرات را ترک نکرده‌است و مشکل عدم احیای برجام در طرف مقابل است. درحالی‌که مقام‌های دولت پیشین می‌گویند پیش از انتخابات سال ۱۴۰۰ مذاکرات در وین به توافق نزدیک شده‌بود، اما بعد از انتخاب سیدابراهیم رئیسی، این مذاکرات تا آذرماه معطل ماند. دولت جدید با تغییر نام مذاکرات احیای برجام به «مذاکرات رفع تحریم‌ها» تلاش داشت که ضمن خارج کردن نام برجام از ادبیات رسمی، اولویت خود را برطرف کردن تحریم‌ها نشان دهد. یک‌سال‌ونیم بعد از آغاز مذاکرات علی باقری‌کنی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه، هیچ نشانه‌ای از بازگشت آمریکا به برجام و بازگشت ایران و دیگر کشورهای عضو این توافق به اجرای تعهدات خود دیده نمی‌شود و تحریم‌ها با شدت ادامه دارد. منتقدان عملکرد سیاست خارجی دولت رئیسی می‌گویند که صرف انتخاب فردی به‌عنوان نماینده ایران برای مذاکرات هسته‌ای که سابقه طولانی در مخالفت با برجام داشت، نشان می‌داد که دولت اراده کافی برای احیای برجام ندارد.

بی‌حجاب‌ها را امر به معروف و نهی از منکر نکنید! / حسن روحانی حیثیت سیاسی اصلاح‌طلبان را به حراج گذاشت

بر خلاف روزنامه هم‌میهن، روزنامه آرمان امروز فضای توافق را داغ ارزیابی کرده و با اشاره به مسئله تبادل زندانیان می‌نویسد:

سفر ناگهانی وزیرخارجه جمهوری اسلامی به توکیو یک علامت سوال بزرگ در مقابل بسیاری از معادلات قرار داد تا جایی که حتی تنش افزایی در خلیج فارس نیز زیر سوال رفت. این علامت سوال زمانی پر رنگ تر شد که مشخص شد موضوع سفر در ارتباط با مذاکرات ایران و آمریکا بوده است. بر همین اساس به نظر می رسد از اساس امیرعبداللهیان صرفا برای دریافت پیام غربی ها عازم توکیو شده است. غرب مشخصا می خواهد دریافت کند که ایران بالاخره چه کاری می خواهد انجام دهد و چه برنامه ای دارد تا به طرف امریکایی گزارش کنند.

بی‌حجاب‌ها را امر به معروف و نهی از منکر نکنید! / حسن روحانی حیثیت سیاسی اصلاح‌طلبان را به حراج گذاشت

روزنامه شرق نیز دیدار وزیر امور خارجه ایران با مقامات ژاپنی را در مسیر احیای برجام خوانده و نوشته است:

سخنان وزیر خارجه کشورمان در کنفرانسی خبری که در ژاپن داشت، بازتاب گسترده‌ای داشت؛ به‌خصوص که از مذاکرات محرمانه با آمریکا و تلاش ایران برای رفع سوءتفاهمات در مسئله اوکراین و ‌همراهی‌نکردن این کشور برای به‌نتیجه‌رسیدن مذاکرات گفت. او درباره گفت‌وگوهای غیرمستقیم با آمریکا گفت: البته تبادل زندانیان یک موضوع انسانی است که ما در این زمینه گفت‌وگوهای غیرمستقیمی را از سال گذشته با طرف آمریکایی داشتیم. او درباره سرنوشت برجام اظهار کرد: گفت‌وگوها و مذاکراتی که با تلاش و میانجیگری اتحادیه اروپا و آقای بورل انجام شد، ناظر بر بازگشت همه طرف‌ها به تعهدات کامل در برجام است.

بی‌حجاب‌ها را امر به معروف و نهی از منکر نکنید! / حسن روحانی حیثیت سیاسی اصلاح‌طلبان را به حراج گذاشت

نباید با منکر درباره حجاب امر به معروف کرد!

انتقادات سازمان یافته اصلاح‌طلبان نسبت به لایحه حجاب در مجلس همچنان ادامه دارد، روزنامه آرمان ملی به نقل از سید حسین موسوی‌ تبریزی دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که یک تشکیلات سیاسی متعلق به جناح چپ است در ادعایی عجیب نوشته است:

نکته مهم در این زمینه این است که با عمل منکر نمی‌توان امر به معروف کرد و اگر کسی با عملی منکر اقدام به امر به معروف کند نه تنها به نتیجه نخواهد رسید و بلکه ممکن است سبب دوری افراد از اسلام شود. برخی مسائل اجتماع ممکن است منکر باشد اما نحوه برخورد آن ممکن است منکر بیشتری با خود داشته باشد و پیامدهای منفی بیشتری به همراه داشته باشد. نهی از منکر نیازمند کیفیت و رعایت اخلاق است. اگر این اتفاق رخ ندهد نتیجه مطلوب به همراه ندارد و بلکه نتیجه عکس خواهد داشت. اگر کسی به نام دین اقدامی انجام بدهد که خانواده‌ها و جوانان نسبت به دین دلزد شوند و از دین دوری کنند گناه بیشتری نسبت به کسی دارند که حجاب را رعایت نمی‌کند. حجاب یک موضوع دوطرفه است و مانند نماز خواندن و روزه گرفتن نیست. نماز خواندن و روزه گرفتن یک موضوع شخصی است که البته می‌تواند به شکل جمعی نیز باشد!

امر به معروف و نهی از منکر دو واجب مؤکد کفایی است که در حوزه ی زندگی اجتماعی انسان تأثیری عمیق و گسترده دارد. بر این اساس، هر کس به حسب توانایی موظف است واجبات را اقامه و از وقوع محرمات جلوگیری کند. این تکلیف اختصاص به صنف خاص ندارد و همه از جمله حکومت اسلامی مورد خطاب آیات و روایات هستند،

بی‌حجاب‌ها را امر به معروف و نهی از منکر نکنید! / حسن روحانی حیثیت سیاسی اصلاح‌طلبان را به حراج گذاشت

اصلاح‌طلبان در محتواهای قابل توجهی با اشاره به هزینه کردهای فراوان برای کار فرهنگی در حوزه حجاب ضمن بی اثر خواندن این اقدامات تصریح دارند اتفاقا کار فرهنگی موثر از سوی مخالفان حجاب اجباری در حال انجام است و مورد توجه نیز قرار گرفته است!.اصلاح‌طلبان با بیان اینکه ایده کار فرهنگی در خصوص حجاب نه عملی است و نه مفید و اتفاقا طرح آن زیان‌بار هم هست، این پرسش را مطرح می سازند که چرا کار فرهنگی در مورد حجاب جواب نمی‌دهد؟

اصلاح‌طلبان در پاسخ به این پرسش علت نخست در این زمینه را عدم تبعیت مساله حجاب و پوشش از اصل حقوقی و نه فرهنگی، ارزیابی کرده و تاکید می کنند زنان و جامعه مبتنی بر سنت و فرهنگ خود این رفتار را انتخاب می‌کنند. باید پذیرفت که پوشش زنان از وضعیت اختیار بیرون آمده و الزام حقوقی و بیرونی پیدا کرده است. در این صورت دیگر جایی برای گفت‌وگو و کار فرهنگی باقی نمی‌ماند.

اعتدال یک فریب بزرگ و جعل تاریخی بود؟

اصلاح طلبان در جدیدترین مطالب خود در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر لزوم تحول جدی در سیاست رسمی انتخاباتی تاکید دارند مسئولان می بایست به این سوال پاسخ روشن دهند که مضمون اصلی انتخابات اسفندماه حول چه مساله ای خواهد بود؟.بررسی رسانه های اصلاح طلب نشان می دهد که آنان انتخابات مجلس شورای اسلامی را در صورتی متفاوت و معنادار تعریف می کنند که نشانه هایی از تغییرات در رویکردها و سیاست های نظام در حوزه انتخابات را به نمایش بگذارد.

بی‌حجاب‌ها را امر به معروف و نهی از منکر نکنید! / حسن روحانی حیثیت سیاسی اصلاح‌طلبان را به حراج گذاشت

اما در میان تحلیل‌های متفاوت از جناح چپ در روزهای اخیر بازخوانی دوباره رفتار سیاسی اصلاح‌طلبان با اعتدالیون در بازه زمانی سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ جالب توجه است، روزنامه اعتماد دراین باره نوشته است:

در فقدان حضور موثر و کنشگری فعال آنها فضا برای فرصت‌طلبان فراهم می‌شود که با عناوین جعلی همچون اعتدال بخواهند همانند سال‌های گذشته بر اریکه قدرت تکیه بزنند و سرمایه جریان اصلاحات را به حراج بگذارند. باید در مقطع فعلی چهره‌های تاثیرگذار جریان اصلاحات میدان‌داری کنند و طرحی نو دربیندازند و نگذارند گفتمان اصلاح‌طلبی توسط فرصت‌طلبان ذبح شود. راهبران اصلاحات باید بسیار مراقب باشند که سرنوشت ملت و کشور را در ید اختیار کسانی قرار ندهند که تصمیم و تدبیرشان، مکمل تدبیر و تصمیم یکدست‌سازان است هرچند تصمیمی که این چهره‌ها بخواهند اتخاذ کنند مطمئنا با شرایطی که در این یادداشت شرح آن داده شده تصمیمی سخت خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 45
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    7 1
    فقط خداوند عالم وآسمانها وزمین بزرگ وهمه کاره شنوا وبینا مسلط واحاطه کامل
    • سعید IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      6 9
      با کسانی که خودشان عین منکر چکار کنیم
    • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      4 1
      فصل : طرق رهایی از مفاسد مال اشاره هر که خواهد از مفاسد مال رهائی یابد باید چند چیز را مراعات نماید : اول اینکه : غرض از مال داشتن ، و فایده آن ، و سبب آفریدن آن ، و علت احتیاج به آن را برخورد تا در طلب زیادتر از قدر اجت برنیاید . دوم اینکه : جهت «مداخل» [29] آن را ملاحظه نماید . و از حرام ، بلکه از مشتبه اجتناب نماید . و همچنین از مداخلی که مکروه هستند ، یا باعث نقص مروت و زوال حریت نفس اند احتراز نماید ، چون هدیه ای که بوی رشوه دهد ، یا سؤال از خلق که موجب ذلت و خواری است . سوم اینکه : راه خرج را مراعات کند ، و در آن اقتصاد ، یعنی میانه روی نماید . نه اسراف کند ، و نه تنگ گیری . حضرت رسول - صلی الله علیه و آله - فرمود که : «محتاج نشد هر که در خرج میانه روی کرد» . [30] و از برای اقتصاد در خوراک و پوشاک و سکنی ، سه درجه است : ادنی و وسط واعلی . و ظاهر آن است که : میل به طرف ادنی بهتر و اولی باشد ، تا در روز قیامت ازجمله سبکباران بوده باشد . چهارم اینکه : آن را به مصارف حقه خرج کند . و در باطل صرف نکند ، که گناه خرج نمودن به باطل با کسب کردن از حرام یکسان است . پنجم اینکه : نیت خود را در کسب و خرج و اقتصاد ، و جمیع وجوه ، خالص کند . پس آنچه را تحصیل می کند ، به جهت استعانت بر امر آخرت تحصیل کند . و از آنچه اجتناب می کند ، به جهت خدا اجتناب نماید . و هرگاه چنین رفتار نماید ، مال داشتن ضرری به او نمی رساند . از این جهت حضرت امیر المؤمنین - علیه السلام - فرمود که : «هرگاه مردی جمیع آنچه در روی زمین است جمع کند و در آن نیت قربت داشته باشد او از جمله زاهدان است . اگر همه را دست بردارد و از برای خدا نباشد زاهد نیست» . [31] پس لایق مؤمن ، آن است که : هر کاری می کند از برای خدا کند تا آن کار از برای اوعبادت باشد . پس هر که از مال به قدر اجت خود و عیال ضبط ، و فاضل آن را صرف برادران مؤمن کند ، آن کسی است که تریاق مال را گرفته و زهر آن را ریخته است . وبسیاری مال ، ضرر به او نمی رساند ، و لیکن این ، کار هر کسی نیست . و از برای همه کس میسر نه . بلکه این شان آن کسی است که او را دیده بینا ، و دل دانا ، و قوت دین ، و کمال یقین بوده باشد . و این چنین کسی هرگاه همه مال عالم از برای او جمع شود او را ازخدا مشغول نمی سازد ، و به هلاکت نمی رساند . آشنایان ره عشق در این بحر عمی
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    6 25
    درود بر جانشین خلف آیت الله هاشمی ؛شیخ حسن روحانی
    • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      7 16
      چرا اصلاح طلبان تهوع آور تا این حد نگران برجام بی خاصیت هستند که حتا در دوران برو و بیایش هم هیچ مشکلی از تجارت و معیشت کشور را کم و یا رفع نکرد!؟ جواب آن در این راز است که برجام نافرجام اکنون به شیشه عمر سیاسی این نحله بدل شده است و از این رو به شدن دلواپس شکسته شدنش هستند!
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      7 7
      حسن روحانی در مقایسه با اکبر رفسنجانی یک عنصر مضمحل و دم دستی است اما باید تأیید کرد که کارگزاران و جناح غرب لیس بزرگتر و در حقیقت حقیرتر از روحانی کسی را ندارد. بنابراین باید سخن شما را تأیید کرد و گفت لعنت بر ح ر جانشین خلف اکبر رفسنجانی.
    • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      11 10
      خاندان های اشرافی دوستان بهائیت و فریدون ها و مدیران نجومی بگیر اصلاح طلب دوباره برای بیت المال کیسه دوخته اند! شک نداشته باشید فتنه سازان وطن فروش اصلاح طلب و کارگزاران به دنبال رأی بی حجابان و فواحش در انتخابات آتی هستند. لعنت خدا بر سرمایه های صهیونیست ها و mi6 در ایران
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      9 8
      وجدانن راست گفتی چون هر دو تای اینها رفتار اشراف گرایی داشتند.
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      6 0
      اُف بر اکبر هاشمی رفسنجانی که شیخ حسن فریدون را تو پاچه ملت کرد.
    • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      8 0
      دولتهای هاشمی و روحانی رکورددار جهش ارز و شاخص فلاکت در تمام دولت ها بودند و مردمو بیچاره کردند خدا ازشون نگذره.
  • US ۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    52 31
    کمی هم وقت کردین از دولتی که سر کار است انتقاد کنید .اصلاح طلبان نه در مجلس نه در دولت نیستند عامل اینهنه بدبختی و تورم و گرانی و فقر رو نقد کنید اابته اگه ارادگی دارید
    • IR ۰۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      8 30
      زمان روحانی که نظر دیگری داشتید
    • IR ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      35 14
      همینو بگو
    • محمدایوب IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      10 31
      21/12یک اتوبوس با یک راننده در جاده حرکت می کند راننده بی مبالات وعوضی هر آنچه می خواهد با اتوبوس میکند واتوبوس در میانه راه در حالیکه داره از حرکت باز می ماند مسافران یک راننده انتخاب می کنند تا به مقصد برسند وراننده جدید تلاش می کند این اتوبوس خراب را براند وبه مقصد برساند حال یک نفهم از میان مسافران بر سر راننده فریاد میزند چرا بلد نیستی چرا ماشین را خراب کردی احمق آن راننده ریش بنفش تو موتور این اتوبوس قهوه ای کرده زمان می برد نفهم بفهم
    • IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      6 17
      حداقل 8 سال هم در دولت و هم در مجلس بودند چه کردند.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      4 14
      چرا اصلاح طلبان تهوع آور تا این حد نگران برجام بی خاصیت هستند که حتا در دوران برو و بیایش هم هیچ مشکلی از تجارت و معیشت کشور را کم و یا رفع نکرد!؟ جواب آن در این راز است که برجام نافرجام اکنون به شیشه عمر سیاسی این نحله بدل شده است و از این رو به شدت دلواپس شکسته شدنش هستند!
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      2 16
      افساد طلبان قیمت ارز را 10 برابر کردند یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند.
  • IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    7 10
    (کوریدور شمال-جنوب) و (کوریدور جاده ابریشم شرق-غرب) باعث می شود تا تبریز و اردبیل به قلب جهان و قطب ترانزیت عالم تبدیل شوند. و کوریدور زنگزور باعث میشود تا تبریز و اردبیل برای ابد یک مسیر بن بست و‌ متروک شوند.
    • بهزاد IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      11 7
      نیم قرن از انقلاب گذشته اردبیل نه اتوبان داره نه راه آهن الان به فکر اردبیلید؟
  • DE ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    9 4
    حسن فری حیثیت اصلاحطابکاران را رنگی کرد. حب عاقبت موجسواری همینه عمو.
  • هوشنگ IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
    7 14
    با دیدن بی حجاب خونت به جوش میاد فشارت بالا می ره دچار تنگی نفس می شی دست پات می لرزه ؟ خخخخخخخ اگه مثل ما بودی اینها برات تفریح و لذت بود ما مثل شما نیستیم
    • کیایی IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۸
      9 15
      حیف! وقتی رفتی جهنم، نمیشه اظهار نظراتت رو شنید.
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      6 12
      خب سیب زمینی نیستیم کلی سیب زمینی دوپا طول روز میبینم
    • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      4 10
      خب سیب زمینی نیستیم کلی سیب زمینی دوپا طول روز میبینم
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      5 11
      واقعا که لیاقت این بی حجابایی که میگی اینه یه وحشی درنده مثل تو بهشون تعرض کنه در ضمن چه طوری هوشنگ بهایی؟ از بیت العدل اعظم چه خبر؟
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      4 11
      مصداق بارزبی غیرتی وفرصت طلبی برای چشم چرانی به ناموس مردم همینه! بین موجودات فقط انسان نسبت به آنچه درجامعه می گذره حساسیت نشون می ده !البته بعضی حیوانات هم به نوعی غیرتی می شن!!! مثلا یه خروس درمیان مرغان درحدخون وخونریزی اجازه ی ورودخروس بیگانه به حریم مرغان رونمیده! تومور کدوم موجوداتی؟
    • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      5 9
      نکشیمون برنداز
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      7 8
      21:47 تو چطور؟ با دیدن همجنس بازها و دگر باشها خونت به جوش میاد فشارت بالا می ره دچار تنگی نفس می شی دست پات می لرزه ؟ خوب جون بکن پاشو برو خارج اونجا کلی دوست و... داری جیگر، چرا معطلی؟! خخخخخخخخ
  • IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    5 34
    امشب حدود ساعت ده در پمپ بنزین داویه در خیابان شریعتی تهران به همراه همسرم یک صحنه عجیبی دیدیم (احتمالا دوربین های آن پمپ بنزین این صحنه را ضبط کرده باشد)، یک خانم غیر محجه با یک دامن کوتاه(مینی ژوپ) به حالت نیمه برهنه در حال بنزین زدن بود. چه باید می کردیم، اگر به این موضوع اعتراض می کردیم، حتما کولی بازی درمی آورد و تجربه نشان داده که ما به عنوان متهم به همراه ایشان به عنوان شاکی در دادگاه بودیم .
  • محمدابانی IR ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    38 6
    شما اقتصاد رو درست کن گرونی رو متوقف کن ارزونی کن من خودم که پسرم با چادر میام بیرون
    • ناشناس IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      4 21
      اگر همه لخت شن اقتصاد حل میشه؟؟ واقعا شما بجز این جمله حرف دیگه ندارید میتونم بپرسم دقیقا الان خدا کجای زندگیتون هست؟ وقتی خودش تو قرآن دستور داده دیگه حرفی برای چون چرا هست؟
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    6 7
    اف به برجام و برجامیون
  • IR ۰۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    42 7
    چهل سال کافیه برای امتحان کردن
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    37 4
    آخه کی از دیدن موی زنان تحریک میشه
    • JP ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
      6 15
      اونی که اصرار داره موی زن ها رو مفتی مفتی ببینه
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    4 1
    به خداوندی خدا اگه اصلاح طلبهای بی لیاقت که اینا جز خرابکاری وفساد کاری ازشون برنیامد از گردونه انتخابات کنار گذاشته شوند باور کنید هم ملت وهم حکومت برد خواهند کرد ولی اگه این کاسه لیسهای غرب وشرق باز پاشون باز بشه به عرسهای حکومتی که هنوز هم هستن که کارخرابی هم میکنند خدا آخر عاقبت این کشور را بخیر کند
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    39 3
    یه دلیل بیارید من رای بدم؟
  • FR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    1 2
    حسن روحانی به پیشنهاد رفسنجانی خواست وسط لحاف چپ و راست بخوابد رسوا هر دو طرف شد ! بعد از مرگ رفسنجانی کارش تمام شد یکی از دلایل مهم خروج امریکا توسط ترامپ هم این بود ….
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 1
    روحانی حیثیت افساد طلبان رو به حراج گذاشت .مگه اینها حیثیت هم دارند
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    0 2
    آقای مشرق بیا صد نفر چادری بدلیل گران شدن چادر مانتویی شدن برو بین مردم دلیل بی حجابی را جویا شوم اگر مردی مسلمانی شرف داری غیرت داری وجدان داری بر بین مردم ببین چرا چادر هایشان را کنار گذاشتند همه از گرانی مانتو بلند هم پارچه زیاد میخواهد و گران
  • بهنام IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 2
    سلام مشرق عزیز تمام احکام الهی مهم هستند و باید اجرا شوند مردم وقتی می بینند یک بام و چند هوا هست دچار سوبرداشت میشوند ولی اگر ببینند که همه قوانیین الهی با دقت اجرا میشوند می فهمند که حاکمان درد دین دارند و با اجرای این قوانیین زندگی خود آنها بهتر و زیباتر میشود خود پیامبر اعظم که صلوات خداوند بر ایشان و خاندان طاهرینش باد می فرمایند دلیل ازبین رفتن امت های پیشین این است که قوانین خداوند را در مورد ضعفا اجرا کردند و در مورد اقویا اجرا نکردند و همینطور وقتی مردم ببینند که در اقتصاد ربا و در اجتماع ریا حاکم است ولی برای حاکمیت صرفا حجاب مهم است در حالی که گاه فرزندان برخی از این حاکمان در کشورهای آنسوی آبها زندگی فساد انگیزی دارند شک می کنند و بعد طغیان می نمایند پس باید کل دین خداوندی را یکجا و کامل دید و نه اینکه بخشی را بسیار مهم دانست و بخشی دیگر را رها کرد مثل اینست که در جنگ جبهه جنوب را مهم بدانیم و جبهه غرب را رها کنیم یا نیروی زمینی را مهم و دریایی و هوایی را رها کنیم واضح است که دشمن از همه نقطه رها شده وارد خواهد شد
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    3 0
    اقای موسوی تبریزی شما تو 45 سال چکار تبلیغی کردید حالا وراجی میکنی 40 سال دیگه هم یه احمقی از یه جا میاد میگه باید کار فرهنگی کرد پس امر به معروف ونهی از منکر رو از دین بردارید بد خونه رو ببندید
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    9 4
    توی دین اومده که مردم حجاب داشته باشه ولی احبارش نکره نگفته کسی که نداره باید دستگیر بشه مشکل شما اینه دین رو برابر با اجبار میدونید
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 6
    مخالفت روحانی و اصلاح‌طلبان نشان از سلامت و راهگشا بودن قانون حجاب و عفاف است.
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۹
    2 23
    چرا در لایحه‌ی حمایت از خانواده از طریق ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، با وجود هفتاد ماده، به الزامات حجاب اسلامی تصریح نشده است؟! تنها در تبصره‌ی 1 ماده‌ی 49 بدپوششی در مورد زنان به‌صورت زیر تعریف شده است: بدپوششی در مورد زنان عبارت است از پوشیدن لباسی که خلاف عفت عمومی است از قبیل لباس بدن‌نما یا تنگ یا لباسی که قسمتی از بدن پایین‌تر از گردن یا بالاتر از مچ پا یا بالاتر از ساعد دست‌ها دیده شود. در حالی‌که حجاب زنان باید به‌گونه‌ای باشد که: تمامی بدن به‌جز صورت و دست‌ها تا مچ و هرگونه آرایش و زینت را حتی در صورت و دست‌ها تا مچ بپوشاند؛ طوری نباشد که توجه نامحرم را جلب کند؛ برجستگی‌های بدن را به شکل تحریک‌کننده و مفسده‌انگیز، آشکار نکند؛ موجب انگشت‌نما شدن بین مردم نشود و لباس مخصوص مردان نباشد. از مجلس شورای اسلامی انتظار می‌رود الزامات حجاب اسلامی مورد تأیید مراجع معظم تقلید را به‌طور دقیق در قانون تصریح و تصویب نمایند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس