کد خبر 1505885
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۸
سودان: ارتش قادر است فورا شورش را خاتمه دهد

وزیر خارجه سودان تاکید کرد ارتش این کشور می‌تواند اقدامات جدی را در قبال شورشیان نیروهای پیشتبانی سریع در پیش بگیرد.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه الجزیره، وزیر خارجه سودان اعلام کرد که ارتش این کشور قادر به پایان دادن به درگیری نظامی در این کشور است.

«دفع‌الله الحاج علی» وزیر خارجه سودان روز پنج شنبه اعلام کرد که ارتش این کشور قادر است در مدت کوتاهی به شورش کنونی از سوی نیروهای پشتیبانی سریع پایان دهد.

وزیر خارجه سودان تاکید کرد که ارتش نمی‌خواهد با در پیش گرفتن سیاست زمین سوخته، ساختمان‌هایی که شورشیان در آن پنهان شده‌اند، را تخریب کند.

درگیری میان ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و محمد حمدان دقلو فرمانده نیروهای واکنش سریع که از آوریل گذشته شروع شده است تاکنون به آواره شدن شمار زیادی شده است.

همچنان درد و رنج شهروندان سودانی ساکن خارطوم از زمان آغاز درگیری‌ها میان ارتش و نیروهای واکنش سریع در ۱۵ آوریل گذشته به خصوص در سایه افزایش دمای هوا و قطعی آب و برق ادامه دارد.

بسیاری از مناطق پایتخت سودان از زمان آغاز درگیری‌ها روزها با قطعی برق دست به گریبان بودند که پس از چند روز وصل شدن دوباره قطع شده و خارطوم به ویژه سه شهر اصلی پایتخت (خارطوم، ام درمان و خارطوم بحری) در تاریکی فرو رفته‌اند به طوری که نبردهای مستمر به تعطیلی نیروگاه سوبا در شرق خارطوم و قطع کامل برق منجر شده و فعالیت ایستگاه پمپاژ آب که برای کار کردن به برق نیاز دارد، متوقف شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۵
    0 0
    بهترین کار درگیری اینا با همدیگه هست. این جنایتکاران در یمن شیعیان را می‌کشتند حالا بهتر هست به دست خودشون کشته شوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس