کد خبر 1498653
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۳
خارطوم زیر آتش سنگین توپخانه

منابع خبری از تشدید درگیری میان نیروهای ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو خبر دادند.

به گزارش مشرق، شاهدان عینی در خارطوم پایتخت سودان اعلام کردند که ساختمانهایی در محله الجریف در خیابان شصتم شرقی زیر آتش سنگین توپخانه قرار دارد.

منابع سودانی ساعاتی قبل هم اعلام کردند که صدای انفجارها در شهر ام درمان به گوش می رسد و ستون هایی از دود در شرق و مرکز این شهر به آسمان برخاسته است.

این منابع همچنین از پرواز هواپیماهای جنگی بر فراز آسمان شهرهای استان خارطوم و شهر خارطوم بحری واقع در شمال شهر خارطوم و نیز شهر ام درمان خبر دادند.

مالک عقار: از نقشه راه آفریقایی حمایت می‌کنیم

از سوی دیگر مالک عقار معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد: ما از نقشه راه آفریقایی حمایت می کنیم. ما خواستار توقف جنگ هستیم.

این درحالی است که برخی منابع وابسته به اتحادیه آفریقا هشدار دادند که تداوم درگیری، سبب جنگ داخلی در سودان خواهد شد.

این منابع اوضاع سودان را تهدیدی برای کل منطقه دانستند.

منابع وابسته به سازمان ملل هم درگیری جاری در سودان را بر کشورهای مجاور آن دارای تاثیر دانستند.

درگیری ها بین نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی از صبح دیروز شنبه با پایان آخرین آتش بس که یک روزه اعلام شده بود، از سر گرفته شد و طی روز گذشته شهر خارطوم و ام درمان و مناطق دیگری از این کشور صحنه درگیری و نبردها بین دوطرف بود.این آتش بس برای کاستن از خشونت ها در سودان پیشنهاد شده بود تا کمک های انسانی به نیازمندان برسد و فضای اعتماد میان طرفین درگیری بهبود یابد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس