کد خبر 1513310
تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
انتقاد شدید سئول از برگزاری رژه نظامی در پیونگ یانگ

وزارت اتحاد کره جنوبی روز دوشنبه با انتقاد شدید از رژه نظامی کره شمالی از پیونگ یانگ خواست «راه درست» را برای برقراری صلح انتخاب کند.

به گزارش مشرق، شماری از سران ارشد چین و روسیه هفته گذشته در مراسم رژه نظامی کره شمالی که آخرین دستاوردهای نظامی پیونگ یانک را در معرض نمایش قرار می داد، شرکت کردند.

بر اساس این گزارش، یکی از تسلیحات نظامی کره شمالی که در این رژه حضور داشت موشک بالستیک قاره پیمای هواسونگ-۱۸ و همچنین هواپیماهای شناسایی بدون سرنشین بود.

کو بیونگ سام، سخنگوی وزارت اتحاد کره جنوبی خاطرنشان کرد: «ما شدیداً از اینکه کره شمالی به‌رغم هفتادمین سالگرد آتش‌بس امسال به‌جای تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای و صلح، به توسعه هسته‌ای و رویکرد تقابل پایبند است، ابراز تاسف می‌کنیم.».


کو با اشاره به اینکه کره شمالی دست به اقدامات تحریک آمیز نظامی از جمله تهدیدات موشکی زده است، از پیونگ یانگ خواست تا توسعه برنامه هسته ای خود را متوقف کند و برای انتخاب مسیر "درست" قدم به میدان گذارد.

بر اساس این گزارش، در شرایطی که سئول، واشنگتن و توکیو در حال تقویت همکاری های امنیتی سه جانبه هستند، برگذاری چنین رزمایشی در هفته گذشته به عنوان تلاشی آشکار از سوی کره شمالی برای نشان دادن همبستگی خود با پکن و مسکو تلقی می شود که در طول جنگ سرد از پیونگ یانگ حمایت کرده اند.

پیونگ یانگ اخیراً آزمایش‌های تسلیحاتی را تشدید کرده است، زیرا سئول و واشنگتن تلاش‌های خود را برای تقویت تعهد بازدارندگی گسترده آمریکا برای بسیج طیف وسیعی از قابلیت‌های نظامی خود، از جمله هسته‌ای، برای دفاع از متحدش افزایش می‌دهند.

این موضوع در حالی است که به گزارش خبرگزاری شینهوا، شی جینپینگ رئیس جمهوری چین در نامه‌ای به کیم برای همکاری با کره شمالی اعلام آمادگی کرد. این نامه را هیات چینی در دیدار با رهبر کره شمالی به وی تقدیم کرد. شی در این نامه گفت صرفنظر از اینکه وضعیت جهان به چه سویی پیش می رود، چین همواره خواستار توسعه همکاری با کره شمالی است.

کانگ سون نام، وزیر دفاع کره شمالی روز پنجشنبه (۵ مرداد ماه) از تلاش ارتش روسیه و مردم این کشور برای حفاظت از حاکمیت و امنیت کشورشان حمایت کرد.
به گزارش خبرگزاری "تاس", وزیر دفاع کره شمالی تاکید کرد که ارتش این کشور به تقویت همکاری و همبستگی با ارتش روسیه برای مبارزه ضد امپریالیستی ادامه خواهد داد.

وی تاکید کرد: تغییرات ناگهانی در وضعیت نظامی و سیاسی بین‌المللی مستلزم آن است که ارتش دو کشور کره شمالی و روسیه قاطعانه با روش‌های غارتگرانه آمریکا در تسلط جهانی مخالفت کنند و به تقویت همکاری‌ها بر اساس اصول حفاظت از حاکمیت و حفظ منافع کشوری ادامه دهند.»
هیات روسی و یک هیات چینی شامل لی هنگ جونگ عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست چین هفته جاری به مناسبت هفتادمین سالگرد پایان جنگ کره که پیونگ یانگ بعنوان «روز پیروزی» جشن گرفته می‌شود، وارد کره شمالی شدند.

این دو هیات، اولین بازدیدکنندگان عمومی برجسته خارجی از کره شمالی از زمان شروع همه‌گیری ویروس کووید-۱۹ به شمار می‌روند و در حالی وارد این کشور می‌شوند که پیونگ یانگ به دنبال تعمیق روابط خود با پکن و مسکو است و زمینه‌های مشترکی در رقابت‌های خود با واشنگتن را جست وجو می‌کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    هیچ کاری را شدید انجام نده
  • ح IR ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۹
    0 0
    آقا اصلا به تو چه سیرابی دوست داره رژه میره تو خاک تو نبوده که!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس