استقلال

تغییرات مدیریتی در دو نهاد مهم تأثیرگذار در باشگاه استقلال اوضاع وخیم و بحرانی روزهای گذشته این باشگاه را از قبل هم بدتر کرد. همچنین خبر می‌رسد که حساب این باشگاه نیز به دلیل بدهی مسدود شده است‌.

سرویس ورزش مشرق - این روزها اوضاع و احوال استقلال به هیچ وجه خوب نیست و می‌توان این تیم پرطرفدار پایتخت را شبیه به بیماری در وضعیت نامطلوب توصیف کرد.

اتفاقات ماه‌های اخیر در باشگاه استقلال یکی بعد از دیگری حال و احوال این مجموعه پرطرفدار فوتبالی را بد و بدتر کرد تا جایی که امروز می‌توان از واژه «وخیم» برای اوضاع و احوال این مجموعه ورزشی به راحتی استفاده کرد.

نگاهی سطحی به اتفاقات عجیب و غریب ماه‌های گذشته، از زمانی که استقلال وارد چالش پرداخت بدهی اش به استراماچونی، پادوانی و موسوی شد این واقعیت را به طرفدار استقلال می‌فهماند که تیم محبوبش بی دلیل از آسیا حذف نشد. بی دلیل در دو بازی رودررو مقابل پرسپولیس آنهم در کمتر از ۴۰ روز شکست نخورد!

غم انگیزترین روزهای استقلال پس از گذشت یک سال از برگزاری جشن قهرمانی این تیم(خرداد ۱۴۰۱) همچنان ادامه دارد و البته این برای یکی از قطب‌های فوتبال باشگاهی که همواره تامین کننده تیم ملی فوتبال کشورمان بوده به هیچ وجه خوب نیست. در نهایت هم با قهر بازیکنان این تیم پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد.

مروری گذرا بر اظهارات کارشناسان و پیشکسوتان استقلالی این واقعیت را عیان می‌کند که آینده خبر از اتفاقات خوبی ندارد، مگر اینکه معجزه‌ای برای این تیم و هوادارانش رخ بدهد.

در ادامه مروری گذرا و کوتاه به اتفاقات اخیر می‌اندازیم تا دلیل قرار گرفتن وضعیت استقلال در چنین شرایطی را بیش از پیش لمس کنیم.

استقلال در بخش CCU/ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد

انتخاب نکونام

طرفداران استقلال تا پیش از روز سی و یکم خرداد که مراسم معارفه نکونام برگزار شد دائم در تب و تاب نیامدن ربیعی و ساکت الهامی به تیمشان بودند اما شادی حضور نکونام در راس کادر فنی استقلال چندان پایدار نبود. هرچند که این مربی هم با اما و اگرهای زیاد، و وساطت این و آن مجوز هدایت استقلال را گرفت.

جنجال بزرگ در کمپ!

هنوز هواداران استقلال طعم شیرین حضور مربی دلخواه‌شان در راس کادر فنی تیمشان را نچشیده بودند که درگیری اراذل و اوباش روی سکوهای کمپ ناصر حجازی کام میلیون‌ها استقلالی را تلخ کرد. اتفاقات ناگواری که ظرف ۲۴ ساعت نظر روزنامه‌های سیاسی رو هم به خودش جلب کرد تا روی جلدشان به ماجرای حضور «هانی کُرده» و دارودسته‌اش در استقلال بپردازند.

تنفس مصنوعی با مهرداد و آرمین!

شاید یکی از معدود اتفاقات مثبت برای طرفداران استقلال قرارداد بستن با مهرداد محمدی و آرمین سهرابیان بود. نهم و یازدهم تیرماه روز عقد قرارداد این دو نفر و گرفتن عکس یادگاری با پیراهن استقلال بود. آنروزها طرفداران آبی دوست دلشان را خوش کرده بودند که استقلال پس از مدتی ناکامی دوباره به روزهای اوج در فصل نقل و انتقالات برمی‌گردد! هرچند که در همان ایام تراکتور، سپاهان و پرسپولیس به سرعت مشغول یارگیری بودند.

استقلال در بخش CCU/ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد

استعفای حجت کریمی!

روز پانزدهم تیر ماه بار دیگر حال و احوال باشگاه استقلال دگرگون شد. حجت کریمی که به گفته خودش اجازه فعالیت در استقلال را به او نمی‌دادند قید سرپرستی مدیرعاملی باشگاه را زد و رفت. خالی ماندن ۴۸ ساعته صندلی مدیریت، بالای سر باشگاهی که در اوج فصل نقل و انتقالات بود باز هم اوضاع و احوال این تیم، به ویژه جواد نکونام را از قبل بدتر کرد!

احیای بیمار کما رفته!

با حضور خطیر در هفدهم تیر ماه و شوک مثبت حضور یک مدیر در راس باشگاه، این امیدواری به وجود آمد که با حضور علی خطیر، آنهم تحت حمایت «سازمان خصوصی‌سازی» و «وزارت ورزش» بیمار به کما رفته دوباره رو به راه می‌شود اما اینچنین نشد و باز هم استقلال نتوانست بازیکن آنچنانی را به خدمت بگیرد!

استقلال و شروط بازدارنده!

دستورات خطیر در رابطه با مدل مذاکرات مثل کاهش قراردادها و چانه زنی بر سر یکی دو میلیارد باعث می‌شد بازیکنان پس از مذاکره با استقلال قید حضور در این تیم را بزنند. شروطی که بیشتر از جاذبه باعث دافعه می شد!

استقلال در بخش CCU/ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد

هشدارهای نکونام و خانواده!

وضعیت بد استقلال در بحث یارگیری تا آنجا پیش رفت که پدر نکونام هم صدایش درآمد. حسن نکونام با اعلام این موضوع که اوضاع استقلال خوب نیست و کسی برای پسرش بازیکن نمی‌گیرد، با ادبیات خودش شرایط اورژانسی تیم استقلال را با مردمی که مقابل کمپ بودند درمیان گذاشت. هرچند که خیلی سریع به او هم گفتند نباید حرف بزند! اما نکونام هم در این مدت ساکت نبود و او هم از هر فرصتی برای بیان کردن اوضاع بد تیم استقلال استفاده می‌کرد.

صدای جشن و پایکوبی در خانه رقبا!

در روزهایی که طرفداران استقلال تقریباً هر روز مقابل باشگاه تجمع می‌کردند و نسبت به وضعیت تیمشان در فصل یارگیری انتقاد داشتند رقبای این تیم مشغول یارگیری و مهیا شدن برای ورود به لیگ بودند. شرایط برای هواداران استقلال تا جایی بد شد که یکی از هواداران این تیم مقابل درب باشگاه آمبولانس لازم شد.

تمرینات با حداقل نفرات!

پیکر نحیف تیم استقلال در فصل مهم بدنسازی، به قدری ضعیف بود که بارها نکونام اعلام می‌کرد تیمش با حداقل نفرات مشغول تمرین است. این در حالی بود که سپاهان در ترکیه اردو زده بود و تراکتور نیز همسایه‌اش شد! ولی استقلال بازیکنی را به خدمت می گرفت که چند ماه پیش رباط صلیبی عمل کرده بود.

استقلال در بخش CCU/ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد

شوک منفی! دوباره با چک برگشتی

هنوز اوضاع بهتر نشده بود که خبر برگشت خوردن چک مهرداد محمدی و هشدار کوین یامگا به باشگاه استقلال در رسانه‌ها منتشر شد. طرفداران استقلال که دیگر تحمل این همه خبر تلخ را نداشتند دوباره مقابل باشگاه استقلال تجمع کردند اما شایعه‌ای مطرح شد که یک دلال به باشگاه پول قرض داده تا مشکلش برطرف شود! شایعه ای که نه تنها خوشحال کننده نبود بلکه با واکنش منفی و تند پیشکسوتان استقلال همراه شد که می‌گفتند حالا دیگر قرار است یک دلال برای باشگاه استقلال تصمیم بگیرد! شایعه‌ای که البته هرگز تایید نشد اما خبر تکذیبش را هم کسی ندید!

باخت سنگین به هوادار!

یکی دیگر از اتفاقات تلخ باخت ۴ بر ۲ استقلال مقابل هوادار بود. تیمی که سه ماه پیش با نتیجه شش بر یک به استقلال باخته بود حالا با چهار گل تیم نکونام را در هم کوبید. استقلال پس از آن مقابل آلومینیوم هم متوقف شد. تیمی که در خانه(اراک) شکستش داده بود. همه این اخبار برای طرفداران استقلال تلخ بود تا جایی که آنها را به پشت درهای بسته محل برگزاری بازی دوستانه تیم محبوبشان بکشاند تا صدایشان به گوش مسئولان برسد اما...

حامیان خطیر رفتند!

در روزهایی که علی خطیر مدیر جدید استقلال شد خیلی‌ها این انتخاب را با هماهنگی کامل سازمان خصوصی‌سازی و وزارت ورزش تلقی کردند اما در همین روزهای اخیر خبر تغییرات در رأس سازمان خصوصی‌سازی و استعفای حمید سجادی بار دیگر شوک هولناکی به طرفداران استقلال داد. اینکه مبادا علی خطیر هم با کنار رفتن حامیانش از راس این دو نهاد، از کار برکنار شده یا خودش استعفا کند!

استقلال در بخش CCU/ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد

جدایی بوشهری ها!

از اتفاقات لطمه زننده به تیم استقلال باید به موضوع جدایی محبی و قایدی هم اشاره کرد که به هیچ وجه برای طرفداران این تیم خوشایند نبود. جدایی گلزنان اصلی این تیم که بیش از یک سوم گلهای استقلال در فصل قبل را دو نفری(۲۲ گل) زدند شوک بدی بود. دو نفری که حالا یکی در روسیه و دیگری در امارات فوتبال شان را ادامه می دهند. نشان می دهد قطعا هیچ کس به خواسته به حق طرفداران استقلال توجهی نکرد تا بوشهری ها بروند.

استقلال در بخش CCU/ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد

تجمع، تجمع و باز هم تجمع

اخبار تلخ مربوط به وضعیت کنونی باشگاه استقلال آن هم در آستانه شروع مسابقات لیگ اوضاع تیم محبوب استقلالی‌ها را شبیه به بیماری کرده که در اتاق مراقبت‌های ویژه(CCU) باید دائم تحت نظر باشد. انتشار تیتر «نکونام می‌خواهد استعفا بدهد» روی جلد خیلی از نشریات ورزشی امروز(دوم مرداد) و تکرار آن در صفحات سایت‌های خبری، نشان از اوضاع بحرانی این تیم می‌دهد! تیمی که باید دو ماه بعد (دهم شهریور) مقابل پرسپولیس به میدان برود و هوادارانش طاقت طاقت تحمل سومین شکست ظرف ۴ ماه را اصلا ندارند.

استقلال در بخش CCU/ کار از تنفس مصنوعی هم گذشت!/ پازل آبی باشگاه تهرانی با اعتصاب تکمیل شد

اعتصاب عملیاتی

وخامت اوضاع تیم استقلال که همچون بیماری در بخش مراقبت های ویژه (CCU) قرار گرفته در نهایت شب گذشته(دوشنبه ۲ مرداد) به حالت اغما رفت! اعتصاب بازیکنان و تمکین نکردن از دستورات کادر فنی برای تمرین، ته مانده امید هواداران از پیکر بی رمق تیم محبوبشان را هم ناامید کرد! اعتصابی که گفته می شود البته از قبل هماهنگ و عملیاتی شده بود.

شمارش معکوس آغاز شد!

با فرض این موضوع که جواد نکونام از سمت خود کناره‌گیری نمی‌کند و استقلال هم ظرف روزهای آینده باز هم بازیکن به خدمت خواهد گرفت (هرچند که تا امروز چهره شاخصی جذب این تیم نشده) استقلال باید ۱۰ روز بعد یعنی ۱۳مرداد در آبادان به میدان برود. در واقع این تیم روز دوازدهم مرداد رسماً وارد فصل جدید می‌شود چرا که کاروان استقلال باید برای دیدار مقابل صنعت نفت ۱۲ مرداد راهی آبادان شود. بنابراین شمارش معکوس از ۱۰ به یک آغاز شده ولی مسئولان باشگاه استقلال هنوز تکلیف خودشان با این تیم و میلیون‌ها هوادارش را روشن نکرده اند! چه بسا اوضاع بد مالی، شرایطی ایجاد کند که این تیم در تهیه بلیت برای سفر به آبادان هم دچار مشکل شود!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نادر IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    5 2
    تیمه از دست رفت...فاتحه مع الصلوات
    • یدالله IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
      0 0
      احمقها به جای این حرفا دنبال این باشید که تو این سه روز کدوم تکیه ها و هیعتها غذا میدن ما که تو روزای معمولی غذا گیرمون نمیاد شاید این دو سه روز غذا بخوریم صواب هم بکنیم به خاطر نذری هم صواب کنیم هم غذا بخوریم
  • نادر IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    5 2
    این تیم دیگه تموم شد رفت...فاتحه مع الصلواااات!
  • IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    4 8
    تموم این ننه من غریبم بازیها و جنجالهای رسانه ای برای تامین مالی ریخت و پاشهای فوق نجومیه . نکونام بیت المال رو سفید امضا میخواد وگرنه قعر میکنه . ای تفففففففففففففففففففففففففففف به این فوتبالی که داریم
    • adrian DE ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      9 4
      تف که تو را تربیت کردن
    • آریا شیرازی US ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      2 0
      لنگی جان شما که کیفتان کوک است چرا به دیگران انگ می‌زنید،شماکه یحیی تون می‌گفت می‌خوام یه فصل استراحت کنم ،نمیگذران قهرمان شویم .. حداقل شرف داشته باشید
  • IR ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    3 0
    عجب گرفتاری شدند این مردم فقیر با این باشگاه های دولتی همیشه بدهکار
  • قرچک IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    5 1
    ما تا آخر طرفدار خواهیم ماند با این مشکلات عجیب و غریب به نظر بنده استقلال از لیگ کنار بکشد شاید مسئولین تکانی بخورند البته اگه خواب نباشند
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    3 0
    حکومت همایون خانی داره به آرزوی دیرینه اش میرسد اما چاه نکن بهر کسی...
  • شهرام IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    1 2
    چرا پول مردم خرج این باشگاههای دولتی میشود؟
  • IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    اگر استقلال پول ندارد پس چطور یکصد ملیاردی برای جذب بیراوند پرداخت میکرد
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 0
    بهتره استقلال امسال انصراف بده. اجازه بدن هوادارهای استقلال یک نفس راحتی بکشند
  • Omid IR ۱۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
    0 1
    من استقلالی هستم فوتبال مهم نیست.
  • حسن IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۴
    0 1
    به خدا بدون استقلال لیگ جذاب تره
  • IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۶
    1 0
    آقایون بازیکنا: فکر نکنید پول نگرفتن بهونه خوبیه برا تنبلی و در رفتن از تمرین و آمادگی در تابستان گرم! پول شما دیر و زود داره سوخت و سوز نداره. اگر واقعا عاصی شده بودید راحت فسخ می کردید و از راه قانونی پیگیر پولتون می شدید. اما قرارداداتون اینقدر سنگین بسته شده که دلتون نمیاد به همش بزنید. درعوض میایید طبق معمول از آبروی استقلال مایه میذارید و کم‌کاری میکنید. هوادارها یا هوادارنماها هم به سهم خود مقصرند. اگر هوادار فشار نیاره باشگاه ها قراردادهای معقولتری می بندند که بعدا اینقدر دچار عواقبش نشن و هوادار هم از اینهمه عواقب زجر نکشه. هوادار محترم! شما خونه خودتونم اینطوری اداره می کنید؟ بعنی میگید پول نیست که نیست، من باید به هر قیمت گرونترین و لوکس تربن وسایل رو داشته باشم یا نه خرجتون رو براساس دخلتون تنظیم می کنید. استقلال ده ساله در سیر باطل افتاده. مهلت بدید، خطیر فرد باسوادیه. ان‌شالله درست میشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس