سعید مراغه چیان

پیشکسوت استقلال گفت: نکونام باید ثابت کند که با دست خالی هم می‌تواند عشقش به استقلال را نشان بدهد.

سرویس ورزش مشرق - سعید مراغه‌چیان بازیکن اسبق تیم استقلال در گفتگو با مشرق، درباره اوضاع و احوال استقلال برای حضور در رقابت‌های فصل جدید لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد.

شرایط استقلال برای حضور در مسابقات فصل آینده را چطور می‌بینید؟

به نظرم اوضاع برای تیم استقلال نه خیلی بد است نه خیلی خوب!

این تعریف شما چه مفهومی دارد؟

ببینید استقلال نتوانسته یارگیری خوبی داشته باشد و البته در این بین تعدادی از بازیکنان فصل قبلش را هم از دست داده است. مثلاً بعد از جدایی محبی و مهدی قایدی نتوانسته فوروارد درست و حسابی بگیرد. این می‌تواند در ادامه مسیر استقلال را در شرایط خیلی بدی قرار بدهد.

به خاطر نداشتن گلزن این را می‌گویید؟

بله تیمی که گلزن نداشته باشد یعنی کسی را ندارد که نتیجه کار تیم را به ثمر برساند. ما همیشه در استقلال گلزن خوب داشته‌ایم. از قدیم بگیرید تا امروز. امثال آرش برهانی، رضا عنایتی، سیاوش اکبرپور، علی سامره و یا در سال‌های قبل‌تر از آن عبدالعلی چنگیز، عباس سرخاب، صمد مرفاوی، حسن روشن، غلامحسین مظلومی یا پرویز مظلومی. این‌ها همه تاریخ باشگاه استقلال هستند. فصل قبل هم مهدی قایدی گلزن خوب استقلال بود که البته نباید اجازه می‌دادیم از این تیم جدا می‌شد.

می‌توانستیم قایدی را حفظ کنیم/ بازیکن استقلال شدن ۱۰۰۰ میلیارد ارزش دارد

اما قبول دارید قیمت حفظ این بازیکن و یا محبی خیلی زیاد بود؟

کار از ابتدا غلط انجام شد. اگر مهدی قایدی را به این شکل نمی‌فروختیم و مثلاً او را قرض می‌دادیم الان دیگران دنبال او بودند نه اینکه استقلال دنبال مهدی قایدی باشد. به هر حال حالا که این اتفاق افتاده ما باید ببینیم چه داریم و از چه چیزی می‌توانیم استفاده کنیم که من فکر می‌کنم بین بازیکنان جوان و مهاجمان فعلی تیم، نفراتی هستند که بتوانند با انگیزه زیادشان در رقابت‌های لیگ برتر بار استقلال را به دوش بکشند. هرچند که کار سخت است.

گفتید استقلال اوضاعش خیلی هم بد نیست! چرا این را گفتید؟

برای اینکه وقتی به نفرات فعلی تیم نگاه می‌کردم دیدم بازیکنانی که همین حالا در تیم استقلال هستند آرزوی خیلی از تیم‌های لیگ برتری هستند. خیلی‌ها دوست دارند امثال کوین یامگا در تیمشان باشد یا مهرداد محمدی. چنین بازیکنانی در حال حاضر می‌توانند تا حد زیادی کار استقلال را راه بیندازند. باید نکونام نشان بدهد که چقدر توانایی دارد و از این نفرات می‌تواند استفاده کند.

فکر می‌کنید نکونام از پس این کار بر بیاید؟

خیلی امیدوارم. یعنی با انگیزه و توانایی‌هایی که در او می‌بینم، امیدوارم که او بتواند ثمره این همه پایداری هواداران استقلال پای تیم تاج را به آنها هدیه کند. نکونام باید ثابت کند که با دست خالی هم می‌تواند عشقش به استقلال را نشان بدهد. قطعاً اگر بازیکنان خوب برای او می‌گرفتند اوضاع بهتر بود اما او حالا وظیفه مهم‌تری دارد.

می‌توانستیم قایدی را حفظ کنیم/ بازیکن استقلال شدن ۱۰۰۰ میلیارد ارزش دارد

فکر نمی‌کنید با این اوضاع بی‌پولی و بدهکاری‌های زیاد، بازیکنان استقلال از جانشان برای تیم مایه نگذارند؟

اگر این کار را بکنند اشتباهشان گریبان خودشان را می‌گیرد. بازیکن استقلال باید به عشق پیراهن و هواداران بجنگد. من قبول دارم که استقلال هم مثل سایر تیم‌ها باید بازیکنانش را تامین کند و بازیکنان هم مشکلات مالی دارند اما آنها هم باید بدانند همین که وارد این باشگاه می شوند برایشان به اندازه ۱۰۰۰ میلیارد ارزش دارد. تیمی که وقتی بازی تمام می‌شود و به خانه برمی‌گردند در مسیر بازگشت همه آنها را با انگشت نشان می‌دهند. این کم نیست و نمی توان روی آن ارزش مادی گذاشت. باید قدر این موقعیت را بدانند و کاری کنند که هواداران استقلال ناراحت نشوند. به نظر من رکن اصلی باشگاه استقلال و هر باشگاه پرطرفداری هواداران آن هستند. امیدوارم استقلالی‌ها هم این را درک کنند.

بازی اول استقلال در لیگ مقابل صنعت نفت را چطور پیش‌بینی می‌کنید؟

به نظرم همه بازی‌ها برای استقلال سخت هستند. هیچ مسابقه‌ای برای این تیم آسان نیست. هر کسی بگوید یک بازی آسان است یا یک بازی سخت است معلوم است که استقلال را نشناخته. استقلال چه با تیم ته جدولی بازی کند چه با تیم بالای جدولی همه به چشم یک قهرمان مقابلش قرار می‌گیرند. بنابراین با نفرات خوب یا بد باید با تمام وجود در میدان مسابقه حاضر شود و خودش را ثابت کند. البته بازی در آبادان آن هم در هوای گرم این روزهای کشور فوق العاده سخت است اما بچه‌های تیم استقلال همیشه ثابت کرده‌اند با غیرت عجیب و غریبشان در دیدارهای بیرون از خانه کاری می‌کنند که همه متعجب شوند. من مطمئنم آن شب هم یک اتفاق بزرگ برای استقلال می‌افتد.

می‌توانستیم قایدی را حفظ کنیم/ بازیکن استقلال شدن ۱۰۰۰ میلیارد ارزش دارد

از تیم‌های عبدالله ویسی چقدر شناخت دارید؟

تیم‌های عبدالله ویسی معمولاً تهاجمی و البته پرنفس و پر پرس بازی می‌کنند. تیم های ویسی فشار را از بالا روی حریف می‌آورند و می‌خواهند نگذارند تیم مقابل از زمین خودش بیرون برود. اگر استقلال بتواند یک نیمه جلوی نفت آبادان دوام بیاورد و گل نخورد حتماً می‌تواند با دست پر از زمین آبادان خارج شود. ولی باز هم کار سخت است اما برای استقلال هیچ سختی آسان نشدنی نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    2 4
    واقعا چه افتخاری برای فوتبالیست ها بالاتر از این است که در پرافتخارترین تیم ایران و محبوبترین تیم فوتبال دنیا یعنی استقلال بازی کند؟
  • US ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 2
    اینکه سابقه پوشیدن پرافتخارترین باشگاه تاریخ آسیا رو کسب کنی افتخاریه که نصیب هر بازیکنی نمیشه بازیکنای لنگ حاضرن هرکاری کنن بازیکن استقلال بشن.البته اگه ارگانهای امنیتی جلوشونو نگیرن
  • IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    4 1
    آخه کدوم احمقی افتخارمیکنه که دریک تیم پوکیده مثل استقلال بازی کنه؟؟؟
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    آقا این مسخره بازیا چیه؟ بله. من که پرسپولیسی هستم هم اعتقاد دارم پیرهن پرسپولیس خیلی می ارزه. اما این عدد دادن ها رو کسی براش تره هم خورد نمیکنه. نهایتش بازیکن پرسپولیسی یا استقلالی برای این که توی تیم محبوبش بازی کنه حاضر میشه به جای 20 میلیارد بیاد و 15 مییلیارد بگیره. خیلی خیلی عاشق پرسپولیس باشه 5 میلیارد تخفیف میده که اونم بعیده. 5 میلیارد کجا و هزار میلیارد کجا؟
  • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    3 1
    تیم کیسه به لعنت خدا هم نمی ارزه وبازیکن استقلال شدن جزبی آبرویی چیزی نداره
  • حامد IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    اسم این تیم استقلاله نه تاج امثال شما هستن که باعث لجاجت دولت با این تیم میشن قبل از تاج اسم این تیم دوچرخه سواران بوده چرا اون رو نمیگید خدا لعنت کنه این کسایی رو که عمدا از این راه میخوان به تیم ضربه بزنن
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    1 0
    برو بالاتر؛ باشگاه های دولتی همیشه بدهکار بودجه بیت المال خور/ حرام تان باشد بودجه دولتی/ والله من که راضی نیستم
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    داره گرا میده برای قراردادهای فصل بعد که کمتر از 1000 میلیارد درخواست نکنین . ای نمیری بیت المال که چقدررررر هوای فوتبالو داری
  • طاهری هستم IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 1
    بنظرمن همین آرنج فعلی هم باضافه چند بازیکن دیگه که روی نيمکت داره خیلیم خوبه انشاالله بادست پر از آبادان برمیگردیم بامیدخدا وبه کوری چشم دشمنان اس اس
  • نادر IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۱۰
    0 0
    تو که میگی بگو دوهزارتا کی به کیه دروغ که کنتور نمی‌اندازد ..شما که سنت قد نمیده به زمان قدیم دلی از بزرگتراتون بپرس .در آن زمان که اسم کیسه تاج بود دوهزارتا هوادار ه م بزور داشت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس