جواد نکونام

در حالی که هواداران استقلال با دیدن پست اینستاگرامی جواد نکونام در شامگاه جمعه ۲۶ خرداد خودشان را آماده تبریک گفتن به سرمربی جدید کرده بودند ۲۴ ساعت بعد همه چیز برعکس شد!

سرویس ورزش مشرق - حجت کریمی سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال شاید تاکنون در طول دوران مدیریتش، چه در کشتی، چه در فوتبال و چه در فعالیتهای اقتصادی دیگری که دارد چنین وضعیتی را تجربه نکرده بود. همه کاره این ماه های استقلال که ظرف مدت زمان کوتاه حضورش توانست اتفاقات بزرگی را برای این باشگاه رقم بزند و یکی از بزرگترین بدهی‌های باشگاه آبی پایتخت را تسویه کند حالا در انتخاب یک سرمربی برای تیم استقلال به بن بست های متعددی بر خورده است!

*جواد همزمان با فرهاد گزینه آبی‌ها بود

با مطرح شدن نام جواد نکونام برای پذیرفتن هدایت تیم آبی تهران، هر طرفدار استقلالی به یاد تابستان سال ۱۴۰۰ و روزهای پایانی لیگ برتر بیستم می افتد. فصلی که استقلال با محمود فکری استارت زد اما بعد از هفته اول دور برگشت، فرهاد مجیدی سرمربی اش شد و تیم را تا پایان در اختیار داشت. حضور احمد مددی (مدیرعامل وقت باشگاه استقلال) و تیم بستن با فرهاد مجیدی برای لیگ بیست و یکم این باور را ایجاد کرد تا فرهاد خودش را با استقلال در لیگ بیست و یکم ببیند اما در مهرماه سال ۱۴۰۰ اتفاقاتی رخ داد که خیلی‌ها جواد نکونام را نزدیک به حضور در تیم استقلال تصور کردند. در شرایطی که قرار بود هفته اول لیگ برتر در تاریخ بیست و هفتم مهرماه آغاز شود احمد مددی از سمت خود استعفا کرد و مصطفی آجرلو هدایت باشگاه را در دست گرفت. حضور مدیرعامل اسبق پاس با ورود تعداد زیادی از بازیکنان سابق همین باشگاه به استقلال همراه شد. میثم منیعی، آرش برهانی و بقیه جزو نفراتی بودند که با آجرلو به استقلال آمدند و در همان برهه شایعه شد که جواد نکونام هم مدنظر آجرلو بوده تا او را سرمربی استقلال کند اما این اتفاق هرگز محقق نشد.

*نکونام تابستان ۱۴۰۱ هم گزینه استقلال بود

با پایان لیگ برتر ۲۱ و قهرمانی استقلال، فرهاد مجیدی ۴۸ ساعت بعد از این تیم جدا شد تا شایعه ابتدای لیگ بیست و یکم قوت بیشتری به خود بگیرد. روزهایی که عنوان شد جواد نکونام کاندیدای اصلی جانشینی فرهاد مجیدی است اما خیلی‌ها معتقد بودند نکونام باهوش تر از این است که تیم قهرمان را در دست بگیرد و همینطور هم شد. جواد نکونام راهش را با فولاد ادامه داد و استقلال به سراغ یک مربی پرتغالی رفت.

فراز و فرود فعالیت‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای «جواد نکونام»/ آیا نکونام گزینه قابل اعتمادی برای هدایت استقلال است؟

*وقتی فولاد تنها پناهگاه وریا شد

اما اتفاقات مربوط به فصل نقل و انتقالات تابستانی لیگ برتر بیست و دوم استارت حاشیه های غیر فوتبالی جواد نکونام طی یک سال اخیر بود. زمانی که (بنا به دلایلی که هرگز به شکل رسمی از سوی مسئولان باشگاه استقلال عنوان نشد) وریا غفوری از این مجموعه جدا شد و پس از آن هیچ باشگاهی حاضر به عقد قرارداد با او نبود اما جواد نکونام اعلام کرد قصد دارد از وریا غفوری در جمع بازیکنان فولاد در لیگ برتر استفاده کند. موضوعی که با چالش های زیادی برای گرشاسبی (مدیرعامل وقت باشگاه فولاد) همراه شد و در نهایت پس از کش و قوس های فراوان در تاریخ هفتم مردادماه سال گذشته قرارداد این بازیکن سنندجی به شکل رسمی با باشگاه فولاد منعقد شد.

این در حالی بود که چند روز پیش از آن (در تاریخ ۲۵ تیر) فرشید اسماعیلی هم به تیم فولاد پیوسته بود. اسماعیلی نیز جزو بازیکنان سابق استقلال بود که در ارتباط با جدایی وریا غفوری از جمع آبی های تهران، به این اتفاق فوتبالی واکنش تندی نشان داد و از کاپیتان سابق استقلال و خودش حمایت کرد. حضور هر دو این بازیکنان در تیم فولاد فصل گذشته، بیش از پیش جواد نکونام را زیر ذره بین مسئولان فوتبال قرار داد. اصرار نکونام بر همکاری با وریا غفوری (که فعالیت‌های اینستاگرامی‌ و مصاحبه هایش از دید نهادهای ذیربط پنهان نبود) موجب شد تا سرمربی استقلالی تیم فولاد بیش از پیش زیر ذره‌بین مدیران کارخانه فولاد خوزستان هم قرار بگیرد.

*انتقاد فوتبالی های اهواز از نکونام

به گزارش مشرق، یکی دیگر از نکات مورد بحث درباره تیم فولاد در فصل گذشته هزینه هنگفت برای بستن این تیم بود. طوری که اهالی فوتبال در اهواز و استان خوزستان نسبت به حضور بازیکنان گرانقیمت در این تیم به شدت انتقاد می‌کردند و خیلی‌ها فولاد را تیمی کهکشانی می دانستند. از سوی دیگر فوتبالی های اهواز به این موضوع انتقاد داشتند که چرا تیم شهرشان فقط یک بازیکن بومی اهل اهواز دارد و دیگر بازیکن خوزستانی این تیم هم در رده امید است؟ بی توجهی به بومی‌گرایی و استعدادهای استان خوزستان نیز یکی دیگر از مسائلی بود که مدیران کارخانه فولاد را نسبت به تیم بستن نکونام حساس تر کرده بود.

*نکونام هم ساپینتوی درون دارد؟

موضوع دیگر در رابطه با جواد نکونام و اینکه شاید مسئولان ذیربط را نسبت به حضورش در رأس کادر فنی استقلال مردد کرده باشد اوضاع و احوال نیمکت مربیگری اوست. نیمکت تیم های نکونام طی سال‌های گذشته چه در دوران حضورش در نساجی و چه در فولاد خوزستان همواره یکی از پرتنش ترین نیمکت های لیگ برتری بوده است. حضور نفراتی همچون حسین کعبی و مهدی هاشمی نسب در کنار جواد نکونام که خودش هم جزو مربیان هیجانی لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می رود این ذهنیت را ایجاد می‌کند که شاید نکونام هم یک ساپینتوی درون دارد. اینکه ممکن است رفتار پرخاشگرانه اش در حاشیه محوطه فنی تیم استقلال (که نسبت به فولاد یا نساجی بیشتر زیر ذره بین رسانه‌های داخلی و خارجی قرار دارد) باعث بروز مشکلاتی برای این تیم و هوادارانش شود.

فراز و فرود فعالیت‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای «جواد نکونام»/ آیا نکونام گزینه قابل اعتمادی برای هدایت استقلال است؟

*مچ بند سبز و سران فتنه!

یکی دیگر از موارد سیاسی مربوط به جواد نکونام استفاده از مچ بندهای سبز در حاشیه اتفاقات مربوط به فتنه سال ۱۳۸۸ در انتخابات ریاست جمهوری بود. روزی که تعدادی از بازیکنان تیم ملی فوتبال پیش از شروع مسابقه مقابل کره جنوبی در جام ملتهای آسیا با بستن مچ بندهای سبز رنگ حمایت خودشان از جنبش سبز را اعلام کردند! حتی پس از پایان همان مسابقه، علی کریمی در واکنش به این موضوع که منشاء بسته شدن مچ بندها چه بود، گفت: «مچ بندها را جواد نکونام از جا نمازش به ما داد و می توانید این را از خودش بپرسید. در نیمه دوم بعد از این که دیدیم کار ما حرف و حدیث‌های زیادی را به وجود آورده آنها را باز کردیم». این اتفاق در تاریخ ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۸۸ رخ داد.

*استوری مهرماه سال قبل در شروع اغتشاشات!

از جمله دیگر فعالیت های غیرورزشی جواد نکونام طی ماه‌های پاییز سال گذشته متنی بود که او در ۲۱ مهر سال گذشته در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. روزهای پر التهابی که اغتشاشات خیابانی از سوی عده ای فریب خورده، تحت تاثیر احساسات آنی، نظم و آرامش عمومی شهرهای کشور را بر هم ریخته بودند. روزهایی که برخی از سلبریتی های دنیای ورزش و هنر، با بستن چشم هایشان بر روی واقعیت، به صف مخالفان نظام جمهوری اسلامی پیوستند و اقداماتی انجام دادند که شاید امروز از کرده خود به شدت پشیمانند.

*پشت کردن به نماینده کشورمان در آسیا

از دیگر اقدامات غیر منتظره جواد نکونام در اسفندماه سال گذشته کناره‌گیری از هدایت تیم فولاد پس از پیروزی یک بر صفر این تیم مقابل الفیصلی عربستان بود. شبی که نکونام در نشست خبری پایان بازی این تیم در مرحله یک هشتم نهایی اعلام کرد: «این آخرین باری بود که من روی نیمکت تیم فولاد نشستم». او تاکید کرد: «قطعاً در بازی بعد بر روی نیمکت نخواهم بود». موضوعی که با ورود مدیران عالیرتبه کارخانه فولاد خوزستان هم حل و فصل نشد و در نهایت جواد نکونام از آن تاریخ تا امروز خودش را از دنیای فوتبال کنار کشید! اقدامی که برخی معتقدند شاید اگر اتفاق نمی افتاد، نماینده کشورمان در مراحل بعدی لیگ قهرمانان آسیا موفقیت‌های بیشتری کسب می کرد.

فراز و فرود فعالیت‌های حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای «جواد نکونام»/ آیا نکونام گزینه قابل اعتمادی برای هدایت استقلال است؟

*گزینه مورد اعتماد حامیان رسانه‌های برانداز!

با این وجود طی یک ماه اخیر جواد نکونام در فضای مجازی با برخورد دوگانه مخاطبان استقلالی مواجه شد! ابتدا پس از جدایی ریکاردو ساپینتو هیچکس او را به عنوان سرمربی تیم استقلال قبول نداشت و همه خواستار تمدید قرارداد مربی پرتغالی بودند. اما به محض مطرح شدن اسامی نفراتی همچون ساکت الهامی و محمد ربیعی به عنوان گزینه های موازی با جواد نکونام، چند کانال ویژه طرفداری تیم استقلال برایش سینه چاک دادند. کانال هایی که در طول اغتشاشات به بلندگوی رسانه‌های برانداز و مخالف نظام تبدیل شده بودند حالا به حمایت تمام قد از جواد نکونام می پردازند و او را بهترین گزینه برای هدایت تیم پرطرفدار استقلال معرفی می‌کنند! مخاطبان همین کانال ها قطعاً با رجوع به آرشیو هفته های گذشته این کانال‌ها، متوجه تغییر موضع شدیدشان نسبت به جواد نکونام خواهند شد.

*فعالیت دوباره در اینستاگرام با کامنت باز!

اتفاقات ۴۸ ساعت اخیر نیز کاملاً مشخص کرده که جواد نکونام عطش بسیار زیادی برای بازگشت به فوتبال و در دست گرفتن یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال ایران را دارد. او که ۸ هفته بود فعالیتی در صفحه اینستاگرامش نداشت شامگاه روز جمعه (۲۶ خردادماه جاری) با انتشار تصویری از خودش برای اولین بار کامنت صفحه را باز کرد تا احتمالا واکنش هواداران استقلال نسبت به احتمال حضور در راس کادر فنی این تیم را ارزیابی کند. پیام هایی که سرشار بود از تشویق و ترغیب کاپیتان اسبق استقلال برای پذیرفتن سرمربیگری این تیم.

اما جواد نکونام ۲۴ ساعت بعد دوباره پست جدیدی از تصویر خودش با پیراهن استقلال را منتشر کرد. این در حالی بود که ساعاتی پیش از آن حجت کریمی اعلام کرده بود برای انتخاب سرمربی به وقت بیشتری نیاز دارد. کریمی سپس در مصاحبه ای هم رسماً گفت: «به هر حال اتفاقی است که افتاده. قرار بود مشکل نکونام حل شود که حل نشده است». او در مورد اینکه گفته می شود شکایت باشگاه فولاد در حل نشدن مشکل نکونام دخیل بوده، هم گفت: «من چیزی از این ماجرا نمی دانم و فقط شنیده ام».

با این همه انتشار تصویر نکونام با پیراهن استقلال در صفحه اش با برداشت های متفاوتی از سوی طرفداران این تیم هم مواجه شد. عده ای او را در آستانه پذیرش دوباره سرمربیگری این تیم تصور کردند و عده‌ای نیز معتقد بودند او با این عکس اعلام کرده که حتی اگر سرمربی این تیم نشود، همچنان طرفدار تیم استقلال باقی خواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • یدالله IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    3 1
    مشرق تو رو قرآن جون مادرت دو تا نوشتمو که تو هشت تا خبری زیر هست و در باره ستاره ریال هست تایید کن
    • IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 5
      قراداد با نکونام؟؟! دولت روحانی با تمام بدی هایش اجازه نمی‌داد فدراسیون ها و باشگاه‌ها بدون اجازه اش آب بخورند. دولت مردمی این یه قلم رو از دولت قبل یاد بگیره خوبه
    • مهدی IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      0 1
      قرارداد بانکونام یعنی یک فصل پر از نق زدن یک فصل پر از ایرادات به داوری یک فصلیکه اخرش به قهرمانی هم ختم نمیشه‌
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    7 10
    نکونام مربی بزگتر و با دانش تر از قلعه نوعی است.چرا باید قلعه نوعی در این باره نظر بدهد و مخالفت کند؟
    • فرزاد IR ۲۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
      3 5
      بی عرضه وترسو تر خودش خودشه
    • IR ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
      2 6
      دانش !!؟ دانش و بزرگیش کجاسه دقیقا
  • رضا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    6 16
    نکونام در آستانه بازی با الهلال ، تیم فولاد را تنها گذاشت و فرار کرد. باید باهاش برخورد شدیدی صورت بگیرد
  • محسن بختیاروند IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    6 7
    به هیچ عنوان نکونام روزومه کاری قابل قبولی نداره و خیلی کوچیک هستش از لحاظ شخصیتی برای استقلال
  • حمیدرضا IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    4 5
    یه مربی خوب وباکارنامه وصدالبته ارزان قیمت خارجی پیداکنید وتمام رده های باشگاه را بدستش بسپارید!جوادنکونام ته حاشیه هستش!!
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    1 0
    نکونام مربی خوبی هست منتها هنوز حرفه ای نشده. هنوز یاد نگرفته یه مربی نباید تو بازی هلی بین المللی که پای حیثیت یه کشور و ملت وسط هست تیم رو رها کنه. ایشون که تو اسپانیا بازی کرده ایا اونجا تاحالا چنین چیزی دیده . کدام مربی در چمپیونز لیگ یا لیگ اروپا و ...تو یهدبازی حساس تیمشو ول میکنه و میره. کادر فنی و هیئت مدیره و اقای حجت کریمی بهتر شتاب زده و احساسی عمل نکن و فردی رو که با وجود بازی در اروپا هنوز یاد نگرفته پشت مملکتشو خالی نکنه رو به عنوان مربی انتخاب نکنن
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۷
    7 5
    نکونام وااااااا مربی با دانش مگه کم هست تا این که منبع حاشیه هست
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 3
    اونی که در روزهای سخت کشور سربازی بیگانگات را بکند و در صف نوچه های غربیها و اسرائیل کودک کش باشد به درد استقلال که هیچ تیمهای لیگ دو هم نمی خورد
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 2
    دست از سر فوتبال بردارید. چرا نمیزارین نکونام بیاد استقلال
  • ارمین IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 0
    هوادار استقلال جواد نکونام و می خواد ولا غیر اگه مباحث سیاسی و ملاک قرارمیدید مگه گل محمدی در جریان اغتشاشات استوری و پست نزاشت؟ مگه قلعه نویی چندین بار انتقاد سیاسی نکرده چطور سرمربی تیم ملی شد؟
  • یاسر IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    نکونام بدرد استقلال نمیخوره نابود میکنه این تیمو استقلال یک مربی مثل مجیدی یا ربیعی میخواد
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 1
    معلوم شد مشكل نكونام كجاست.وقتي مشرق اين مطالب رو منتعشر ميكنه معلومه ديگه قضيه اغز كجا اااب ميخوره.لعنت بر تون كه همه چيز رو از مسير صحيح خودش خارج كردين و نميزاريد يه جاي آباد باشه و اندك دلخوشي برا جونا بمونه
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    3 0
    قابل اعتماد؟؟؟واسه همه مربیان اول استعلام میگیرن ؟مکه میخاد رییس جمهور بشه
  • جواد IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    2 0
    والا مربی تیم لنگ رو از مشهد آوردن به زور تهران و پول تیم مشهدی رو هم ندادن تازه اون تیم هم تو آسیا بود . مهمتر اینکه این مربی ته حاشیه سازی هست و تیم لنگ هم توی این سالها با تبانی و نفوذ در کل وزارت ورزش قهرمانی های پوشالی آورده ولی قلم به دست های نشریات و فضای مجازی چنان ذهن مخاطب رو میبرن سمت اراجیف که واقعیت های تیم محبوب حکومت و فسادهاش گم بشه . از خدا بترسید
  • گروهبان قندلی IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    0 2
    ۱۰ : ۲۰ ؛۳۰ ؛۴۰ و... بکنید یکی رو بیارید دیگه مقام سومی و نائب قهرمانی حذفی اینهمه سروصدا نداره
  • حمزه IR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    4 0
    نکونام رو بخاطر حواشی مایل نیستم بیاد استقلال اما مشرق جان یادت باشه که گل‌محمدی صدبرابر رفتار فتنه انگیز تری داشت. تو دربی رفت نمی‌خواست بزاره بازیکنان بازی کنن لطفا یک سر به آرشیو اینستا گل‌محمدی هم بزن!
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    سیستم صد در صد دفاعی و ضد حمله نکو که فقط یا مساوی یا باخت است بدرد استقلال نمی خورد نکو از نظر اخلاقی زودرنج است و تحمل انتقاد را ندارد همه دیدند در چه حای حساسی فولاد ول کرد نکو شاید بازیکن بزرگی بود اما مربی بزرگی نیست و هنوز خیلی کار دارد و اصلا بدرد استقلال نمی خورد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    سیستم صد در صد دفاعی و ضد حمله نکو که فقط یا مساوی یا باخت است بدرد استقلال نمی خورد نکو از نظر اخلاقی زودرنج است و تحمل انتقاد را ندارد همه دیدند در چه حای حساسی فولاد ول کرد نکو شاید بازیکن بزرگی بود اما مربی بزرگی نیست و هنوز خیلی کار دارد و اصلا بدرد استقلال نمی خورد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    سیستم صد در صد دفاعی و ضد حمله نکو که فقط یا مساوی یا باخت است بدرد استقلال نمی خورد نکو از نظر اخلاقی زودرنج است و تحمل انتقاد را ندارد همه دیدند در چه حای حساسی فولاد ول کرد نکو شاید بازیکن بزرگی بود اما مربی بزرگی نیست و هنوز خیلی کار دارد و اصلا بدرد استقلال نمی خورد
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۸
    1 0
    سیستم صد در صد دفاعی و ضد حمله نکو که فقط یا مساوی یا باخت است بدرد استقلال نمی خورد نکو از نظر اخلاقی زودرنج است و تحمل انتقاد را ندارد همه دیدند در چه حای حساسی فولاد ول کرد نکو شاید بازیکن بزرگی بود اما مربی بزرگی نیست و هنوز خیلی کار دارد و اصلا بدرد استقلال نمی خورد
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۹
    0 0
    مشرق لال بودی زمانیکه دولت تمام جام ها را داد به یحیی گلمحمدی آنهم در سالی که با تمام توان بر علیه نظام مخالفت میکرد
  • میلاد پرسپولیسی‌ IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۰
    0 0
    نکونام سیستمش کپی و پیست کی‌روشه یه اتوبوس دو طبقه میخواد پارک کنه جلوی دروازه.
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    0 0
    شرم اوره که انقدر راحت حامیان بدبختی ایران بعد اختشاش پارسال پشت سر هم دارند مقام و منصب میگیرند!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس