کد خبر 1509957
تاریخ انتشار: ۲۸ تیر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۲
رویترز: نظامی آمریکایی به کره شمالی گریخته است

مقام‌های آمریکایی می‌گویند نظامی که گفته می‌شد به‌صورت غیرقانونی از مرز کره شمالی عبور کرده و احتمال بازداشت او می‌رود، در واقع به این کشور گریخته است.

به گزارش مشرق، بعد از بیانیه فرماندهی نیروهای نظامی سازمان ملل در شبه‌جزیره کره درباره بازداشت احتمالی یک نظامی آمریکایی توسط کره شمالی، اکنون گفته می‌شود که او در واقع به این کشور گریخته است.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ارتش آمریکا این شخص را با نام «تراویس تی. کینگ» معرفی کرده که در سال ۲۰۲۱ به خدمت نظامی پیوسته و به دلایل انضباطی، با تنبیه مواجه شده بود.

«لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا در این‌باره گفته که کینگ با یک تور به دهکده مرزی موسوم به «منطقه امنیتی مشترک» در منطقه غیرنظامی بین دو کُره رفته بود و روز سه‌شنبه «عامدانه و بدون مجوز» وارد کره شمالی شد.

طبق این گزارش، آستین طی نشست خبری درباره او توضیح داد: «ما معتقدیم که او در بازداشت [کره شمالی] است و بنابراین ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و برای اطلاع دادن به نزدیکان این سرباز تلاش می‌کنیم».

رسانه دولتی کره شمالی هنوز هیچ اشاره‌ای به این حادثه نکرده است. دفتر نمایندگی پیونگ‌یانگ در سازمان ملل نیز هنوز به درخواست‌ها برای اظهارنظر درباره این نظامی آمریکایی پاسخ نداده است.

به نوشته رویترز، سرهنگ «آیزاک تیلور» سخنگوی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی، در این‌باره خبر داد که ارتش آمریکا در حال همکاری و هماهنگی با همتایان خود در کره شمالی برای رفع و رجوع کردن این واقعه است.

تیلور با بیان اینکه آنها هر روز با کره شمالی در ارتباط هستند، گفت: «فرماندهی سازمان ملل که بر امنیت منطقه مرزی نظارت می‌کند، از خط تلفن برای برقراری ارتباط با کره شمالی درباره این حادثه استفاده کرده است. همه اینها بخشی از توافقنامه آتش‌بس است».

رویترز در ادامه این گزارش نوشت: «مقامات آمریکایی از اینکه چرا این نظامی به کره شمالی گریخته، سردرگم شده‌اند و برای توضیح آن، مجموعه‌ای از وقایع پیش از آن را شرح داده‌اند».

دو مقام آمریکایی به این خبرگزاری گفتند که کینگ پس از تحمل دوران بازداشتی که به دلیل تخلف نامشخصی در کره جنوبی انجام داده بود، توسط ارتش آمریکا به فرودگاه منتقل شد تا به یگان خود در این کشور بازگردانده شود.

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، توضیح دادند این نظامی آمریکایی قرار بود در خاک کشورش نیز با تنبیه انضباطی مواجه شود اما در زمانی که تصمیم به گریختن به کره شمالی گرفت، در بازداشت نبود.

رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت که تراویس کینگ زمانی که در فرودگاه بوده، برای اینکه به آمریکا بازگردانده نشود، به تورهای بازدید غیرنظامیان از منطقه حائل بین دو کُره پیوسته و بعد از حضور در محل، از مرز کره شمالی عبور کرده است.

این اتفاق در زمانی رخ داده که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره، با ورود زیردریایی اتمی آمریکا با قابلیت شلیک موشک بالستیک به سواحل کره جنوبی و پرتاب آزمایشی دو موشک بالستیک قاره‌پیما توسط کره شمالی، بالا گرفته است.

روز گذشته بود که ارتش کره جنوبی و سازمان ملل خبر دادند یک شهروند آمریکایی که در ارتش این کشور به عنوان نیروی نظامی خدمت می‌کند، توسط کره شمالی بازداشت شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۸
    9 1
    دمش گرم، آخه آمریکا هم جاست؟؟ یه مشت یانکی گاوچرون تروريست همجنس باز آدمکش ریختن اونجا دارن یقه همدیگه رو میگیرن!!!!
    • IR ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      0 1
      جای بدیه به خاطر همینم هست که بچه های سرانتون اونجا زندگی میکنن درواقع دارن فداکاری میکنن
  • نه شرقی نه غربی IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۹
    2 0
    باید ازش حمایت بشه و از اطلاعاتش که با اختیار می ده استفاده کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس