آمریکا به کوبیدن به طبل خصومت با روسیه ادامه می‌دهد

وزیر امور خارجه آمریکا مدعی شد، نشانی از اینکه روسیه رویه خود را در ارتباط با جنگ در اوکراین تغییر داده باشد نمی‌بیند.

به گزارش مشرق، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گذشته در صحبتهایی در سفر به جاکارتا به صحبت‌های اخیر «سرگئی لاوروف»، همتای روسش درباره نقش مواضع غرب در جلوگیری از پایان جنگ در اوکراین واکنش خصمانه نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، بلینکن در گفتگویی با خبرنگاران بعد از پایان اجلاس مجمع منطقه‌ای اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) در پایتخت اندونزی مدعی شد، روسیه نشانه‌ای از اینکه بخواهد مسیرش در جنگ در اوکراین را تغییر دهد نفرستاده است.

وزیران امور خارجه و دیپلمات‌های ارشد متعلق به ۲۴ کشور برای شرکت در این اجلاس سالانه که با محوریت مساله امنیت برگزار شد، در شهر اندونزی گرد هم آمدند. دیپلماتهای ارشد چین، آمریکا و روسیه نیز جزو این شرکت کنندگان بودند.

بلینکن در گفتگو با خبرنگاران بعد از پایان این اجلاس بدون اشاره به مانع تراشی ‌های غرب و اوکراین بر سر راه مذاکرات صلح ادعا کرد، نشانه‌ای از تمایل روسیه به ورود به دیپلماسی معنادار بر سر جنگ اوکراین وجو ندارد.

بلینکن در اشاره به صحبت‌هایی که لاوروف در رابطه با نقش سیاست‌های خصمانه غرب در جلوگیری از به پایان رسیدن جنگ در اوکراین مطرح کرد مدعی شد: «من از زبان لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هیچ صحبتی که حاکی از تغییر مسیر روسیه در قبال اقداماتش در اوکراین باشد نشنیدم. تمرکز روسیه بر مقصر اعلام کردن آمریکا به خاطر مشکلات جهان است.»

«جوزپ بورل»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز ادعاهای مشابهی را علیه لاوروف مطرح کرده و گفت، وزیر خارجه روسیه «به شکل تهاجمی» درخواست برای عقب نشینی سربازان از اوکراین را رد کرد.

لاوروف پیشتر گفت، جنگ در اوکراین تا زمانی که غرب «از برنامه‌های خود برای حفظ سلطه‌ اش نظیر تمایل وسواسی به وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه دست برندارد» پایان نخواهد یافت.

«ماریا زاخارووا»، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرده بود، لاوروف حین حضور در جاکارتا برنامه‌ای برای تماس برقرار کردن با همتای آمریکایی خود ندارد.

وزارت امور خارجه چین اما اعلام کرد، لاوروف با «وانگ یی»، وزیر امور خارجه سابق و یک دیپلمات ارشد چین دیدار کرده و دو طرف در این دیدار بر «تقویت هماهنگی و ارتباط استراتژیک» تاکید کردند.

از جمله مسائل مهم حاکم بر مذاکرات این مقامات امور خارجه در اندونزی، پرتاب‌های موشکی کره شمالی، رقابت بین چین و آمریکا و ادامه بحران در میانمار بود.

وزیر امور خارجه آمریکا همچنین در اظهاراتش در جاکارتا گفت، برای امنیت منطقه‌ای «هیچ چالشی بزرگتر از پرتاب‌های موشکی تحریک‌آمیز کره شمالی وجود ندارد.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یزدان IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 2
    اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ماله شکان و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
    • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
      2 0
      وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
  • یزدان IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    0 1
    اینجور نشستن و کامنت بازی فایده ندارد. وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ماله شکان و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید.
  • طبا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    5 0
    هر بلایی سر این روسهای کثیف بیارن حقشونه!!! چه آمریکا باشه چه جای دیگه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس