سفر از قبل اعلام نشده رئیس‌جمهور کره جنوبی به کی‌یف

مقام‌های کره جنوبی از سفر از قبل اعلام نشده «یون سوک یول» رئیس‌جمهور این کشور به کی‌یف به منظور دیدار با مقام‌های اوکراینی خبر داد.

به گزارش مشرق، در شرایطی که مقام‌های روس بارها درباره مواضع ضد روسی کره جنوبی و حمایت آن از اوکراین هشدار داده، رئیس‌جمهور کره جنوبی در سفری از قبل اعلام نشده، وارد کی‌یف شد.

رسانه‌های دولتی کره جنوبی به نقل از دفتر یون سوک یول رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند که او و همسرش به کی‌یف پایتخت اوکراین سفر کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ، رئیس‌جمهور کره جنوبی و بانوی اول این کشور از طریق لهستان وارد اوکراین شدند.

یون سوک یول در اولین اقدام خود در سفر به اوکراین، از منطقه «بوچا» در حومه کی‌یف دیدن کرد؛ منطقه‌ای که اوکراین و حامیان غربی آن به روسیه درباره ارتکاب کشتار جمعی اتهام زده‌اند اما مسکو بارها این اتهام را رد کرده است.

قرار است رئیس‌جمهور کره جنوبی به یک بنای یادبود جنگ در اوکراین، تاج گل اهدا کند و بعد از آن با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور این کشور دیدار دوجانبه داشته باشد.

سفر از پیش اعلام نشده رئیس‌جمهور کره جنوبی به اوکراین در شرایطی انجام می‌شود که او در نشست اخیر سران ناتو در لیتوانی حضور داشت و بعد از این نشست، به لهستان سفر رسمی انجام داده بود.

سفر یون سوک یول در ادامه گرمی روابط سئول و کی‌یف و حمایت‌های این کشور آسیایی از اوکراین در جنگ با روسیه انجام شده است.

مواضع کره جنوبی در قبال روسیه و اوکراین در شرایطی تشدید شده که آمریکا و متحدان غربی از کره جنوبی خواسته‌اند که از اوکراین حمایت کند. بهمن ماه سال ۱۴۰۱ (سال گذشته) بود که رئیس‌جمهور کره جنوبی در جریان سفر «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو به سئول، وعده کمک به اوکراین را علنا مطرح کرد.

مواضع کره جنوبی در قبال اوکراین واکنش روسیه را در پی داشته است. در همین ارتباط، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین ۳۰ فروردین ماه سال جاری از تصمیم کره جنوبی برای ارائه تسلیحات و کمک نظامی به اوکراین به شدت انتقاد کرده و گفته بود که کره جنوبی هم به جنگ اوکراین با روسیه پیوسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۴
    1 3
    دو تا از ایالات آمریکا با هم دیدار کردند و یکی حمایت خود را از دیگری یعنی ولودیمیر کوکائینسکی اعلام داشت
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
      3 0
      پس وظیفه تک تک شما به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس