شوک مصوبه شورای رقابت به بازار خودروهای مونتاژی / ریزش نیم میلیاردی قیمت شاسی بلند مونتاژی! + جدول

"چرا خودرو ارزان نمی‌شود؟!" این سؤالی است که مردم انتظار دارند نمایندگان محترم مجلس که قوانین خوبی پیرامونش وضع کرده‌اند؛ به آن پاسخ بدهند.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

مشکلات داریم اما سعادتمندیم

مشکلات داریم اما سعادتمندیم/ روضه‌ها و اشعاری که در محرم نمی‌خوانند!

علی‌اکبر صالحی، وزیر اسبق امور خارجه و از مقامات دیپلماتیک کشورمان در دولت سابق به تازگی طی سخنانی به دفاع از کارنامه انقلاب اسلامی در طول 44 سال گذشته پرداخته و گفته است:

"اگر ما انقلاب کردیم که آحاد ملت سعادتمند باشند، البته سعادتمند به معنای واقعی کلمه، چه در بعد مادی و چه در بعد معنوی، می‌توان گفت سعادتمند بوده‌ایم."

به گزارش جماران، وی به دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره و تصریح می‌کند: از لحاظ تعداد دانشجو سرانه، ما یکی از کشورهای ممتاز در جهان هستیم. همچنین در ابتدای انقلاب پیک مصرف برق ایران حدود ۳۵۰۰ مگاوات بود، در حالی که پیک مصرف امسال به ۷۰ هزار و حتی بیشتر رسیده است. ما چنین دستاوردهایی را در قالب استقلال سیاسی به دست آورده‌ایم، در شرایطی که قدرت اقتصادی دنیا ما را در تنگنا قرار دادند و خیال می‌کردند، می‌توانند ایران را تسلیم کنند، در حالی که تا به امروز ایران به‌عنوان ملتی زنده و پویا و برقرار است.[1]

*اشارت و نکات دکتر صالحی همان حلقه مفقوده ای است که در فضای اکنون کشور به آن نیاز داریم.

ما نیاز داریم به رجالی که با علم به‌روز و زبانی فصیح به عرصه جهاد تبیین بشتابند و بی‌هراس از ملامت ملامت‌گران به دفاع عقلانی و مستند از کارنامه نظام اسلامی بپردازند.

کارنامه انقلاب اسلامی طی سالیان گذشته به قدری با ناجوانمردی و سیاه‌نمایی و فتنه‌گری مواجه بوده که هم‌اکنون زخم‌آجین است و باید با مراهمی مثل آنچه دکتر صالحی بیان کرده است به درمان این زخم‌ها شتافت.

مردم و جوانان ایرانی طی سال‌های اخیر کم نشنیده‌اند جملات غلطی مثل "قرارمان این نبود، نظام فلج شده است، این جامعه لجن است، بعد از 44 سال مگر به چه رسیده‌ایم و..."

جملات غلطی که نوشداروی آنها "جهاد تبیین" است و اگر این پادزهر به موقع تزریق نشود؛ بسا که مشکلات بزرگی دامنگیر جامعه شود!

دقت کنیم که مبارزه با سیاه‌نمایی و جهاد تبیین به معنی انکار مشکلات نیست بلکه به معنی واقعی‌سازی دقیق مشکلات و البته بیان مستند دستاوردهاست.

در مسئله جهاد تبیین همچنین بیان این نکته هم گفتنیست که جهاد تبیین فقط شامل برخی خواص یا فعالان فرهنگی و سیاسی نیست بلکه مسئولان رده بالای کشور نیز بایستی در صف اول این جهاد مقدس حضور داشته باشند و بعنوان قراول برای دفاع از کارنامه انقلاب اسلامی سینه سپر کنند.

بدانیم که ترسیدن از هجوم توییتری و خوف از ملامت شدن؛ یکی از بزرگترین آفت‌ها در این راه است.

***

زیان انباشته خودروسازها حتی پس از افزایش 300 درصدی قیمت

چرا خودرو ارزان نمی‌شود؟!

مشکلات داریم اما سعادتمندیم/ روضه‌ها و اشعاری که در محرم نمی‌خوانند!

احمد رسولی‌نژاد، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایسنا پیرامون مصوبه پارلمان یازدهم درباره واردات خودرو گفته است: در معضلاتی که در سال های اخیر در صنعت خودرو با آن مواجه هستیم و اکنون نیز در دو شرکت خودروسازی بزرگ کشور می بینیم؛ ناکارآمدی مدیران نقش موثری دارد. شورای رقابت در ابتدای امسال در اقدامی غیر قانونی قیمت خودروهای داخلی را تا ۷۰ درصد رشد داد. بهانه آن نیز زیان انباشته بود. چرا بعد از اینکه خودرو ۳۰۰ الی ۳۵۰ درصد افزایش قیمت تجربه کرده، زیان انباشته خودروسازان در اسفند ماه سال گذشته به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان رسید؟ تا کِی قرار است دست شرکت های خودروسازی در جیب مردم باشد؟

او می‌افزاید: بنده صراحتا گفتم اکثریت قاطع مدیران و کارشناسان وزارت صمت افراد خبره و وارد به کار هستند و نیازی نیست که اتوبوسی از جایی نیرو آورده شود. بنده به آقای علی آبادی می گویم که برخی از مشاوران وی راهنمایی غلط به ایشان می‌دهند.

رسولی‌نژاد همچنین گفته است: تا زمانی که این روش در مجموعه دو شرکت بزرگ خودروسازی ادامه داشته باشد تغییری حاصل نخواهد شد. از رئیس جمهور و دولت انتظار می رود برای واردات خودرو فکری کنند و هرچه سریع تر واردات خودروی نو و کارکرده تعیین تکلیف شده و مردم آثار آن را در جامعه ببینند.[2]

*دقت شود که سخنان درست آقای رسولی‌نژاد در حالی است که گویا ایشان فراموش کرده یک نماینده است نه یک شخص عادی جامعه!

یعنی مردم انتظار دارند آقای رسولی‌نژاد بگوید و توضیح بدهد که برای این چند مشکلی که فهرست کرده؛ چه اقداماتی را انجام داده است؟!

در واقع آقای رسولی و نمایندگان امثال آقای رسولی حتی اگر نمی‌توانند اقدامی انجام دهند نیز باید آنرا صادقانه با مردم در میان بگذارند.

حقیقت اینست که مصوبات مجلس در مقولاتی مثل مسکن، خودرو، جمعیت و... بسیار کاربردی و دقیق بوده و مصداق کار جهادی و انقلابی است.

اما پیرامون ضریب اجرای این مصوبات که البته در اختیار مجلس هم نیست؛ حرف و حدیث بسیار است.

لذا این انتظار از نمایندگان محترم می‌رود که پس از تصویب یک قانون؛ وظایف خود را تمام شده، ندانند و در وادی بیان کارنامه و تبیین مسئله پیرامون چرایی اجرا نشدن یا اجرای ضعیف مصوبات نیز به مردم توضیح دهند.

چه اینکه قرار بود با مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو؛ شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم اما عملا این اتفاق رخ نداده است. اکنون دلیل این اتفاق باید از سوی نمایندگان برای مردم تشریح شود.

وبلاگ مشرق، پیش از این در گزارشی تأکید کرده بود که مصوبه واردات خودرو اگرچه یک مصوبه خوب و درست است اما به دلیل ضعف در اجرا منجر به ارزانی خودرو نخواهد شد.

***

مرثیه‌ای برای مرثیه‌ها...

روضه‌ها و اشعاری که در محرم نمی‌خوانند!

مشکلات داریم اما سعادتمندیم/ روضه‌ها و اشعاری که در محرم نمی‌خوانند!

یکی از مهمترین مباحث پیرامون مراسم محرم و ایام عزاداری برای سید و سالار شهیدان؛ لزوم انتخاب روضه‌ها، مراثی و اشعار وزین از سوی خطبا و مداحان محترم است.

این مسئله که یکی از بزرگترین حامیان آن نیز مقام معظم رهبری هستند اما متأسفانه آنطور که باید و شاید مورد توجه قرار نگرفته است.

*یک مطالعه معمولی و حتی نه چندان حرفه‌ای در کتب پیرامون حماسه عاشورا، بیانات حسین‌بن‌علی(ع) و اشعار و مراثی بزرگان پیرامون مصائب کربلا می‌تواند فاصله‌ای عمیق را هویدا کند.

فاصله بدین معنا که مطالعه‌گر به راحتی درک می‌کند که برخی از روضه‌ها را نشنیده، بسیاری از بیانات سیدالشهدا(ع) که حتی مرتبط با کربلا هستند را نمی‌داند و از شنفتن کثیری شعر و مرثیه‌ی وزین و خوش‌مضمون پیرامون عاشورا محروم مانده است.

مثلا خطبه‌ی منا که توسط سیدالشهدا(ع) 2 سال قبل از عاشورای حسینی ایراد شده و حاوی مطالب مهمی پیرامون زمینه‌های قیام عاشوراست؛ متأسفانه کمتر مورد توجه مجالس حسینی در عصر حاضر بوده است.[3]

خطبه‌ای که پر بیراه نیست اگر بگوییم کم‌توجهی به آن موجب خالی شدن فرهنگ عاشورا از زمینه‌های سیاسی و بصیرتی و تبدیل آن به مفهومی صرفا خونین می‌شود.

و یا ایضا خطبه‌ای کوتاه اما مشهور از سیدالشهدا(س) که قبل از حرکت به سمت کربلا در مکه ایراد کرده و در بخشی از آن فرموده‌اند: "من کان باذلا فینا مهجته وموطنا علی لقاء الله نفسه فلیرحل معنا فانی راحل مصلحا ان شاء الله تعالی" (هر کس از شما که حاضر است در راه ما از خون خویش بگذرد و جانش را در راه شهادت و لقای پروردگار نثار کند، با ما حرکت کند که من فردا صبح حرکت خواهم کرد، ان شاء الله.)

جالب است بدانیم روضه‌خوانان اصیل ایرانی به این مضامین توجه ویژه داشتند و مثلا مرحوم کوثری؛ روضه‌ای دارد که در آن دقیقا از همین عبارات استفاده می‌کند.

در باب شعر نیز چرا در کمتر مجلسی شنوای این اشعار زیبای سیدحسن حسینی در رثای حضرت عباس(ع) بوده‌ایم که می‌گوید:

تو آن راز رشیدی
که روزی فرات
بر لبت آورد
و ساعتی بعد
در باران متواتر پولاد
بریده‌بریده
افشا شدی

و یا همینطور اشعاری از حافظ که مشهور است در رثای ابالفضل‌العباس(ع) سروده شده است. (شاه شمشاد قدان ، خسرو شیرین دهنان/ که به مژگان شکند قلب همه صف شکنان/ مست بگذشت و نظر بر منِ درویش انداخت...)

حال این انتخاب با خطبا و مداحان محترم است که عاشورای متضمن بصیرت و فهم را در لفظ و مضمون ترویج کنند یا به قرائتی از عاشورا اکتفا کنند که قشری، سطحی و دون شأن امام(ع) است و پس از یک سینه‌زنی تمام می‌شود!

جالب آنکه خوانش عاشورا با قرائت دقیق و بر مبنای مقتضیات سیاسی و اجتماعی؛ اتفاقا بر عمق مصائب می‌افزاید. چه اینکه گریستن بر زخم عطش آن هنگام جانکاه‌تر و با دامنه‌ای وسیعتر و دائمی خواهد بود که همه بدانیم این عقلانیت و عدالت و معصومیت بود که تشنه بود و همچنان نیز تشنه است.

در مسئله اشعار که پایه اصلی مراثی و روضه‌ها و نوحه‌هاست نیز امر عقلانی آن است که ذهن و قلب مخاطب روضه؛ با هنر اصیل و به عبارت دیگر با تجمیع هنرمندانه وزن و قافیه و مضمون همراه‌تر خواهد بود.

متأسفانه گاهی دیده می‌شود که برخی به بهانه تکراری بودن اشعار و یا جوانگرایی؛ از عقلانیت و شأنیت عاشورا دور شده و قدم به وادی هیجان و ارضای شهوات ذهنی می‌گذارند که این کار حتما غیر عقلانی و مغایر با فرهنگ اصیل عاشوراست. اگر نگوییم که غیر شرعی نیز هست!

بهانه‌ی تکرار نیز در قبال فرهنگ مکرّم و بسیط عاشورا قابل پذیرش نیست زیرا این گنجینه به قدری بزرگ هست که یک دلداده فرهنگ حسینی هرگز به تکرار نمی‌رسد.

لکن بدانیم که بازخوانی هم هیچ ایرادی ندارد و زیبایی همیشه زیباست.

لذاست که تکرار اشعار اصیل و اشعار و مدایحی که به هر دلیلی در جان نسل اندر نسل محبان اباعبدا...(ع) نشسته‌اند؛ نه تنها هیچ ایرادی ندارد بلکه بر فخامت و اصالت مجالس روضه و عزاداری نیز می‌افزاید.

فی‌الجمله اینکه لازم است اهل منبر و خطبا و مداحان عزیز کشورمان در جریان باشند که خواست دشمنان اهلبیت(س) از ابتدا تا امروز؛ کاستن از شأن آن بزرگواران و قضایای پیرامون آنها بوده است و هر حرکتی در این مسیر عملا خلاف شأن اهلبیت(س) است.

دقت شود که این تنزّل دادن شأن حتی ممکن است در ظاهر لباس مشکی و چشمان گریان و سینه‌زنی‌های پرشور رخ بدهد و "زوال معنا" پدیده‌ای نیست که محتاج ظاهر خاصی باشد.

از این رو همواره باید مراقب بود و همچون یک سرباز خیام حسینی، دیده گشود تا نه تنها هیچ حرکتی بر مسیر دون شأن اهلبیت(س) انجام نشود بلکه سیر کلی عزاداری‌ها و ابراز ارادت‌ها تماما ایجادکننده شأن و تکریم و عزت بیشتر برای ساحت مقدس اهلبیت گرامی اسلام(س) باشد.

***

1_ https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1600323

2_ isna.ir/xdPcgC

3_ https://qurantv.ir/content/306075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 43
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 4
  • KR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    9 5
    ایرادی که داریم اینه که همیشه طوری قیاس می کنیم که خوشمون بیاد. بجای قیاس با شرایط گذشته، شرای مملکت رو با کشورهای اطراف مقایسه کنید. با کشورهای عربی و ترکیه مقایسه نمی کنید با پاکستان مقایسه کنید که چطور داره 250 ملیون نفر آدم رو تو نصف ایران نون میده
    • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      4 0
      اگر دلار همچنان نزولی باشد بورس قطعا مجبور است دلار را طلاق دهد و به تدریج سرمایه ها از بازار دلار و سایر بازارها به بورس می آید و مجددا بورس صعودی میشود فقط باید دولتمردان کمی صبر کنند و اگر بخاطر رشد مصنوعی این بورس بیمار، دوباره دلار را گران نکنند قطعاً اعتماد بورس به ریال برگردد و این بیماری درمان شود. فقط کمی صبر و عدم ترس از ریزش موقت بورس بخاطر ریزش دلار.
    • پری مجرد44 ساله IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      2 1
      میتونیم با راندمان منقل کره ای مقایسه کنیم؟
    • IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      3 0
      نون به نرخ روز.....
  • محمدایوب IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    8 5
    آقای صالحی میگفتی اگر نبود خیانت خائنین به مردم وامام وشهدا وضع بسیار از این بهتر بود میگفتی 8سال کشور دست غرب پرست تجمل‌گرایی که انقلاب را به بی راهه برد میگفتی 8سال کشور دست شاگرد وپادوهای آن تجملگرای غرب پرست بود که اقتصاد را تعطیل وفقط از آزادی وبی بندوباری وسیاست بازی گفت میگفتی 8سال کشور افتاد دست مردی کوچک که ادعای راه امام داشت اما آنقدر گلوی او رافشردند که خون به مغزش نرسید در دولت دومش راه را بیراهه رفت ومیگفتی 8سال دولت دست مرید وغلام خانه زاد آن تجملگرای سرمایه پرست وبا حمایت او کشور به دستش افتاد وکشور را تعطیل وکاسه گدایی به دست پشت درب خانه کدخدای بی شرفی که با خون جوانان بیرونش انداخته بودیم وکشور را به مرز نابودی رساند و بودند کسانی که زیر الم آن غرب پرست گدا پیشه علم و صنعت هسته ای را به نابودکردند وقسم جلاله خوردند که همین است وتمام
  • IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    7 2
    عجب اشعار قشنگی نقل کردید
    • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      8 2
      یکی از مهمترین آفات روضه خانی اشعار بی محتوا و کم ارزشی هستند که با ادبیات محاوره ای و اصطلاحاً کوچه بازاری توسط اغلب مداحان باب شده است و بیش از آن که تأثیرگذار باشند گوش آزار هستند!
    • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      6 4
      در دولت روحانی قیمت ارز 10 برابر شد یعنی مردم 10 برابر فقیر شدند و روزی 6 ساعت قطعی برق داشتیم صالحی اگر سکوت کند بهتر است.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    10 0
    کو کجاس ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای آقای صالحی کجاست صد هزار نیرو انسانی آموزش دیده هسته ای خودت چکار کردی غیر از تعطیل کردن تولید و خوش رقصی برای سیاست مدار عبا ایتالیایی
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    8 1
    کو کجاس ده هزار مگاوات برق هسته ای آقای صالحی کجاست صد هزار نیرو انسانی آموزش دیده هسته ای خودت چکار کردی غیر از تعطیل کردن تولید و خوش رقصی برای سیاست مدار عبا ایتالیایی
  • IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    6 1
    به مانند خیلی از افراد با این دیدگاه ! آقای صالحی صلاح دیده فاز مثبت بگیرد ولی خدا نیت و ذات انسانها را می شناسد . هنوز قسم های دروغ و سیاسی او بعد از جنایت بتون ریزی در دستاوردهای دانشمندان جوان هسته ای و خوشرقصی برای آمریکا و عوامل بنفش آن در اذهان هست راستی از داستان خانم طاهره قره العین که زمان قاجار به خاطر وابستگی به بهاییت اعدام شد چه خبر ؟؟
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    7 1
    بدون اطلاع قبلی کارمند بانک مرکزی برای گرفتن آمار چرا به در منزل مسکونی افراد رجوع می کند ؟ طرحی آغاز شده که نیاز به همکاری مردم است ؟
  • RO ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    5 1
    جناب علی اکبر صالحی لطفا شغل پدرتان و پدربزرگتان در دستگاه پهلوی چه بود؟ دوم شما چرا از قره العین معدوم منفور دفاع کرده ای. در صورتی که عمه بزرگ تو بوده است. تو از چه خاندان بوده ای.؟
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    5 3
    جهاد را آقای صالحی کردند که در مذاکرات هسته ای در مقابل مودیز حال مرید به مراد را داشتن و ذلیلانه مذکره می کردن و قسم دروغ خوردند به جای دفاع از ملت ایران افکار عمومی مردم را به نفع انگلیس مدیریت می کردند مردم می دانند که چه فجایع ای را رقم زدن متاسفانه قره العین برای مذاکره آب از لب و لوچه اشان آویزان بود و خیانت کردن حال دم از جهاد می زنن
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      2 2
      الان هم داریم سگ دو میزنیم کاش نصف اون امتیازاتو به ما بدن.
  • علی IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    4 0
    تو شدی دلسوز مردم
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    4 1
    اگر قرار همه چیز بر مدار عدالت می چرخید امثال صالحی باید بتون ریز شده بودن
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 1
    با سلام دقت کنیم که مبارزه با سیاه‌نمایی و جهاد تبیین به معنی انکار مشکلات نیست بلکه به معنی واقعی‌سازی دقیق مشکلات و البته بیان مستند دستاوردهاست. " و خلق الانسان فی کبد " سختی صفت واقعی حیات دنیوی و زندگانی است. در ابعاد حیات بخش از جمله هدایت انسان سختی مضاعفی قابل مشاهده است. همه صالحان در متن زندگی غیر صالح قیام کرده و دعوای اصلاح را سر دادند. این پویش که از متن یک زندگانی غیر صالح جامعه را بسوی صالح هدایت کرد کاری بسیار سهمگین و عظیم است . از دل شبه جزیره جاهلی مدینه النبی ص سربرآورد و تاکنون این پویش صالح در جریان است. اراده انقلاب اسلامی اراده صالحین است ولی تغییر و تحول و مدیریت این تحول کاری زمان بر و نیازمند صبری علوی و ماخذی فاطمی و حکمتی حسنی و رشادتی حسینی است. مشکل هست ولی اراده بزرگتر از مشکل است. ان شاءالله
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 1
    با سلام لذا این انتظار از نمایندگان محترم می‌رود که پس از تصویب یک قانون؛ وظایف خود را تمام شده، ندانند و در وادی بیان کارنامه و تبیین مسئله پیرامون چرایی اجرا نشدن یا اجرای ضعیف مصوبات نیز به مردم توضیح دهند. چه اینکه قرار بود با مصوبه مجلس مبنی بر واردات خودرو؛ شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم اما عملا این اتفاق رخ نداده است. اکنون دلیل این اتفاق باید از سوی نمایندگان برای مردم تشریح شود. صبر از لوازم سیاست ورزی است و کلید همه برکات است. در مقام مقایسه بنظر می رسد توصیه خبرگزاری صادقانه است و صبر نماینده محترم به اندازه موضوع نیست. تمام مشکلات و اختلافات و دعاوی باید در مجلس و با دستان مبارک نمایندگان و با ابزار قانون حل و فصل شوند. اگر این برداشت و نظریه در جامعه به چالش کشیده شود و یا مراتب تضعیف آن دنبال شود آثار وضعی آن در حکمرانی، مشروعیت و همچنین کارآمدی است. بنابر این ، این نماینده مجلس است که بایستی با ابزارهای قانونی مشکلات حاصله را حل و فصل نماید.
  • على IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    3 1
    سعادتمند؟ نون نداریم بخوریم اون‌وقت میگه سعادتمند شدیم. سن ازدواج بالا طلاق وحشتناک چرا چون پول نیست
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    4 1
    وقتی انحصار برای یک عده رانتخوار برقرار است و رقابتی وجود ندارد خودرو هرگز ارزان نخواهد شد و این دولت و مجلس هستند که دست رانتخواران را برای چپاول مردم باز گذاشته اند
  • پری 44 ساله IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    من عاشق اصلاح طلبان هستم. باعث شد تفکر من باز بشود. بخصوص لیدر معنوی و مادی آنها متفکر قرن و دانشمند فرهیخته همه دوران ها. خدایا خدایا تا انقلاب دجال خاتمی رو نگه دار
    • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      2 0
      میهن دوستان دنباله رو اصلاحات نمی شوند
    • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
      0 0
      زنده باد سید محمد خاتمی
  • مرشد IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    دروغگو
  • وحید IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    دو تا تیتر جالب زدین مشکلات داریم اما سعدتمندیم چرا خودرو ارزان نمی شود نکته هیچ چیز ارزان نمی شود ما مشکلات داریم و شما سعادتمندید آقای مسئول چون شما دارید جیب مارو خالی می کنید در واقع شما دلیل مشکل ما و مادلیل سعادت شمائیم
  • دلاوری IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 0
    ما که نفهمیدیم چی شد و کی به کیه،فقط اینو فهمیدم،که احتمالا آرزوی ماشین داشتنو با خودم به گور میبرم،به پرایدم راضیم که همونم نمیتونم بخرم ،اینقد که گرون شده،😓
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 0
    وقتی انحصار برای یک عده رانتخوار برقرار است و رقابتی وجود ندارد خودرو هرگز ارزان نخواهد شد و این دولت و مجلس هستند که دست رانتخواران را برای چپاول مردم باز گذاشته اند
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 0
    این حرف های صالحی سیگنالی است که به رئیسی ارسال می کنه : ... من هم میتونم مثل هم قطارانم در خدمت باشم اخه منهم تجربه های زیادی دارم
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    6 0
    جناب صالحی منم تو خونه ویلایی چند هزار متری تو خیابان شریعتی با محافظ و خدم و حشم زندگی میکردم سعادتمند بودم و ویلای لاکچری تو شمال داشتم دیگه خیلی سعادتمند بودم
  • ع RU ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    4 0
    امریکا درس خوندی و جنگ هم نرفتی و مستاجر هم نبودی و فقر را نمیدانی با کدوم قاف می نویسند حق داری چرندیات و خزعبلات این چنین مشمئز کننده نشخوار کنی
  • H IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    3 0
    عجیب است برخی سایت های خبری نفاق را رد کرده اند در ادبیات و لغتنامه ها بگردید بلکه واژه ای که فراتر از نفاق باشد برای اینان پیدا کنید که همان خط نفاق جدید و اصلاح طلبان و غیره هستتد لکن بسیار زیرکانه خود را بگونه ای دیگروانقلابی ومردمی نشان میدهند
  • US ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    3 2
    شما مسولین ک حتما سعادتمند هستید فقط اینجا ملت بیچاره ایران دارن تو گرونی و بدبختی زندگی میکنند
  • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 0
    به جای اینکه یقه دولت را بگیری رفتی یقه مجلس را می گیری!؟ خودت میگی مجلس قانون واردات را تصویب کرد ولی خودرو ارزان نشد!!؟؟ مگه دولت قانون را اجرا کرده که انتظار داری خودرو ارزان بشه!؟
  • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 1
    مردیم از این سعادت خدایا
    • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
      2 0
      حتما باید سوریه بشیم تا معنی سعادت رو بفهمی؟
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    2 0
    سالحی تو سعادتمند بودی که با اسلاح طلب و اسول گرا کار کردی و حقوق تپل گرفتی.
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    6 0
    سعادتمند شدین شما ۱ درصدیها با سهم ۹۰ درصد!
  • مجتبی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    0 1
    با تعرفه 90 تا 170 درصدی دولت، مجلس چگونه خودرو را ارزان کند؟ دولت پاسخ دهد
  • DE ۲۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۱
    1 0
    سعادتمندیم ! شماها بله ! ازملت بپرس که چه حالی دارند ..
  • IR ۰۷:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    2 0
    جاسوس خانه انرژی اتمی، تحت‌ مدیریت همین فرد، به چه روزی افتاد؟
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 1
    ما عادت کردیم همیشه حق به جانب صحبت کنیم، انگار که تا فقط دستاورد و پیشرفت داشتیم و مقدار اندکی مشکلات ولی اینجوری نیست، صد در صد پیشرفت های داشتیم ولی مشکلات و اشکالات به مراتب بیشتر از پیشرفتیه که در طول این 44 سال حاصل شده، این نظام بهترینه بنظرم و هیچ جایگزینی نداره ولی نه اینکه عملکردش خوب باشه، به نسبت حکومت های فشل گذشته بهتره، چیزی که از رسانه ها و مسئولین داریم میبینیم صرفا پنهان کردن مشکلات و نشون دادن وضعیت گل و بلبل به قول برخی مردم به خودت مردمه، مردمی که دارن با مشکلات مختلف دست و پنجه نرم میکنن، وقتی برای پیشرفت اقتصادی و رفع مشکلات قدمی برداشته نشده و اوضاع حتی بدتر هم شده مردم چطور به مسئولین اعتماد کنن؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    می خواید خودرو ارزان بشه؟ راه حلی آسان داره منتهی اراده ای برای این کار وجود نداره. چرا بی جهت ملت رو مسخره می کنید؟!! برای یک سال حقوق و عوارض گمرکی واردات خودرو تا ۵ سال مدل رو لغو کنید. مالیات شماره گذاری رو هم صفر کنید. واردات خودرو هم تا ۵ سال مدل آراد کنید. اونوقت ببینید خودرو ارزان میشه یا نه. مسخره کردید ملت رو با این همه صغری کبری چیدن های الکی؟!! معلومه که منبع درآمد برای دولت و خیلی جاهای دیگه هست این خودروهای داخلی. والا این راه حل،فقط فعلآ واسه یک سال اجرا کنید‌. بیشتر از این هم ملت رو سر کار نگذارید‌‌

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس