زیاد النخاله: درخواست رهبر معظم برای مسلح کردن کرانه باختری محقق شده است

یک فرمانده فلسطینی به تازگی درباره شخصیت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و فعالیت‌های او درباره آرمان فلسطین؛ اعتراف مهمی را مطرح کرد.

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

یک زن در کمین بهزاد نبوی

قدرت نظامی بی‌هماورد ایران به روایت سرلشکر رشید/ یک زن در کمین بهزاد نبوی

فاطمه راکعی، فعال اصلاح‌طلب و از مقامات دوره شهرداری محمدعلی نجفی که با ترتیب دادن مجلس رقص دختران نوجوان؛ موجبات افول نجفی را فراهم کرد؛ به تازگی در یادداشتی به بهزاد نبوی پرداخته است.

او بهزاد نبوی را مصداق "راست‌قامتان همیشه تاریخ" معرفی کرده و همچنین در اشاره به خمیدگی قامت آقای نبوی مدعی شده که او در تصادف با اتومبیل فردی از نزدیکان یک نماینده اصولگرا(!) دچار این آسیب شده است.

راکعی همچنین زبان به تمجید از همسر آقای نبوی گشوده و با تأکید مدام بر نام این خانم، از این نوشته است که چند باری در صفحه تلفن همراه آقای نبوی نام ... را دیده است.

او می‌نویسد: چند بار نام ... را به جای نام خودش در موبایل او دیدم و فکر کردیم اشتباهی شده است، اما بعد، دیدیم که اصلا موبایلش به نام ... (نام همسر آقای نبوی) است.

راکعی در ادامه این یادداشت عجیب، رئیس شدن خانم آذر منصوری در جبهه اصلاحات به جای نبوی را یک تحول بزرگ ارزیابی کرده و گفته زنان در این تحول بزرگ نقشی ماندگار خواهند داشت.[1]

*ما قضاوت درباره سابقه این خانم و نحوه پرداخت تازه او به آقای بهزاد نبوی را بر عهده مخاطبان و البته بر عهده شخص آقای بهزاد نبوی می‌گذاریم. به این امید که فضای سیاست ایران از اتفاقاتی شبیه به آنچه که عارض آقای نجفی شد دور و منزه بماند.

گفتنیست در یادداشت خانم راکعی هیچ اشاره‌ای به مخالفت‌های بهزاد با "پروژه تحریم انتخابات" که جبهه اصلاحات بر آن تأکید دارد،‌ نشده و این سکوت موجب این ظن می‌شود که بسا عده‌ای در اردوگاه اصلاحات قصد لاپوشانی حقیقت و تاریخ را دارند.

***

قدرت نظامی بی‌هماورد ایران به روایت سرلشکر رشید

قدرت نظامی بی‌هماورد ایران به روایت سرلشکر رشید/ یک زن در کمین بهزاد نبوی

سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی حضرت خاتم الانبیاء (ص) طی سخنانی در جمع فرماندهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در همایش دهه امامت و ولایت گفته است: حقیقتاً وجود ظرفیت‌های عظیم ساختاری و سازمانی در ارتش و نظام آموزشی قوی و حضور فرماندهان متعهد، این امکان را فراهم کرد تا در بزنگاه تاریخی در آغاز جنگ و تجاوز دشمن، زمینه‌های شکست ارتش متجاوز رژیم بعث فراهم شود و اگر دشمن از ظرفیت‌های عظیم ارتش و به ویژه نیروی زمینی برای دفاع و ایجاد گسست در پیشروی ارتش متجاوز رژیم بعث، همراه با مقاومت مردمی اطلاع داشت، هرگز ریسک حمله به ایران را نمی‌پذیرفت.

به گزارش ایسنا،‌ او همچنین با اشاره به قدرت هم افزایی ارتش، سپاه و بسیج در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: اینجانب قدرت عملیات ترکیبی ارتش و سپاه را در دوران دفاع مقدس مشاهده و درک کرده‌ام. قدرتی که شامل به کارگیری ظرفیت‌های عظیم ساختاری، سازمانی، نظام آموزشی قوی، طرح‌های عملیاتی آفندی و عملکرد فرماندهان متعهد بود. وقتی ارتش با سپاه و نیروهای مردمی ترکیب می‌شدند، توانمندی قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران افزایش پیدا می‌کرد و هیچ قدرتی در مقابل آنها تاب نمی‌آورد.[2]

*از سخنان سرلشکر رشید، این نتیجه عقلانی مستفاد می‌شود که در فی‌زماننا هذا می‌بایست با هر روشی که مسئولان امر صلاح می‌دانند؛ توانمندی قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران به اطلاع آنان که باید(!) در فرامرزها برسد تا همانند صدام مرتکب اشتباه نشوند.

البته برخی محافل تحلیلی معتقدند ایران اسلامی به فضل خداوند تعالی و با درایت ولی فقیه و مجاهدت شهدا؛ هم‌اکنون در خطر حمله نظامی مستقیم نیست اما در خطر جنگ‌های نیابتی هست و عقلانیت این مسئله می‌طلبد که به نتیجه مستفاد شده از سخنان سرلشکر رشید؛‌ بیش از این توجه شود.

در عین حال باید دقت شود که هم‌اکنون نمایه‌هایی از قدرت بی‌بدیل امنیتی نظام جمهوری اسلامی ایران در قضایایی مثل سوریه، حضور پهپادهای ایران بعنوان تعیین‌کننده تکلیف جنگ در اوکراین، قدرت نظامی حزب‌ا... لبنان، جنگ گروه‌های مقاومت فلسطینی با اسرائیل و... به رؤیت دشمن رسیده است لکن اینکه دشمن به این واسطه از توطئه ولو در جنگ نیابتی هم دست کشیده یا خیر؛ بحث دیگریست.

محافل تحلیلی اشاره شده معتقدند آمریکا در صدد اجرای طرحی است که به موجب آن ایران و چین و روسیه را در یک منطقه واحد درگیر جنگ کند.

***

اعتراف یک فرمانده فلسطینی درباره حاج‌قاسم

قدرت نظامی بی‌هماورد ایران به روایت سرلشکر رشید/ یک زن در کمین بهزاد نبوی

زیاد النخاله، فعال فلسطینی و دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به تازگی در بخشی از یک گفتگو که العالم آنرا منتشر کرد درباره شخصیت سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و خدمات او برای فلسطین گفته است:

"سلیمانی فلسطین را از فلسطینی‌ها و بیت‌المقدس را بیشتر از اهالی‌اش دوست داشت، از این رو می‌توان او را شهید قدس نامید، همه رهبران فلسطینی او را می‌شناختند و در همه پرونده‌های مربوط فلسطین حضور داشت."

او در این مصاحبه همچنین درباره چگونگی مسلح شدن کرانه باختری نیز تصریح می‌کند: تأمین سلاح‌ در کرانه باختری به طریق قاچاق یا حتی خرید از اسرائیلی‌ها صورت می‌گیرد.[3]

*اعتراف آقای النخاله به اینکه سردار سلیمانی، فلسطین و آرمان قدس را حتی از ساکنان فلسطین هم بیشتر دوست داشت؛ یک نکته تاریخی است که بایستی سبب فخر ایران و ایرانیان باشد.

چه اینکه پر بیراه نیست اگر بگوییم همین جمله ساده‌ی آقای النخاله سبب تعمیق بیشتر دیپلماسی عمومی ایران و نهادینه‌سازی این حقیقت است که ایران اسلامی توانسته منافع هژمونیک خود را منطبق بر عقلانیت و خواست‌های ملت‌های جهان تعریف کند.

دقت شود که همین حقیقت است که توانسته شهید سلیمانی را برای منافع امپریالیسم جهانی و آمریکا از شخص حاج‌قاسم سلیمانی خطرناک‌تر کند و البته در سمت مقابل؛ با نمایه‌های خود موجبات پیشرفت بیشتر هژمونی ایران را نیز فراهم سازد.

***

1_ https://www.etemadonline.com/tiny/news-620387

2_ isna.ir/xdP8Kz

3_ https://fa.alalam.ir/news/6652393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 47
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • سید IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    77 25
    در طول تاریخ چند هزارساله و پر فراز و نشیب ایران هیچ فرقه ای مانند بهائیان حرامی و اصلاح طلبان تهوع آور منفور ملت ایران نبوده اند!!!!
    • افشين IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      51 11
      احسنت ، کاملا موافقم
    • جعفری IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      18 40
      بهترنیست دریک انتخابات صحیح نظر ملت رابپرسیم
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      3 2
      کینه شماها نسبت به اون ها کینه شتریه امثال عسگر اولادی و اکبری و فشیو امثالهم هم بهایی بودن؟
    • IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      6 1
      احسنت آفساد طلبان نام مناسبی برای آنان است
    • IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 2
      به امید خدا اصلاح طلبهای بازار گرم کن هم انتخابات رو تحریم کنن
    • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      1 0
      جناب جعفری انتخابات 88 در اوج سلامت و با مشارکت 85 درصدی واجدین شرایط برگزار شد ولی دوستان شما در یک بی شرافتی آشکار اون رو نپذیرفتن و اون فجایع و مشکلات تحریمها رو به وجود آوردن پس نظر ملت برای شما شرط نیست منافع حزب و گروه براتون اولویت داره
    • IR ۰۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      0 0
      تو از تاریخ چند هزار ساله چه می‌دونی که اینجا متهم میکنی فقط اینا منفورن نه کسی دیگه!!! ‌
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    15 3
    بی هماورد
    • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      2 0
      وقت ساخت ایران قوی است به داشته هایمان ایمان و امید داشته باشیم ایران هاب انرژی گاز و نفت و مرکز ترانزیت جهان (کریدورهای ریلی دریایی جاده ای) علی‌رغم موقعیت ویژه ژئوپولیتیک، ایران نتوانسته‌است از جایگاه ویژه خود برای اتصال مسیرهای ترانزیتی شرق و غرب(جاده ابریشم اهنی) و شمال و جنوب استفاده کند و رقبای منطقه‌ای ایران، به سرعت در حال طراحی مسیر‌هایی هستند که ایران را دور می‌زند جهان منتظر ما نخواهدماند تاکی کم کاری .دورزدن تحریم ها_ رونق اقتصادی _ رونق گردشگری _ ترانزیت کالا_ جلوگیری از خام فروشی _ فسادزدایی گمرک _ اشتغال زایی و...
  • خ IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    10 32
    تمام درامد ایران صرف سلاح وتسلیحات نظامی میشه ?
    • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      48 9
      خب بشه. اسلحه یعنی امنیت و اقتصاد
    • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      11 23
      صرف رباوخودخوری ها
  • حمیدرضا IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    23 10
    درود بر ارتش قهرمان و سپاه دلاور ، دو بال مقتدر کشور عزیزمان ایران خدا پشت و پناهتان دلاوران.
  • حسین IR ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    11 15
    بهتره خودمون رو گول نزنیم بدون داشتن زراد خانه اتمی قدرت نظامی توهمی بیش نیست،اگر سلاح اتمی داشتیم آمریکا و اسرائیل جرات نمی کردند روز روشن و با کمال پررویی مسئولین و دانشمندان ایران رو ترور کنند ،ترسیدن از تحریم بیفایده هست همین الان بیشترین تحریم ها علیه ایران اعمال میشه باید قاطعانه و سر بزنگاه سلاح اتمی بسازیم ،دنیای آینده دنیای زور.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      2 7
      نه قدرت اتمی و نه موشک هیجکدام باعث قدرت نمی شوند.
    • IR ۱۶:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      2 6
      نه قدرت اتمی و نه موشک هیجکدام باعث قدرت نمی شوند. شوروی ساقث بزرگترین قدرت اتمی و موشکی جهان بود که بحاطر اقتصادش از هم پاشید
  • حسین IR ۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    9 9
    ایرانیان درطول تاریخ حامی مظلومان ومومنلت بودند یک بار فلسطین راازدست ظالمی بنک بابلی‌ها توسط کوروش نجات دادند واین بارقدس راازدست صهیونیستهای وحشی تروریست ظالم غاصب نجات خواهند داد
    • a IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      15 2
      یک عدالتی هم در کشور خودمان برقرار کنید
    • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      7 6
      مگه در کشور خودمون مظلوم نیست من که ندیدم حامی باشه
  • ن IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    6 5
    این اظهارات موجب دلگرمیه ، آفرین ،اما با همین فرمون برید جلو
  • IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    12 5
    کاش یه کمی هم به فکر ایران بودند
  • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    6 0
    این خانم خیلی ها را راست قامت نامیده کلا سبکش اینجوریه.
  • م IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 1
    بدون نیروی هوایی
    • حقیقت گو IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      1 0
      نگران نباش بزودی نیروی هوایی هم کاملا متحول میشه ... کسانی که تا این حد آگاهانه برای نیروهای مسلح و صنایع نظامی نقشه راه کشیده و گسترش دادن مسلما نیروی هوایی را فراموش نمی کنند فقط چند ماه صبر کن ...
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 9
    بله ایران در خطر حمله مستقیم دشمن نیست بلکه بزرگترین خطر برای ایران عدم تشخیص صحیح شورای نگهبان هست. این شورا در سال ۹۲ با عدم تشخیص صحیح سبب شد جا سوسدون انگلیس رئیس شود.
    • حسین IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      3 3
      جاسوس اسرائیل در کشور رئیس جمهور شد.
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    10 8
    اصلاح طلب در دو کلمه 1.عامل نفوذ 2.خائن به وطن
    • IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      1 1
      شما از اونا بدترید
  • منوچهر دهقان منشادی IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 2
    درود . جناب سرلشگر رشید . روزتان خوش . شروع صحبت‌های شما از عدم اطلاع صدام از قدرت ارتش ایران بوده . که چنین نیست .
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 1
    جناب "در فی‌زماننا هذا" فارسی ضعیف به کنار . از صحبت های سردار رشید یاد نگرفتی باید از عقل بشر استفاده کرد . فقط باید به شیوه ای توصیه می شه شعار تو بوق کرد . برو اول فارسی یاد بگیر بعد حرف بزن
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 1
    قدرت نظامی بی هماورد
  • خالقی IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    3 0
    نبوی ضد انقلاب کثیف باید قبلا اعدام می شد. پدر سوخته عفریت راکعی ضد انقلاب و منصوری بدتر از او، روحانی، خاتمی همه با هم به جهنم رفسن ملعون بروند.
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    خدایارتون
  • IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 2
    گویاجنابان درعالم وهم وخیال هستند
  • م IR ۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    ایرادات مون رو باید برطرف کنیم
  • IR ۱۸:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 0
    جبهه اصلاحات از ایران فعالیت سیاسی اقتصادی خواهد کرد یا از تورانتو؟
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    1 2
    امپراطوری یکتاپرستی ایران دوباره زنده شده است
  • شیپورچی IR ۱۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 0
    همش از قدرت نظامی حرف میزنید در حالی که از قدرت اقتصادی که مکمل قدرت نظامی است
  • ایران وطنم IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    اقتصاد... اقتصادی /دارین ازچی حرف میزنیدکشورماازنظراقتصادی ضعیف نیست چون اکبر طبری ها داریم
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    من یک حقوقدان وطن فروش ذلیل کاخ نشینم نهیک ژنرال قدرت ساز عزت افرین کیمیاد کولی بده
  • شیپورچی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    2 1
    عرض سلام دارم خدمت سانسورچی مشرق..!! خسته نباشی ...!
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
    0 0
    خیانت اصلاح طلبان به انقلاب . درتاریخ ماندگارست
  • ابراهیم IR ۰۵:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    قدرت نظامی خوبه اما نه به قیمت منابع ومعادن کشوروفروش منابع
  • علی IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    0 0
    اعتراف؟ مگه مجرمه؟
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    چطور بلدین موشک بسازین، شراب بلد نیستین بسازین؟
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۴
    0 0
    خدا به شما نظامیان وپاسداران انقلاب عزت دهد کهنگذاشتید دسترنجتان را دربرجام پیشکش ارباب کنند افتخار .قدرت وعزتی راکهداریم مدیون نگهبانان انقلاب هستیم کهامروز نگهدار ماست والا دیپلمات ها وحقوق دانهای اکسفوردی همه رافروختند وپیش پای شیطان قربانی کردند چون حقوقدان بودندپه ژنرال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس