در شرایطی که نیروهای واکنش سریع در بیانیه‌ای ارتش سودان را به کارشکنی در تثبیت روند آتش‌بس متهم کرده، یک دیپلمات سودانی احتمال دیدار ژنرال حمیدتی و عبدالفتاح البرهان را رد کرد.

به گزارش مشرق، مشاور سیاسی ژنرال حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع، ارتش سودان را به کارشکنی و فرار از عمل به مسئولیت‌های خودش در تثبیت روند آتش‌بس در سودان متهم کرد.

یوسف عزت در ادامه افزود: رایزنی‌های آمریکا و عربستان سعودی برای میانجیگری هنوز ادامه دارد و ما به اقدامات کشورهای عربی و منطقه‌ای در این زمینه نگاه مثبتی داریم.

این اظهارات در حالی مطرح شده که امروز یک شخصیت دیپلماتیک سودانی، احتمال دیدار ژنرال حمیدتی فرمانده نیروهای واکنش سریع و ژنرال عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان را غیر ممکن دانست.

وی در این باره به العربیه گفت: در شرایط کنونی هیچ کانال ارتباطی میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع وجود ندارد و تنها را که در این زمینه وجود داشت کانال ارتباطی غیر مستقیم دو طرف در جریان گفتگوها در جده عربستان بود.

این مقام دیپلماتیک همچنین با اشاره به مخالفت وزارت خارجه سودان با ریاست کنیا به کمیته آفریقایی میانجیگری میان ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع گفت: برای سودانی‌ها ریاست کنیا بر این کمیته هیچ ارزشی ندارد و هیچ طرفی میانجیگری کنیا را قبول ندارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس