کد خبر 1501107
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۶
رژیم صهیونیستی برای کمک به سودان اعلام آمادگی کرد

پس از اظهارات برخی مقامات سودانی درباره روابط خوب مقامات این کشور با رژیم صهیونیستی، تل‌آویو برای کمک به سودان اعلام آمادگی کرد.

به گزارش مشرق، «الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در جریان کنفرانس حمایت از سودان که توسط سازمان ملل متحد برگزار شد، از آمادگی رژیم صهیونیستی برای کمک به این کشور خبر داد.

طبق گزارش شامگاه دوشنبه رسانه‌های صهیونیستی، الی کوهن با اشاره به روابط خارطوم و تل‌آویو، گفت: «اسرائیل آماده است در کنار دیگر شرکا، مشارکتی پویا برای بازگردانی ذخایر غذایی این کشور (سودان) و تخصیص منابع به آن داشته باشد.»

کوهن در این گفت‌وگو که به صورت آنلاین توسط دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد، مدعی شد: «اسرائیل در این لحظات سخت در کنار سودان ایستاده است. ما سعی داریم تا با شرکت در کمیته‌ای که هدف آن ارائه کمک‌های بشردوستانه به سودان است، در رونق و ثبات منطقه‌ای شرکای کاملی باشیم.»

او در بخش دیگری اشاره کرد: «ما اقدامات خود را با هدف بزرگ‌تر کردن دامنه عادی‌سازی روابط و صلح با اسرائیل در منطقه و تعمیق روابط در کنار شراکت‌های موجود ادامه می‌دهیم.»

ارتش سودان تحت فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» از پانزدهم ماه آوریل با یکدیگر وارد جنگ شده‌اند و این درگیری‌ همچنان در این کشور ادامه دارد. به دنبال این جنگ بسیاری از کودکان سودانی بی‌خانمان شده‌اند.

رژیم صهیونیستی و سودان از روابط خوبی برخوردار هستند. «یوسف عزت» مشاور سیاسی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع در سودان نیز پیشتر در اظهاراتی تایید کرده بود که این گروه از روابط خوبی با رژیم صهیونیستی برخوردار است.

مشاور سیاسی فرمانده نیروهای پشتیبانی سریع در سودان بیان کرده بود: «به اسرائیلی‌ها و کابینه آن‌ها می‌گویم آنچه خارطوم و نیروهای پشتیبانی سریع با آن‌ مواجه هستند، حمله ارتش است که گروه تروریستی اسلامگرا از آن بهره‌برداری کرده است.»

اظهارات یوسف عزت در حالی در حمایت از رژیم صهیونیستی بیان شد که منابع سودانی و صهیونیستی پیشتر خبر داده بودند مقامات دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اواخر سال ۲۰۲۱ در سفر به خارطوم با نمایندگان نیروهای پشتیبانی سریع دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس