کد خبر 1503192
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
مسمومیت‌های ناشی از الکل به تهران هم رسید

فوق تخصص مراقبتهای ویژه از افزایش تعداد بیماران ناشی از مسمومیت الکل طی هفته اخیر در تهران خبر داد و گفت: به منظور رسیدگی به مشکلات این بیماران ضرورت دارد اورژانس چشم پزشکی ایجاد شود.

به گزارش مشرق، محمد رضا هاشمیان در خصوص مصدومیت‌های ناشی از الکل گفت: بیماران ناشی از مسمومیت الکل در گذشته نیز در بیمارستان بستری می‌شدند اما در هفته اخیر تعداد این بیماران در بیمارستان‌های تهران بیشتر شده است.

وی گفت: در بخش مراقبتهای ویژه برخی از بیمارستان‌های خصوصی تعدادی از بیماران ناشی از مسمومیت مصرف الکل بستری هستند و همچنین در بیمارستان‌هایی که مخصوص مسمومیت است نیز نمونه‌هایی مشاهده شده است.

استادتمام دانشگاه و فوق تخصص مراقبتهای ویژه گفت: کاهش سطح هوشیاری مسمومیت با متانول، درگیری چشمی، تاری دید است به طوری که بیمارستان‌های تخصصی چشم باید در این خصوص با ما همکاری کنند اما متأسفانه تاکنون این بیماران را پذیرش نکردند و ما فقط با متخصصینی که در بیمارستان هستند ارتباط داریم.

هاشمیان گفت: تاری دید در برخی موارد تبدیل به نابینایی می‌شود بنابراین لازم است اورژانس مخصوص چشم پزشکی برای این بیماران راه اندازی شود تا بتوان مشکلات ناشی از مسمومیت متانول را در آن سریع درمان کرد چرا که از دست رفتن زمان منجر به اتفاقات ناگواری برای این افراد می‌شود که ممکن است بیمار فوت کند.

وی در خصوص آمار مسمومیت‌های ناشی از الکل گفت: در گذشته در کرج مواردی از مسمومیت وجود داشت و به تازگی نیز در تهران نمونه‌هایی مشاهده شده و این بیماران نیاز به CRRT دیالیز ۲۴ ساعه دارند اما چون تحت پوشش بیمه نیست هزینه بالایی دارد و بیماران توان پرداخت آن را ندارند.

استادتمام دانشگاه و فوق تخصص مراقبتهای ویژه تاکید کرد: این افراد نیاز به معاینات مرتب چشم پزشکی و سرویس دهی های ویژه زیر نظر تیم تخصصی دارند که در حال حاضر این امکان در آی سیو ها فراهم نشده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 2
    الکلی های عزیز هیچ نگران نباشند مسئولین قوه قضائیه به سلامت شما فکر می‌کنند و در اسرع وقت ساقی های نابکار رو از دور خارج میکنن تا دوباره بازار آرام بشه و شما هم به خریت خودتون ادامه بدهید، واقعا جای تاسف داره به جای نقد شرب خمر قوه قضائیه دنبال اتانول تمیز می گرده
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
      0 0
      لا اله الا الله.خداوند سبحان در آیه 168 سوره بقره می فرمایند .( یا ایها الناس کلوا مما فی الارض حلالا طیبا و لا تتبعو خطوات الشیطان انه لکم عدو مبین) .اى مردم از آنچه در زمين است‏ حلال و پاكيزه را بخوريد و از گامهاى شيطان پيروى مكنيد كه او دشمن آشكار شماست.) چرا برخی مردم به حرف خداوند متعال گوش نمی دهند. الله اعلم
  • محمد IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    خوب اینم برنامه جدید بر صحبت در مورد ازاد کردن مصرف الکل قشنگ زره زره فرهنگ خراب غرب رو دارن وارد میکنن مسئولین هم در خواب
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    3 10
    چه جالب ! یهو کل ساقی های کشور مشروب سمی تولید کردن و فروختن ! احمق ترین ساقی هم میدونه متانول کشنده هست بنابراین اگر شرافت شغلی هم نداشته باشه بجای اتانول گیاهی میره اتانول پالایشگاهی میخره و قاطی میکنه و میفروشه نه اینکه بره از بقالی سر کوچه الکل صنعتی بخره و بده دست مشتری هاش تا بخورن و بمیرن و خودش هم بازداشت و بدبخت بشه ! ((( پروژه قتلهای زنجیره ای با استفاده از مشروبات سمی با هدف ترساندن مردم از مصرف مسکرات و در راستای پیاده سازی پروژه عفاف و حجاب )))
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      2 0
      چطوری شیره ای الکی
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      2 0
      کار خودتونه
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    شراب خواره بخورید تا جون بدید
  • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 1
    الان باید برای این دائم الخمرها هم دولت و مردم هزینه بدن؟ کسی که الکل و شراب کوفت میکنه بهتره بمیره برای چی امکانات وتجهیزات و پول مالیات مردم باید خرج اینها بشه آقای جمهوری اسلامی من به سهم خودم راضی نیستم ذره ای خرج این آدما بشه
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 8
      عمق فاجعه اینجاست که اگه این کار رو نکنن کلی از افراد بدنه دولت به فنا میرن 😁😁
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    7 1
    درسته اونا فعل حرام انجام دادن به خودشان ضربه زدن چوبشم خوردن ومیخورن ولی مرده شور مرده را میشوره کاری به اعمالش نداره
    • تک سوار DE ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
      0 0
      وقتی یکی از همین مست ها باهاشون بچه اتو زیر گرفت، اون وقت با مرده شور صحبت کن
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    0 0
    مشروب فروش هم مشروب فروشهای قدیم اقلا یه خورده تقوا و انصاف داشتند.فقط گناه مشروب فروشی را مرتکب می شدند دیگه مسمومش نمی کردند تا باعث قتل مردم شوند.الان دیگه باید به اتحادیه و سازمان تعزیرات شکایت کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس