کد خبر 1504357
تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
افزایش مرگ‌های ناشی از مصرف الکل در تهران

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از افزایش آمار مرگ‌های ناشی از مسمومیت با الکل در استان تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، مهدی فروزش در نشست خبری که پیش از ظهر امروز در اداره کل پزشکی قانونی استان تهران برگزار شد، به تشریح آمارهایی از اقدامات پزشکی قانونی پرداخت و گفت: در دوماهه ابتدایی سال جاری ۷۲۱۳ نفر در تصادفات رانندگی رخ داده در تهران دچار مصدومیت شدند که این آمار در مقایسه با گذشته افزایش ١٨.٧ درصدی را نشان می‌دهد.

وی درباره متوفیان حوادث رانندگی در این مدت نیز اظهار کرد: ٢٢٧ نفر در فروردین و اردیبهشت ماه سال ١۴٠٢ در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند که این تعداد در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ نیز دقیقا همین تعداد بود.

افزایش ٣۶.٨ درصدی مرگ ناشی از مصرف الکل در تهران

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در پاسخ به پرسش درباره آمارهای مربوط به مسمومیت با الکل در استان تهران گفت: در دو ماهه نخست سال ١۴٠١ مجموعا ١٩ نفر به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف الکل جان خود را از دست دادند که شش نفر به دلیل مصرف اتانول و ١٣ نفر نیز به دلیل مصرف متانول بوده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در دو ماه نخست سال‌جاری این آمار با افزایش ٣۶.٨ درصدی در تهران مواجه بود و ٢۶ مورد فوتی ناشی از مصرف الکل به ثبت رسید که ٢٢ مورد درپی مصرف متانول و چهار مورد به دنبال مصرف اتانول بوده است.

وی درباره تفاوت میان اتانول و متانول نیز گفت: اتانول همان الکل خوراکی است که برخی برای سرخوشی هم از آن استفاده می‌کنند اما متانول الکل صنعتی و خطرناکی است که مصرف آن مرگ آور است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    3 0
    لا اله الا الله.خداوند سبحان در آیه 168 سوره بقره می فرمایند .( یا ایها الناس کلوا مما فی الارض حلالا طیبا و لا تتبعو خطوات الشیطان انه لکم عدو مبین) .اى مردم از آنچه در زمين است‏ حلال و پاكيزه را بخوريد و از گامهاى شيطان پيروى مكنيد كه او دشمن آشكار شماست.) چرا برخی مردم به حرف خداوند متعال گوش نمی دهند. الله اعلم
  • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 0
    نوش جان مشروب خران مشروب خور. اینها افرادی هستند که میگویند سرو جانم، فدای شکمم.
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 3
    برید روسیه اونجا بخورید تا از مشروب خوردن دل زده بشید..
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 1
    میگفتید عباس عبدی مشروب بهداشتی براتون میاورد.ناشی هستیدمگه
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 1
    با چه وضع بد و شرم اوری به جهان برزخ می روند، این هم یکی از نتایج دوری از دین و معنویت است ولی اگر ادمهای نااگاهی بوده اند و این گناه انها از روی بدجنسی نبوده امیدوارم خداوند انها را بیامرزد ولی از گناه تولید کنندگان مشروبات چه غیرسمی و چه سمی که گناه مضاعف است نمیشود گذشت.
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    0 3
    به درک
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۰
    1 2
    جمهوری اسلامی ایران دشمنان زیادی دارد! اول امریکا دوم اسراییل سوم مشروبات الکلی چهارم مواد مخدر
    • IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۲
      0 0
      اینهارااضافه می کردی پنجم بیکاری ششم تورم هفتم دزدی هشتم کلاهبرداری

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس