اسرائیل: حماس، ایران و انصارالله در عربستان حضور دارند اما ما نیستیم

منابع صهیونیستی از خشم تل آویو نسبت به حضور حجاج ایرانی و هیات هایی از حماس و انصارالله یمن در عربستان خبر دادند.

به گزارش مشرق، در سایه تحولات منطقه ای که به سود تل آویو نیست، رسانه های صهیونیستی نسبت به بن بست بوجود آمده برای سازش با عربستان، ابراز خشم و ناراحتی کردند.

این رسانه ها تاکید کردند که در حالی که اکنون هیات هایی از حماس، ایران و انصارالله برای انجام مناسک حج به عربستان رفته اند، هیچ پرواز مستقیمی میان رژیم صهیونیستی با عربستان وجود ندارد.

«روعی کایس» گزارشگر شبکه صهیونیستی کان گفت که امسال هیچ پرواز مستقیمی میان تل آویو و ریاض برای انجام مناسک حج وجود ندارد، این در حالی است که ده ها هزار ایرانی و هیات هایی از انصارالله یمن و همچنین هیاتی از جنبش حماس از جمله مهندس عملیات کرانه باختری«صالح العاروری» در عربستان حضور دارند.

اخیرا رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که علیرغم تلاش های انجام شده، امسال پرواز مستقیمی میان رژیم صهیونیستی و عربستان برای انتقال حجاج انجام نخواهد شد و احتمال عادی سازی روابط میان این رژیم و ریاض در آینده نزدیک با واسطه گری آمریکا، بسیار کم است.

همچنین «تساحی هنگبی» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با رادیو کان تاکید کرد که رسیدن به سازش با عربستان امری دشوار است، زیرا این امر منوط به پایان تنش میان ریاض و واشنگتن است.

وی گفت که بر این باوریم که توافق سعودی- آمریکایی مقدمه ای برای هرگونه سازش صهیونیستی- سعودی است، اما فرصت تحقق این امر بسیار کم است.

بر اساس این گزارش، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در سفر اخیرش به عربستان تاکید کرد که کشورش به تلاش های خود برای انجام سازش میان عربستان و رژیم صهیونیستی در روزها، هفته ها و ماه های آینده ادامه خواهد داد.

از سوی دیگر، «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفت که واشنگتن تنها تا مارس ۲۰۲۴ فرصت دارد تا مطالبات عربستان برای سازش را برآورده کند، زیرا آمریکا بعد از آن تاریخ سرگرم انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.

با این حال، رسانه های صهیونیستی می گویند که نزدیک شدن روابط ایران و عربستان به ضرر رژیم صهیونیستی است و این تحول در تضاد با تلاش های رژیم اسرائیل برای انزوای دیپلماتیک تهران در سطح خاورمیانه و جهان است و همچنین می تواند مانع سازش ریاض با رژیم صهیونیستی شود.

منابع خبری صهیونیستی اخیرا مدعی شده بودند که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان، با میانجی گری بحرین پیرامون عادی‌سازی روابط ریاض و تل آویو گفت‌وگو کرده‌اند.

از جمله خواسته‌های مطرح شده ریاض در این گفت‌ وگو، اعطای تسهیلات به کرانه باختری و دست کشیدن ارتش رژیم صهیونیستی از کرانه باختری به نفع تشکیلات خودگردان فلسطین است.

چند مقام آمریکایی در گفت‌ وگو با روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» در این باره اعلام کردند: گزارش‌ها مبنی بر پیشرفت در مذاکرات برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط میان «اسرائیل» و عربستان سعودی صحت ندارد.

در همین راستا، رئیس شورای امنیت رژیم صهیونیستی خبر منتشر شده مبنی بر مذاکرات مستقیم میان نتانیاهو و بن سلمان طی ماه‌های اخیر را تکذیب کرد.

از زمانی که کابینه راست‌گرای افراطی رژیم صهیونیستی آغاز به کار کرده است، اکثر کشورهای عربی که عادی‌سازی روابط با اسرائیل را به عنوان بخشی از توافق‌نامه ابراهیم آغاز کرده بودند، تا حد زیادی این روند را متوقف کردند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس