اسرائیل

در روزها اخیر رژیم صهیونیستی برای سرعت دادن به شهرک سازی ها در کرانه باختری طرحی را تصویب کرد که امکان تسریع ساخت ساز های غیر قانون صهیونیست ها در کرانه باختری را فراهم میکند.

سرویس جهان مشرق - از پیش از روی کار آمدن دولت نتانیاهو، کارشناسان خارجی این ارزیابی را داشتند که با روی کارآمدن مجدد بنیامین نتانیاهو، باشد شاهد مسائل و درگیری های زیادی در سرزمین های اشغالی بود. از جمله اینکه نتانیاهو در دور جدید نخست وزیری خود، با کسانی به جایگاه قدرت بازگشته است که غایت یک فرد افراطی هستند و چه در عمل و چه در گفتار، از هیچ گونه نفرت پراکنی، خصوصا علیه فلسطینیان و سرزمین فلسطینیان خود داری نکرده و نمی کنند.

دولت راستگرای نتانیاهو از زمان روی کار آمدن میزان و سطح تنش با فلسطینیان را به شکل قابل توجه افزایش داده است. دو وزیر نژادپرست و دیوانه حاضر در کابینه نتانیاهو، اسموتریچ و بن گویر در این میان بیشترین نقش در شعله ور کردن تنش ها را از آن خود کرده اند.

در حال حاضر کابینه افراطی رژیم صهیونیستی، در کنار تصویب ساخت ۴۵۰۰ واحد مسکونی زمین های کرانه باختری غربی، طرح جدیدی را تصویب کرده است که باعث می شود سرعت ساخت و سازهای غیر قانون در اراضی اشغالی، شدت یابد. رسانه های صهیونیستی در گزارشی از تصویب ساخت چهار هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی صهیونیست نشین در کرانه باختری توسط شورای عالی برنامه ریزی مسکن رژیم صهیونیستی خبر دادند. به گفته این رسانه های، مجوز ساخت این تعداد واحد مسکونی، غیر از حدود ۱۰ هزار واحدی است که در نشست قبلی این شورا تصویب شده بود.

تلاش صهیونیست ها برای رسیدن به رویای خود

وب سایت ماکوم ریشون در این رابطه نوشته است پس از گذشت بیش از ۲۵ سال از وضعیت موجود که وزیر جنگ و رده سیاسی اختیار این تصمیم را داشتند که آیا ساخت و ساز در شهرک‌ها را پیش ببرند یا نه، وضعیت در حال تغییر است. در پی تصمیم دولت مبنی بر اینکه طی کردن مراحل برنامه ریزی برای ساخت و ساز در کرانه باختری نیازی به تایید رده های سیاسی و وزیر جنگ نخواهد داشت، انتظار می رود از این پس روند صدور تائیدیه های ساخت و ساز در کرانه باختری به طور قابل توجهی کوتاه و روند ساخت واحد های مسکونی سریع تر و امکان ساخت تعداد بیشتری واحد مسکونی فراهم شود.

پیشتر برای ساخت ساز واحد مسکونی در کرانه باختری، ‌ پنج مصوبه مختلف نیاز بود. یک مقام صهیونیستی که در شهرک سازی ها مسئولیت دارد و از جزئیات این طرح مطلع است، این موضوع را یک رویداد بزرگ در حوزه شهرک سازی معرفی میکند.

زمین‌خواری خاموش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری/ الحاق کرانه باختری، رویایی که صهیونیست‌ها نمی‌توانند آن را محقق کنند

اما عمق فاجعه این طرح در جایی مشخص می شود که این اختیارات برای تائید و ارائه مجوز برای ساخت و ساز شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری، به وزیر دارایی، یعنی بزالل اسموتریچ، صهیونیست افراطی و ضد فلسطینی کابینه نتانیاهو انتقال پیدا می کند! یک وزیر افراطی و فلسطینی ستیز رژیم صهیونیستی. اظهارات خشونت بار و نژاد پرستانه وی علیه فلسطینیان، قبلا باعث واکنش کشور های عربی و دولت آمریکا شده بود.

او قبلا در سخنرانی در پاریس، وجود ملت فلسطین را انکار کرد. همچنین نقشه ای در کنار او وجود داشت که نشان می داد مرزهای رژیم صهیونیستی شامل کرانه باختری، غزه و کل کشور اردن است. این نقشه بر روی تریبون سخنرانی این وزیر اسرائیلی نصب شده بود. وی در اظهارات خود گفته بودک "فلسطینی ها وجود ندارند چون ملت فلسطین وجود ندارد... ملت فلسطین، اختراع توهمانه ای است که عمر آن بیش از ۱۰۰ سال نمی رسد. " سخنان وی به قدری تند و خشن بود که پس از آن موجی از واکنش ها و انتقادات علیه وی در کشورهای مختلف به راه افتاد و حتی آمریکا نیز این سخنان وزیر افراطی رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

واکنش ها به طرح جنجالی رژیم صهیونیستی

تصویب این طرح توسط رژیم صهیونیستی باعث ایجاد موجی از واکنش ها به آن شد. حسین شیخ، مسئول ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین به اقدام صهیونیست ها برای تسریع روند ساخت و ساز در کرانه باختری واکنش نشان داد و اعلام کرد که طرف فلسطینی تصمیم گرفته است جلسه کمیته عالی اقتصادی را که قرار بود بین دو طرف برگزار شود، تحریم کند.

وزارت خارجه فلسطین نیز در واکنش به تصویب این طرح گفت: ما نسبت به خطرات ناشی از این تصمیم [کابینه دولت رژیم صهیونیستی] هشدار می‌دهیم. این اقدام حرکتی دیگر در جهت اعمال قوانین صهیونیستی به کرانه باختری و تکمیل مراحل الحاق آن و سرعت دادن به اجرای پروژه‌های شهرک‌ سازی است که بدون سروصدا در حال انجام شدن است.

زمین‌خواری خاموش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری/ الحاق کرانه باختری، رویایی که صهیونیست‌ها نمی‌توانند آن را محقق کنند

پس از اعلام این طرح و تصویب ساخت تعداد جدیدی از واحد های مسکونی در کرانه باختری، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، با انتشار بیانیه‌ای به شدت از تصمیمات جدید دولت راستگرای نتانیاهو در رابطه با طرح جدید شهرک‌سازی در کرانه باختری انتقاد و ساخت شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» توصیف کرد.

ایالات متحده آمریکا نیز از تصمیم دولت راستگرای رژیم صهیونیستی در موافقت با پروژه جدید شهرک‌سازی در کرانه باختری و همچنین تصویب طرح جدید برای شهرک سازی ها ابراز ناخرسندی کرده است. اسموتریچ نیز در واکنش به ابراز ناخرسندی آمریکا گفت: «کسی که فکر می‌کند اسرائیل همانند یکی از ایالت‌های آمریکا اداره می‌شود، در اشتباه است، ما از هیچکسی موعظه اخلاقی قبول نمی کنیم.»

سازمان حماس نیز در واکنش به این تصمیم کابیته افراطی رژیم صهیونیستی اعلام کرد: انتشار پیشنهادهای شهرک سازی بیشتر توسط صهیونیست ها در کرانه باختری، مشروعیتی به رژیم صهیونیستی در سرزمین ما نمی‌دهد و ملت ما با تمام امکانات در برابر رژیم صهیونیستی مقاومت خواهد کرد.

سوم دی ماه سال ۹۵ شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه‌ای علیه شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی رای مثبت داد. این قطعنامه با ۱۴ رأی موافق و یک رأی ممتنع به تصویب رسید. آمریکا تنها عضو شورای امنیت بود که به طرح پیشنهادی مصر رأی ممتنع داد. قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت خواستار پایان دادن به شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شد. این قطعنامه خواستار توقف تمامی فعالیت های شهرک سازی در سرزمین های اشغالی فلسطین از جمله قدس شرقی شده است.

زمین‌خواری خاموش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری/ الحاق کرانه باختری، رویایی که صهیونیست‌ها نمی‌توانند آن را محقق کنند

اما به نظر نمی رسد این قطعنامه سازمان ملل برای صهیونیست ها محل اعتنا باشد. آنها همیشه ثابت کرده اند که در جهت حفظ منافع خود، همه چیز را نادیده گرفته و تا جایی که ممکن باشد، قوانین بین المللی را نقض و زیر پا میگذارند، اما مدام جمهوری اسلامی ایران را به نقض قوانین بین المللی متهم می کنند!

رویایی که محقق نخواهد شد

در واقع صهیونیست ها دنبال تحقق رویای الحاق کامل کرانه باختری به مناطق دیگر سرزمین های اشغالی هستند، رویای که قبلا نیز محقیق نشده است و محقق نخواهد شد. وضعیت و شرایط صهیونیست ها در کرانه باختری مانند قبل نیست و شرایط در حال حاضر بسیار تغییر کرده است. اکنون رژیم صهیونیستی با یک کرانه باختری مسلح و آماده مقاومت روبه رو است که توانایی ایجاد ناامنی شدید و گسترده ای برای صهیونیست ها را دارد. درگیری اخیر نظامیان صهیونیست با نیروهای مقاومت در فلسطین و گرفتار شدن صهیونیست ها مؤید این موضوع است، نکته ای که مقام معظم رهبری به آن اشاره کردند.

زمین‌خواری خاموش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری/ الحاق کرانه باختری، رویایی که صهیونیست‌ها نمی‌توانند آن را محقق کنند

حضرت آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب در دیدار با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه با اشاره به حرکت رو به جلو قضیه فلسطین، احساس مسئولیت نسل جوان و مومن فلسطینی و ورود فردی و جمعی آنان به صحنه مبارزه را موضوعی بسیار مهم خواندند و تأکید کردند: قضایای روزهای اخیر «جنین» و محاصره نظامیان صهیونیست به‌وسیله جوانان فلسطینی نمونه بارز این صحنه جدید و بشارت دهنده آینده روشنِ همراه با پیروزی کامل است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای گفتند: چه کسی تصور می‌کرد که روزی جوانان فلسطینی در «جنین» آنقدر عرصه را بر نظامیان صهیونیست تنگ کنند که آنها برای رهایی از محاصره جوانان مبارز مجبور به استفاده از جنگنده شوند اما این اتفاق چند روز پیش در جنین روی داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • US ۰۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    13 0
    دنبال زمین خواران داخلی باشید که با رشوه منابع طبیعی را مالک میشوند و به ملت میفروشند.
    • IR ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      3 0
      اگر دنبال سر نخ باشند که به بد جایی میرسند و آبرو ریزی میشود
  • IR ۰۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 0
    مرگ بر نتانیاهو
    • IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      4 0
      عمر دست خدا است با مرگ این و آن کار مملکت درست نمیشود باید خودمان را اصلاح کنیم
  • مربی یوگا 🇫🇷 JP ۰۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    2 1
    سلام ✋ من برام هیچی مهم نیست فقط مهم اینه که امشب یاسمین فرانسوی درست کرده #مربی_یوگا#یاسمین_پهلوی#ربع_دماغ
  • حاجی از جوبشور تیرانا IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    2 3
    جهود همینه دیگه، چه انتظاری ازش داری، لعنت بر انگلیس پلید خبیث که نطفه این سرطان را در غرب آسیا کاشت۱۹۱۷
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      1 0
      هههه
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    2 0
    زوزه ها و تازوندن های آخرشونه و به حول قوه الهی کلکشون بزودی کنده هست این سگ های هار اسراییل. ان شالله
  • حاجی از سه راه جوبشور تیرانا IR ۰۴:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 5
    قوم لوط
  • IR ۰۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    3 2
    اتفاقا اسرائیل تا حالا هرکاری خواسته کرده
  • IR ۰۷:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    7 1
    اینقدر غصه اونا رو میخورید جمع کنید برید لبنان و فلسطین ما قول میدیم پول نفتو براتون حواله کنیم
    • IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 0
      اصلاحاتچی و یارانه دادن
  • سلام فرمانده IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 3
    برای سلامتی و طول عمر رهبر امت اسلام:اللهم صلی علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    3 1
    یک طرفه قضاوت نکنید
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    3 2
    مگه نمیگید اسراییل به تهدید هست واسه دنیا پس چرا ما فقط میگیم باید نابود بشه؟؟؟
    • DE ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 5
      اکثر ملتهای دنیا نابودی این رژیم آپارتاید نژادپرست را میخواهند ولی دولت هاشون ابراز نمیکنند
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 1
    وقتی شعار نابودی اسراییل رو میدی یه چیز طبیعی هست به برنامه هسته ای ما گیر بدن.
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    9 1
    آنها به قول خودتان صهیونیست هستند که زمین خواری میکنند از مدعیان مسلمان که کوههارا بلعیده اند چه باید گفت
    • رضا IR ۱۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
      0 5
      مدعی بودن که شرط نیست، چنگیزهم پای درد دلش مینشستی از فراق یار گریه میکرد و مدعی انسانیت و شرف بود، عمل ملاکه، اینها هم جهود صفت و بهایی مسلک هستند
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 0
    متاسفانه بانک های اطلاعات هویتی اشخاص در سازمان امور مالیاتی ناقص است و قدرت شناسایی و تفکیک افراد با اسامی یکسان را ندارد . باید وزارت خانه جامع امور مالی و بازرگانی تشکیل شود و بانک مرکزی و بانک ها و این سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و بازرگانی تجمیع شود و تحت نظارت خارج از دولت یعنی مجلس هم باشد و یک وزیر داشته باشد . تا کی مقاومت در برابر شفافیت را ادامه می دهند ؟!
  • GB ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    لطفا طی پنجاه سال کذشته یک نقشه اراعه بدید که اسراییل چقدر توسعه پیدا کرده
  • DE ۱۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 1
    .. رژیم صهیونیستی ....طرحی را تصویب کرد که امکان تسریع ساخت ساز های غیر قانونی صهیونیست ها در کرانه باختری را فراهم میکند.// موقع فرار نمیتوانند خانه ها را با خود ببرند میماند برای ملت رانده شده و اخراج شده فلسطین. صهیونیستها محکوم به نابودی هستند زیرا دوران آب دزدی و زمین دزدی و اشغال سرزمین تمام شده است . صهیونیستها دنبال منافع هستند در آینده نه چندان دور که اوضاع اقتصادی صهیون کشمشی تر شد و سلطه 2لار ور افتاد و یانکی ها افول کردند صهیون خودش کوچ میکند و در دنیا پراگنده میشود دنبال منافع جدید. این سرنوشت تعیین شده آنهاست بخاطر فساد فی الارض
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    سلام. دورهمی صهیونیست ها را بر اساس توفق های گرفته شده انجام دهید.
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    1 0
    دیگ به دیگ میگه روت سیاهه
  • محمد IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    من همه راه‌ها از استاندار تعطیل بوشهر تا نماینده مجلس واویلا رفتم برای الحاق ۱۰۰ متر زمین پدری م که ۱۵ متر فاصله داره مجوز نمیدن بقران
  • ایرانی IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    چه خبر از خاموشی
  • یزدان SG ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 0
    نوش جانش حقشه
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۲
    0 2
    بزار چن تا شهر بسازن برا کشور فلسطین.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس