فلسطین اشغالی

صهیونیست ها در تلاش هستند تا با استخدام کارگران خارجی، آنها را با نیروهای کار فلسطینی جایگزین کنند، امری که به معیشت فلسطینیان آسیب خواهد زد.

سرویس جهان مشرق - بر اساس اخبار منتشر شده، دولت هند با رژیم صهیونیستی توافقنامه‌ای امضا کردند که به موجب آن، ۱۰ هزار کارگر هندی در سرزمین های اشغالی مشغول به کار خواهند شد. بر اساس گزارش های منتشر شده از رسانه های عبری زبان، ‌قرار است این کارگران، طی دو مرحله وارد سرزمین های اشغالی شوند؛ لذا در سال اول، پنج هزار کارگر و پرستار در اراضی اشغالی مشغول به کار خواهند شد. این کارگران، جایگزین کارگران فلسطینی خواهند بود.

اداره جمعیت و مهاجرت رژیم صهیونیستی که در حال حاضر برای مراحل استخدام این کارگران آماده می شود، اظهار داشت که اینها کارگران کوشا با تجربه و مسلط به زبان انگلیسی هستند که کمبود بزرگ سال های اخیر در صنایع ساخت و ساز و پرستاری در اسرائیل را پاسخ خواهند داد. روند شکل گیری این توافقنامه بین رژیم صهیونیستی و هند در ماه مارس ۲۰۲۱ آغاز شد.این یک توافقنامه دوجانبه بین رژیم صهیونیستی و هند است، از نوعی که صهیونیست ها در سال های اخیر با سایر کشورها از جمله چین و مولداوی امضا کرده اند.

همچنین، وب سایت واللا گزارش داده است که با پایان همه گیری کرونا در چین، مسئله ورود کارگران چینی به سرزمین های اشغالی در آینده نیز پیش بینی می شود. بر این اساس و به دنبال سفر هیئتی صهیونیستی از سرزمین های اشغالی به چین، برنامه برای استخدام پنج هزار کارگر چینی برای کار در حوزه ساختمان سازی در حال پیش رفتن و انتظار می رود در ماه آینده نیز کارگران چینی وارد سرزمین های اشغالی شوند. همچینن در حوزه پرستاری نیز صهیونیست ها پیشتر اقدام به استخدام کارگرانی فیلیپینی کرده بودند.

برنامه رژیم صهیونیستی برای ضربه به معیشت فلسطینیان

سوالی که در این رابطه وجود دارد، این مسئله است که علت و هدف اصلی صهیونیست ها از این اقدام چیست؟

الف) در واقع این اقدام رژیم صهیونیستی استمرار پروژه ظالمانه صهیونیست ها بر علیه مردم فلسطین و در جهت فشار بیشتر و سخت تر کردن شرایط معیشت برای فلسطینیان ساکن در سرزمین های اشغالی

ب) این طرح و طرح هایی از این قبیل، همچنین، یک شیوه غیر مستقیم در جهت جذب مهاجر و نیروی کار متخصص برای سکونت در سرزمین های اشغالی با هدف افزایش جمعیت صهیونیست های ساکن فلسطین اشغالی میباشد.

نباید این مسئله را فراموش کرد که مهم ترین هدف رژیم صهیونیستی در حال حاضر، تثبیت حاکمیت خود و محو کردن هرگونه اثر مرتبط با کشور فلسطین و فلسطینیان است. تحت فشار گذاشتن فلسطینیان برای نابودی معیشت آنها و جلوگیری از افزایش جمعیت فلسطینیان به واسط بهبود شرایط زندگی و کوچاندن آنها از سرزمین های اشغالی به خارج از فلسطین یکی از ابزار های صهیونیست ها است.

یک نگاه ساده و بررسی آمار موجود و ارائه شده توسط رسانه ها در این زمینه، می تواند مسئله فوق را واضح تر کند. براساس آمار ارائه شده در میدل ایست مانیتور، جمعیت یهودیان هم‌اکنون ۷.۴۵میلیون نفر و اعراب فلسطینی در سراسر سرزمین های اشغالی که شامل سراسر کرانه باختری، نوار غره و مناطق اشغالی ۴۸، ۷.۵۳میلیون نفر اعلام شده است.

برنامه رژیم صهیونیستی برای ضربه به معیشت فلسطینیان

این داده ها در واقع یک موضوع شدیدا نگران کننده برای صهیونیست ها محسوب می شود، افزایش جمعیت فلسطینیان در سرزمین های اشغالی و پیشی گرفتن آنها از جمعیت یهودیان و صهیونیست ها، یک ضربه اساسی به هرگونه تلاش و برنامه آنها برای یهودی سازی فلسطین اشغالی است. همچنین اگر این شکاف جمعیتی میان صهیونیست ها و فلسطینیان در سرزمین های اشغالی بیشتر شود، در این صورت مسئله راه حل ۲ دولتی برای سرزمین های اشغالی مطرح نخواهد بود و طبق قواعد و سازوکار دمکراتیک در سراسر جهان، این اکثریت فلسطینیان خواهند بود که باید سرنوشت را تعیین کنند و این یعنی پایان رژیم صهیونیستی در فلسطین. در سمت دیگر ماجرا، مسئله عدم توانایی کنترل رژیم صهیونیستی مطرح است، هیچ ساختار سیاسی نمیتواند به مدت طولاتی بر جامعه ای حکمرانی کند که اکثریت آن جامعه، آن ساختار سیاسی را بیگانه و غیر قانونی میدانند،‌ رژیم صهیونیستی نیز از این قاعده مستثنی نیست، آنها نمیتوانند در وضعیتی که فلسطینیان اکثریت مطلق جمعیتی را در دست دارند، به حکومت جعلی خود ادامه داده و اکثریت فلسطینی را کنترل کنند.

نگاهی به رویداد های تاریخی در هر نقطه ای از جهان میتواند این نکته را تایید کند که افزایش جمعیت در هر منطقه ای، بافت فرهنگی، سیاسی منطقه را بالاجبار تغییر داده و به دنبال آن، سرنوشت آن منطقه را دچار دگرگونی های مهمی کرده است.

از این رو، موضوع تضعیف جمیعتی و جلوگیری از افزایش رشد جمعیت فلسطینیان در سرزمین های اشغالی، یکی از مسائل مورد توجه رژیم صهیونیستی است. در سال ۲۰۰۵، ، یک گروه حقوق بشری در اراضی فلسطینی به نام بتسلم، رژیم صهیونیستی را به خاطر تشدید مشکلات اقتصادی موجود در کرانه باختری و نوار غزه، سرزنش کرد. به گزارش خبرگزاری فرانسه از قدس، این گروه در گزارش خود نوشت که رژیم صهیونیستی مسئول بخش عظیمی از مشکلات اقتصادی پدیدآمده در کرانه باختری و نوار غزه است. براساس گزارش یاد شده، "اسرائیل نه تنها هیچ کاری برای رفع مشکلات موجود نمی کند، که اوضاع را وخیم تر هم می سازد..

برنامه رژیم صهیونیستی برای ضربه به معیشت فلسطینیان

در حال حاضر یکی از مهم ترین مسائلی که وضعیت معیشتی فلسطینیان در سرزمین های اشغالی را تهدید می کند، برنامه رژیم صهیونیستی برای حضور نیروهای کار خارجی در سرزمین های اشغالی و استفاده از این نیروهای کار به جای کارگران فلسطینی است، ورود کارگران هندی، چینی و ... به سرزمین های اشغالی مستقیما معیشت فلسطینیان ساکن در سرزمین های اشغالی را هدف قرار داده است.

نکته دیگری که در این رابطه وجود دارد، جذب مهاجر برای زندگی در سرزمین های اشغالی است. صهیونیست ها همزمان با برنامه هایی که در جهت کاهش و کنترل جمعیت فلسطینیان دنبال می کنند، در صدد تلاش برای افزایش جمعیت ساکنان سرزمین های اشغالی، تحت عنوان شهروندان کشور جعلی و دروغین اسرائیل هستند.

در سال های اخیر و با افزایش تنش ها میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت فلسطینی و افزایش درگیری و نا آرامی در مناطق اشغالی، صهیونیست ها شاهد شکل گیری روند مهاجرت معکوس برخی از ساکنان مناطق اشغالی به خارج از فلسطین اشغالی بودند. مهاجرت معکوس، آنهم در زمانی که صهیونیست ها برای تقویت کشور جعلی خود شدیدا نیاز به روند مهاجرت به داخل سرزمین های اشغالی دارند، اتفاق ناخوشایندی است.

از این رو صهیونیست ها تلاش می کنند تا جذب مهاجر به داخل سرزمین های اشغالی را شدت بخشند. در این رابطه، حضور کارگران خارجی در سرزمیت های اشغالی یک فرصت مناسب برای صهیونیست ها در این زمینه محسوب می شود.

صهیونیست ها میتوانند همزمان با حضور این کارگران خارجی، شرایط را برای مهاجرات دائمی برخی از این کارگران به همراه خانواده هایشان به سرزمین های اشغالی را فراهم کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس