کد خبر 1501267
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۸

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی نیا، تحلیلگر در کانال خود در ایتا نوشت:

۲ مبارز فلسطینی امروز وارد شهرک ایلی در شمال رام الله شدند و ۴ صهیونیست را به هلاکت رسانیدند و ۷ نفر را زخمی کردند.

در این خصوص چند نکته باید ذکر شود؛

1 شهرک اشغالی ایلی مکان حضور افراد نخبه است و بسیاری از اعضای حزب لیکود در آن زندگی می کنند.

2 سلاحی که در عملیات استفاده شده ، تفنگ خودکار M16 بوده که اسلحه سازمانی ارتش اسرائیل است و چگونگی افتادن آن به دست مبارزان فلسطینی جای سوال جدی دارد.

3 یکی از مبارزان این عملیات به شهادت رسیده و دیگری موفق به فرار شده است و ارتش اسرائیل هنوز نتوانسته او را بیابد.

4 این عملیات دقیقا در زمانی انجام شد که رهبران حماس و جهاد اسلامی در تهران حضور دارند و جمهوری اسلامی ایران در پی ایجاد جبهه ای جدید در کرانه غربی برای فرسایش توان امنیتی و نظامی صهیونیست هاست.

5 در منطقه ای عملیات انجام شده که طبق قطعنامه ۲۴۲ و ۴۷۸ شورای امنیت اشغالی محسوب شده و حضور صهیونیست ها در آنجا کاملا غیر قانونی است.

6 ضربه وارد شده به اسرائیلی ها تا حدی سنگین بود که نتانیاهو بلافاصله جلسه امنیتی با حضور مقامات امنیتی و نظامی صهیونیست برگزار کرد .

7 تلفاتی که این عملیات به صهیونیست ها تحمیل کرد ، بیش از تلفات نبرد ۵ روزه اخیر غزه بود و اهمیت کرانه غربی رود اردن برای ایجاد ناامنی در میان صهیونیست ها را یادآور می شود.

8 کرانه غربی رود اردن به شدت مسلح شده است تا جایی که عملیات های اخیر یگان های ترور اسراییل در اردوگاه های جنین و بلاطه با شکست مواجه شد و مقاومت توانست آنان را به عقب براند.

از طرفی عملیات های مداوم مبارزان فلسطینی نفس اسرائیلی را گرفته و آنان را در وضعیت سخت و بغرنجی قرار داده که نمی توانند راهکاری برای مقابله با آن بیابند.

9 کرانه غربی رود اردن گلوگاه صهیونیستهاست ، زیرا با مناطق اشغالی ۱۹۴۸ تقریبا آمیخته شده و تسلیح سازی آن بهایی گزاف به دولت اسرائیل تحمیل خواهد کرد و آنان توان مقابله مستمر و دراز مدت با مقاومت مسلحانه جوانان این منطقه را نخواهند داشت.

فاصله برخی مناطق کرانه غربی تا تل آویو حدود ۱۵ کیلومتر است و اگر سرنوشتی مانند باریکه غزه پیدا کند ، اسرائیلی ها در سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ نیز دیگر روی آرامش و امنیت را نمی بینند .

10 ضربه های متعدد روانی به مهاجران اشغالگر به تدریج آنان را به این سوال می رساند که چرا باید در این سرزمین بمانند و جان خود و فرزندانشان را به خطر بیندازند؟

آیا مهاجرت گزینه بهتری از زندگی در ناامنی نیست؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۸:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 1
    سرطانی که با وعده وزیر بالفور ملعون انگلیسی در 1917 در این منطقه به زور کاشته شد و روز به روز پیشرفته تر و بدخیم تر شد. سران عرب هم که ماشاالله به همتشون!
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۳۱
    1 1
    یاد سردار دل ها شهید حاج قاسم سلیمانی گرامی که با زیرکی تمام، سوریه را آزاد و به پایگاهی برای ضربه به سرطان بشریت تبدیل کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس